Dames wie kan mij helpen ivm voeding

Discussie in 'Prematuur' gestart door Chantal1508, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo dames,

Amber is geboren met een zwangerschaps duur van 32.2 weken en een gewichtj van 1115 gram. nu wel al bijna 3 maanden.

Ik heb ff een vraagje aan jullie.
    het cb bureau zei dat ik Amber zelf moest laten komen het sávonds en het s'nacht. dat snacht is geen probleem dan komt ze, maar nu ben ik bang dat ik totaal uit het ritme ben.

gisteravond heb ik haar om 00.00 wakker gemaakt. daarn heeft ze geslapen tot 4.30 voor ons toch wel wat langer ( zien jullie die fles nog als nachtvoeding) ze dronk ovirigens maar 50.
    Om 7.00 vanmorgen kwam ze dan weer voor te drinken, toen dronk ze ook maar 70. en nu is ze nog niet geweest.

Zo kom ik toch uit het ritme? ben bang dat ik straks een fles mis.
    En wat zouden jullie doen, haar na 4uur wakker maken, of haar zelf laten melden.

grrr kzit helemaal in de knoei

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wij hebben altijd een heel strak schema aangehouden overdag en 's nachts lieten we ze dan zelf komen.
    Op hoeveel voedingen zit je nu en hoeveel krijgt ze dan (in principe) per fles?
    Als ik lees dat je haar om 00.00 uur wakker hebt moeten maken voor een fles en dat ze daarna 4,5 uur doorslaapt vraag ik me af of je je voedingsschema niet een beetje kunt veranderen naar tijden die voor jezelf ook vol te houden zijn. Bijv. 22.30 uur de laatste fles, dan kijken hoe laat ze weer komt en dat met de ochtendvoeding ook afwachten.

3. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Amber zit nu op 8 flessen a 100-110 cc bij die 8 zit de nachtvoeding bijgerekend.

Ze kwam om 11 uur vanmorgen weer

Ja ik dacht vandaag ook eraan om haar eens zelf te laten komen. maar ben bang dat ik misschien een fles mis.

ze zit nu op een gewicht van 3250 gram

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Chantal: Ik zou overgaan (als ze zo lekker kan slapen) op 7 flessen. Ze krijgt trouwens wel al veel voor haar gewicht hoor. Flessen missen is volgens mij helemaal niet erg als ze dit krijgt wat ze nu krijgt.
    Amber krijgt 8 x 105 = 840
    Ferry krijgt 6 x 140 = 840 , maar Ferry is anderhalve kilo zwaarder. Ik mocht Ferry ook zeker niet meer geven, want dat was echt te veel volgens de kinderarts. Wat zegt de kinderarts er van?

5. iep75

iep75 Lid

21 dec 2008
    35
    0
    0
    Hoi chantal, met eden (32,6wkn en 1380gram) hebben we ook heel wat moeten goochelen met de flesjes. Ik ben ook altijd streng geweest met de voedingschema's overdag en snachts zelf laten komen. Eden heeft altijd heel veel honger gehad en heeft nog heeel lang 8 voedingen gehad. Ze kreeg veel te veel maar dronk alles op. De kinderarts vond het geen probleem en zei dat ze flink aan het inhalen was en die calorieen echt nodig had. Langzamerhand worden ze steeds minder hongerig en gaat er meer tijd tussen de voedingen zitten. Als ze zelf aangeven niet meer te willen drinken is dat niet erg dan zijn ze gewoon verzadigd. Ik geef nu sochtends om 6 uur de eerste fles, rond negen uur de 2e, rond half 1 de derde, rond half vier de vierde en rond 7 uur de vijfde. Dan valt ze als een blok in slaap en geef de fles als ze wakker word. Soms om 00:00 uur maar soms ook om half 2 snachts. Ze krijgt nu 6x135ml maar drinkt lang niet alle flessen leeg, de ene keer gaat ie tot de laatste druppel op de andere keer maar 90ml. Maar blijf me wel aan de voedingstijden houden. Tis allemaal best moeilijk met een prematuur en dysmatuur babytje. Bij mij heeft de kinderarts ook altijd heel goed meegedacht over de voeding en ik kon altijd bellen. Misschien ook een iets voor jullie? Bij CB zijn ze toch niet veel gewend met te vroeg geboren babytjes. Veel succes!

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik vind 8 flessen ook wel erg veel hoor. De voeding die een kindje minimaal binnen moet krijgen is ca.150 ml. per kg. lichaamsgewicht. In het geval van Amber dus ongeveer 500 ml. per dag. Nu krijgt ze 800 ml. of meer! Je kunt best over naar 7 flessen. Dan kun je nog 100 ml. geven, maar is het ook helemaal niet erg als ze haar fles niet leegdrinkt en ook niet als er een voeding vanzelf vervalt omdat ze bijv. langer doorslaapt. Dan stap je gewoon over naar 6 voedingen.
    Prematuren drinken veel, omdat ze een inhaalslag maken, maar nu krijgt Amber wel erg veel hoor! Onze jongens drinken net iets meer, maar zij wegen ongeveer 6500 gr.!

7. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    dames dank je voor jullie antwoorden,
    Het helpt een stuk om ervaringen te delen.

Gister had ze totaal geen zin om te eten,
    en vanmorgen weer hetzelfde dan drinkt ze nog maar een half flesj 60 cc :S

wij hebben ook niet de hele dag honger, en evenveel zin om te eten.
    ze komt goed aan, en ik denk dat dat het belangrijkste is vinden jullie niet?

Ben blij dat ik deze topic gevonden heb.
    Niet boos bedoeld, maar voor dames die een gezonde baby ter wereld gebacht hebben is toch anders dan wij.

knuffel

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nogmaals; ik denk dat ze teveel krijgt. Als wij vol zitten hoeven we ook niet meer. Heb je al geprobeert om wat minder te geven? Misschien kun je zelfs wel over naar 6 flessen van 100 cc. Dan krijgt ze nog meer dan genoeg. En het is ook minder belastend voor jezelf...
    Wel fijn dat ze goed groeit. Dat is ook altijd best even spannend.

9. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Ik heb gister iss een flesje minder gegeven, maar voor haar geen verschil.

Tis idd wat je zegt, wij hebben ook niet altijd evenveel honger.

Hoelang laten jullie mx tussen de voedingen?

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Dan kreeg ze idd teveel als ze er niet naar kraait.
    Ferry krijgt 6 flessen op een dag en dan zit er dus 4 uur tussen. Hij komt eigenlijk altijd eerder, maar als dat niet zo zou zijn zou ik hem pas wakker maken als hij anderhalf uur later nog niet zou komen (dus na 5,5 uur). Dit is trouwens alleen overdag! 's Nachts zou ik hem lekker laten slapen tot hij uit zichzelf zou komen.

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik sluit me aan bij Uk. Bij 6 flessen ongeveer 4 uur tussen de voedingen en 's nachts kijken wanneer ze komt. Als je toch persé 7 (á 8) flessen wilt blijven geven kun je om de 3 uur voeden.

Deel Deze Pagina