Tips,hond van de buren overleden.

Discussie in 'De lounge' gestart door Pipo30, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Misschien denkt het merendeel van jullie,waar maak je je druk om,het is een hond.
    Maar....het gaat hier om buren die ik al 20 jaar ken,rond de 50 zijn ze.Ze hebben nooit kinderen kunnen krijgen,en dus zijn hun twee hondjes,beiden golden retrievers,hun alles.
    Nu heeft de oudste hond gisteren op bijna 13 jarige leeftijd een beroerte gehad,en moesten ze haar in laten slapen.
    Ik wil heel graag iets doen,of geven om te laten weten dat ik hun verdriet serieus neem,en aan ze denk.
    Ik weet alleen niet wat ik zou moeten doen...iemand tips?

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Kaartje met jullie medeleven?

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Lief dat je meedenkt...hier had ik zelf ook al wel aan gedacht,maar in deze vind ik alleen een kaartje te weinig...Ik ken deze mensen al 24 jaar,vanaf m'n zevende...Hebben ook best een hecht contact,bijna hetzelfde als met m'n moeder.Ze liggen me echt heel na aan m'n hart.We hebben heel veel samen meegemaakt,dus het gaat niet om 'gewoon' buren.We wonen ook al 24 jaar naast elkaar,ik woon in mijn ouderlijk huis,nog steeds.Ik heb dat samen met m'n man gekocht toen m'n ouders uit elkaar gingen,12 jaar geleden,Maar woon dus al vanaf m'n zevende naast hun,en daardoor is onze band heel sterk geworden.Ook mijn kids zijn ze vreselijk gek mee,en hebben er dus aan hun een opa en oma bij...Ze hebben opa's en oma's,en ook een 'buuropa en buuroma',zo noemen ze ze ook.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lief van je. Heb je misschien ook een mooie foto van de hond of kun je daar aan komen? Dan misschien een vergrote afdruk op Canvas laten maken met een lief kaartje erbij.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik zou aleeeen kaartje al heel lief van je vinden, wil je echt wat extra's doen dan een mooi beeldje of afbeelding met een mooie tekst.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Lief dat je dat wilt doen.

Ik zou beginnen met een kaartje.
    Tegenwoordig kan je via internet echt huisdiergerichte overlijdenskaartjes versturen.

Weet niet of je budget het toelaat en of de hond gecremeerd word maar ja kan ook hele mooie urnen krijgen.
    Daar kan een pootafdruk van de hond op, met een tekst.
    Dat zou je wel snel moeten overleggen.

Anders een as sieraad?
    Die kunnen ze eventueel ophangen bij een foto.

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Misschien een bloemetje en een mooie waxinevorm met een tekst erop, zodat ze je er een waxinelichtje in kan doen?
    Aangezien je de buren goed kent lijkt me dit mooi te geven, al zouden ze een kaartje en dat je bij ze langs komt ook erg waarderen denk ik.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Wat lief van je! :)

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik denk zelf dat het feit dat je aan ze denkt en een kaartje stuurt al zoveel waard is voor ze maar als je denkt dat dit te weinig is zou je er een bloemetje bij kunnen doen?

Wat je ook zou kunnen doen, foto's opzoeken waar de hond op staat en er een mooi klein boekje van laten maken als herinnering.
    Of een mooie foto van de hond laten uitvergroten en aan ze geven.

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Bedankt allemaal voor het meedenken.Er zit wel wat tussen waar ik wat mee kan.Ik heb inderdaad een hele mooie foto van hun hond,en ga die op canvas af laten drukken.En ik ga nog even verder nadenken,over de andere tips.En ga natuurlijk vanmiddag eerst bij ze langs...

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mijn broertje heeft toen voor mijn moeder een armbandje gekocht met 3 van die tekststukjes, snap je? En daar de naam van de drie overleden honden in laten graveren.

Misschien kan jij een zilveren armbandje kopen met een tekstplaatje en daar de naam van de hond in laten graveren, hoeft niet zo duur te zijn en draagt je buurvrouw het altijd bij zich.

Voor de buurman moet ik nog even nadenken.

Of je vraagt een mooie foto van de hond en laat die mooi afdrukken op canvas?

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Die foto vind ik sowieso een goede,en ga dat ook doen.Verder nog iemand?

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel

Een luisterend oor zijn. Mensen met verdriet hebben meer aan steun dan aan materiële zaken. Dat je een kaartje doet met een mooie canvas afdruk vind ik al een heel mooi gebaar van je.

14. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou een plantje/ bloemetje geven met een lief kaartje erbij.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik las laatst ergens een lantaarn van de action in olieen, een foto afdruk van de hond er aan de binnenkant tegenaan drukken (dan plakt het vast en wordt het een beetje wazig) en dan de kids een beetje laten versieren? Mooi, persoonlijk en niet te gek duur.

Ook is een foto op glas of plexiglas heel mooi (dus alleen de 'krassen' zie je zegmaar, geen kleur). Heb je speciale bedrijven voor. Wij hebben dit 1 gekregen van mijn ouders toen onze hond overleed.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat lief van je!
    Ik denk dat gewoon langs gaan en je medeleven betuigen al heel veel doet! Dat vind ik nog mooier dan een kaartje.

17. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat lief van je.

Een kaartje, langsgaan, dat is al prima.

Wat je zou kunnen doen, is je voorlopig/ tijdelijk aanbieden als oppas voor de andere hond als ze eens weg moeten. Wij hebben ook langere tijd twee honden gehad, en toen 1 overleed moest de andere er echt aan wennen alleen te zijn. Dit duurde een maand of 4, toen kon ze prima alleen zijn.
    Twee honden samen, dan is 1 vaak niet gewend om alleen te kunnen zijn.

18. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat betreft iets met een afbeelding van de hond, sommige mensen hebben daar niets mee, vooral als de hond vrij oud geworden is.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Lijkt mij als je een hond 12-15 jaar lang bij je hebt gehad dat je een herinnering als in een mooie foto, juist wel mooi vind?

20. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Een mooi kerststuk/bloemstuk met een kaart?

Deel Deze Pagina