Hoi dames, Wie van jullie heeft (helaas) ervaring met buitenbaarmoederlijke zwangerschap? In het kort mijn verhaal: bijna 33 jaar, inmiddels 2 jaar bezig voor het eerste kindje, reden slechte zaad. Vorig jaar in januari zwanger na de eerste IUI, helaas een MA bij 10.5 weken (vruchtje gestopt met groeien bij 6.5 weken). Daarna nog 4 IUI mislukt. Doorverwijzing voor de IVF gekregen van de gyn, omdat ze de kans dat de IUI nog zou lukken, te gering vonden. Inmiddels een intake voor de IVF gehad en we zitten om de bloeduitslagen te wachten. Daarna, als alles goed eruit ziet, zouden we kunnen beginnen met de eerste poging... Natuurlijk nog steeds zelf blijven proberen, je weet maar nooit... Met ovutesten en tempen voor de zekerheid... En nu... op dag 11 dpo een super super super licht lijntje op de kv 2v 5 test... Inmiddels dag 15 dpo, geen teken van menstruatie (het begint bij altijd met verliezen van oud bloed 1 of 2 dagen van tevoren), ontzettend veel last van mijn borsten, het temperatuur daalt niet onder 37 graden, en nog steeds een superlicht lijntje op de kv 2v5 test... het verschil tussen nu en 4 dagen geleden is nauwelijks zichtbaar... Oh ja, volgens CB digitaal met indicator test ben ik niet zwanger... Maar die lijntjes komen toch ergens vandaan, en met een LF van 13 dagen ben ik toch al 2 dagen overtijd... Ik ga er dus vanuit dat ik wel zwanger ben, maar lang niet voldoende hcg aanmaak. Dus het wordt of een VMK (eerlijk gezegd hoe het nu eruit ziet, zou het nog waarschijnlijk de beste oplossing zijn), of weer een MA (nog een keer curretage?! ), of... een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Ik heb inmiddels gelezen dat je daarbij ook heel traag hcg aanmaak... Dus dames... als iemand helaas daar ervaring mee heeft, en weet nog hoe bij haar toen de testen eruit zagen... ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn testen vinden... Hieronder de alleerste tuurstreepje op 11 dpo ('s middags, 's ochtends was het nog omo-wit) en iets minder, maar nog steeds een tuurstreep dag 15 dpo (vandaag, met ochtendurine...)
Zie echt een twede lijntje hoor meschien je eisprong later gehad kan toch..? Alvast voorzichtig proficiat.. Gr bambe
Bedankt voor je reactie... Nee, weet zeker wanneer de eisprong plaatsvond. Maar zelfs dan, je zou toch verwachten dat het streepje veel sneller donkerder zou worden? Ik zie amper het verschil tussen twee testen en er zitten toch 4 (ok, 3.5...) dagen tussen...
Niemand anders?.. Heb de bloedtest laten doen in Dusseldorf en HCG was maar 11.27... En ik zit op dag 15 dpo. Veel te laag dus en hij stijgt bijna niet. Ben er bang voor...
Hoi kishka. Ik heb wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad maar wist niet dat ik zwanger was dus heb nooit een test gedaan. Wel wordt je dan ongi alleen blijft deze aanhouden. Bij mij dachten ze aan een ontsteking en om dat te bevestigen kreeg ik een echo. Alles was al geknapt en moest gelijk onder t mes. Nu nog 1 eileiders. Ik hoop ook echt op late innesteling en dat t goed komt. Erg he die onzekerheid bah! Ik heb van mijn zoon de innestelings bloeding gehad toen ik overheid was dus t is mogelijk...... heel veel sterkte meid
Dank je wel voor je antwoord, Sjenaica, en wat erg voor je dat je het had moeten ondergaan. Ik heb helemaal geen bloedingen, maar ben al 2 dagen overtijd en zie dus hele lichte streepjes op de testen, die maar niet donkerder worden. Dus blijkbaar wel zwanger, maar hcg stijgt praktisch niet... Dus vraag me af wat het is... Straks een VMK, of misschien toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Ik hoop van niet... Ik was zo blij met een positieve test, na 5 mislukte IUIs en net voor de IVF... Maar zoals het nu eruit ziet, wou ik dat ik gewoon op tijd ongesteld was geworden...
Ik had een knaltest op mijn nod....maar 1 week later een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ook 1 eileider weggehaald. 13 maanden later opnieuw zwanger en een heeeel licht lijntje op mijn nod. Nooit echt een knaltest gehad. Het resultaat ligt hier gezellig naast me in de wieg. Meid, het zou zomaar nog eens heel goed voor je uit kunnen pakken hoor! Ik duim voor jou! Een lichte test wil niet zeggen dat het fout is hoor!
Ja ik snap je helemaal! Mijn zoon was een "ongelukje" was 19 (12jr geleden) . Na zwangerschap alles ontstoken gehad en omdat ik net bevallen was gooide ze t op andere dingen, na 3mnd was t te laat en was de kans om nog eens zwanger te kunnen worden heel klein geworden. Eerst een gewone miskraam gehad daarna de buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarna nog paar x mis gegaan totaal 7x. Mag nu niet meer op natuurlijke manier omdat ik mezelf in gevaar breng ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heb nu 4 tp gehad van ivf in eigen cyclus maar niet zwanger geraakt. Ben nu gestart met gewone ivf. Weet dus precies wat jij bedoeld met had dan liever ongi geweest..... heb dat zo vaak gedacht! Toch nog hoop ik dat jij een late innesteling hebt hoor! Ik was overtijd van mijn zoon en had negatieve test, toen 3 dagen licht ongi en week later vertrouwde ik t niet en had ik ineens wel positieve test. Echt zo moeilijk deze dagen.... je beschermt je voor van alles dat heel normaal is maar toch geen bevestiging.....hoop dat je snel duidelijkheid hebt en t liefst positief!!!!
Ik had op 11 dpo een witte test en op 13 dpo (voor mij nod of 1 dag overtijd) een duidelijke maar lichte lijn. Testen werden niet snel donker, maar wel duidelijk donkerder. Op 5+3 was mn hcg 1400 en is mn eierstok geklapt. Mag je over 2 dagen weer bloedprikken?
Pas over een week, op vrijdag... Dus nog even in de spanning wachten... Ik heb wel een afspraak met de huisarts op woensdag en kan dan misschien om een extra bloedtest vragen, scheelt toch twee dagen wachten... Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat moet je blij zijn, na alle tegenslagen. Ik hoop dat onze tegenslagen ook snel voorbij zullen zijn. Is je eierstok verwijderd?
Je hebt hier al een topic over in ovulatie en zwangerschapstesten. Dubbele topics danwel vragen die zijn gesteld in een ander topic zijn niet toegestaan. Deze ga ik dan ook sluiten.