Hoi, Ik wilde het even kwijt. We hebben ons bevallingsplan voorgelegd bij de gynaecoloog en als er geen complicaties zijn mag mijn man onder begeleiding zelf het kindje halen. Ik had hem gevraagd of hij dat wilde doen en hij vindt het geweldig. Natuurlijk alleen als het kan en onder toezicht, maar de gynaecoloog vond het gelukkig geweldig Wij helemaal blij haha, dus hij is zich nog meer aan het verdiepen in bevallingen en de theorie en natuurlijk zal hij hier en daar een handje geholpen worden mocht dat nodig zijn. Zijn er meer waarbij de man het kindje gaat halen of gehaald heeft? Wat zijn jullie ervaringen??
Wat mooi zeg! Zou mijn man niet willen denk ik, maar wel mooi zo iets belangrijks samen kunt doen. Heel bijzonder. Hoop dat het allemaal gaat zoals jullie het wensen.
Wat mooi!! Stomme vraag misschien, maar wat bedoel je met 'kindje halen', wat gaat je man precies doen?? Het hele 'pers gedeelte begeleiden' of echt het laatste stukje / kindje aanpakken?
Mijn man heeft het ook gedaan. De VK kwam binnen, ik was blijkbaar al persklaar. Zij pakte de handen van mijn man en vertelde hem wat hij moest doen. Het ging super, vooral het draaien van het kindje in het geboortekanaal vond hij heel erg bijzonder om te voelen. En voordat hij het wist, was onze dochter alweer geboren. En had hij haar in zijn handen en heeft haar aan mij gegeven. Ik vond het heel speciaal en mooi. Ook dat ze thuis is geboren met enkel de VK erbij droeg bij aan de intieme sfeer.
Hier hebben we het er kort over gehad maar nog niet helemaal uitgewerkt. Mijn man wil het ook gaan doen althans aanpakken als ze er bijna is maar misschien wel de hele uitdrijving. Zullen het er nog maar eens over hebben hahaha
Super zeg! Ja wij hebben het ook in ons plan staat dat hij het kindje indien mogelijk mag opvangen. Volgens mij vindt ie het zelf nog een beetje eng en we zien wel hoe het loopt. Lijkt me in ieder geval zo'n mooie ervaring!
Wat mooi zeg! Nooit in me opgekomen dat dat zou kunnen. Dus geen ervaring of tips. Maar mocht er nog een kindje komen hier, hou ik dat zeker in gedachten. Lijkt me helemaal super! Alvast een fijne bevalling gewenst
@mausi, echt alles, net als kiki80 beschrijft. Het lijkt mij inderdaad zo intiem, draaiing onder het schaambeen door duwen Hij is helemaal in de wolken en het wordt echt iets van ons samen . Jammer genoeg moet ik in het ziekenhuis bevallen met medische indicatie (hypermobiel en groot stuk baarmoedermond weggehaald) en dat haalt al een heel stuk van de sfeer weg. Dus ik vind het wel leuk dat de mogelijkheid daar is. @kiki80 zo wil ik het ook graag en mijn man ook. Ik hoop dat wij het net zo kunnen doen (ondanks dat het in het ziekenhuis is) Het lijkt ons ook heel bijzonder Ik kijk er helemaal naar uit. En mijn man ook, haha die is de hele dag en heeft het er elke dag wel over. Hij vindt het zo speciaal. En nu hopen dat er geen complicaties of wat zijn en dat hij alles doet en haar aan mij kan geven hihi Nog een paar weekjes ....
@cc93 een vriendin van mij kwam er mee, bij haar waren er complicaties, dus mocht haar vriend het kindje niet begeleiden. Toen had mijn man het er over dat als we het ziekenhuis niet zouden halen (5 minuten van ons huisje??) dat hij zich verdiept heeft in het halen van het kindje in noodgevallen. Ik zo lijkt het je leuk. Dan wil ik heel graag dat jij onze kleine meid begeleid bij haar geboorte Hij wow meen je dat dat lijkt me zo geweldig hahaha. Zelfs met medische indicatie is het mogelijk
@kajah jammer hoor, wil hij de kleine ook niet aanpakken? navelstreng doorknippen wil ik samen met mijn man doen. Dan is het helemaal af. Hopelijk tril ik niet teveel of ben ik zo uitgeput dat ik maar een half handje kan helpen
Bij mijn tweede wilde ik hem graag zelf aanpakken, maar hij kwam zo snel eruit, dat ik al blij was dat de verloskundige hem in een reflex opving (zat op de baarkruk). Het lijkt mij ook leuk om het evt. samen met mijn man te doen, maar ik ga er maar van uit, dat het weer niet lukt, dan kan het alleen maar meevallen.
Wat leuk voor julie! Ikzelf zou het niet willen, ik wou niet eens dat mijn man tussen mijn benen keek tijdens de bevalling. Ik hoop dat alles goed voor julie verloopt!! Succes!
@luppy ik hoop voor jullie dat het gaat lukken! En dat hij op tijd is Inderdaad blij met de reflexen van sommige mensen, anders waren er al wat kindertjes op hun bolletje gevallen Ook heel veel succes! @luckyMommy Heel eerlijk ik wil liever dat mijn man er tussen kijkt dan ieder ander. Negatieve associaties met plaatselijke verdovingen (die niet goed werkte en niet bij wilde verdoven) en lis daar. Dus liever geen gynaecoloog tussen mijn benen Voel ik me echt nog steeds niet op mijn gemak bij haha. @Edithrook oei nee heeft mijn man geen last van. Die heeft wel ergere dingen gezien, die vindt het echt fascinerend Gelukkig heeft hij een sterke maag en kan hij na blijven denken... Ik ben bang dat ik ergens halverwege mn koppie wel verlies ...
Hier hoefde ik dat niet aan die van mij te vragen haha. Hier de kleine zelf aangepakt, de vk had haar handen op de rug bij wijze van. Ik ben in bad bevallen.
Wat ontzettend gaaf!!! En leuk dat je man ook zo betrokken is en dit wil. Ik heb mijn dochter zelf aan mogen pakken. Dat vond ik al zo bijzonder, niet om gevraagd, maar de verloskundige stelde het tijdens het persen voor. Lijkt me gaaf als mijn man dat bij een eventuele tweede bevalling zou kunnen doen!!! Bevallen is zo bijzonder!!!!!!!