Vraag aan prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door Dorientje, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Even een vraagje,

Kennissen van ons zijn zaterdag bevallen van een dochtertje.
    Lize werd geboren met 27weken en 6 dagen.
    Opzich maakt ze het vrij goed, want ze wordt niet permanent beademd en volgens de kinderartsen heeft ze vrij goede kansen.

Nu zit ik te denken over een cadeautje.
    Ik dacht een setje kleertjes maatje 50 (omdat ik hoorde dat ze in de coeveuse toch geen kleertjes aanmogen) En dan nog een cadeaubon (want de geboortelijst was nog niet klaar)

Nu had ik nog een gedichtje voorop het kaartje wat ik wel mooi vond maar wat vinden jullie ervan en zouden jullie dit apreciëren als prematuur mama?

Al heel lang verwacht
    en zo snel gkomen
    ligt daar een klein meisje te dromen
    zo breekbaar en kwetsbaar
    heel lief en heel zoet
    met zoveel liefde en aandacht
    komt 't vast helemaal goed.

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sjonge, da's schrikken zeg. Fijn dat de artsen zo positief zijn.

Je idee voor een cadeautje lijkt mij prima. Het is leuk om kleertjes te krijgen en met een bon kunnen ze later zelf nog eens iets kopen.
    Het gedichtje vind ik heel mooi. Gewoon doen!

Heel veel sterkte!

3. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Lief idee

Erg mooi gedichtje!

Zo ik zeker gewoon doen!

Liefs

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat hadden wij zeker gewaardeerd hoor, lief juist. Doen!

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    misschien toch maatje 44 kopen? Verder lief idee en leuk gedichtje!

6. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    OOH, ik dacht dat je dit als prematuur mama dit te confronterend zou kunnen vinden...

Wel bedankt voor jullie hulp, want vind het zo heel erg moeilijk.
    Had wel al even met hun gebeld, en het eerste wat ze zei was: "Laat Julie nu niet thuis eh" "Onze Lize slaat er zich wel doorheen en ik vind het fantastisch om andere beebjes te zien"
    Dus dat was ook weeral een opluchting, want ik wist helemaal niet of ik de kleine meid zou meenemen...

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    die kleine mag niet naar de couveuse hou daar wel rekening mee. ze mag de ic niet op.
    Ik persoonlijk vond baby's wel leuk, maar was angstig voor virussen e.d.
    gedichtje is prachtig

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik zelf vond andere baby's wel te confronterend en heb een kennis gevraagd haar kleine niet mee te nemen. Zo zie je maar hoe verschillend mensen er over denken.
    Ik vind het al super lief dat je er zo over nadenkt!
    En over die maatjes: het stoorde mij juist weer als ik heel grote maten kreeg; alsof niemand er rekening mee hield dat mijn kind anders is dan andere kindjes en nu eenmaal heel klein is. Thomas heeft nu nog kleertjes aan die hij als kraamcadeau heeft gekregen! (maat 74!); en hij is nu 15 maanden, gecorrigeerd 13! ;)

9. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    heb er al de hele tijd over zitten denken...
    Gewoon omdat ik in juni heel kort bij vroeggeboorte gestaan heb.

Ik kreeg op 25 weken weeën en het universitaire ziekenhuis bij ons in de buurt werd reeds verwittigd, gelukkig hebben ze met alle mogelijke middeltjes mijn kleine meid weten tegen te houden.
    Maar als dan zoiets gebeurd besef je pas wat je had kunnen meemaken.

Ik denk dat het ook daardoor is dat ik er zoveel bij nadenk.

Nou kraamcadeau maatje 74 als je een kindje krijgt die veel te vroeg is zou ik eigenlijk ook niet leuk vinden.

10. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Heel lief gewoon doen hoor..

Zelf heb ik destijds kleding maatje 40 gekregen, ik was hier super blij mee want ik had zelf weinig tijd om dit te kopen en vond wel dat onze knul kleding nodig had..
    En in de couveuse mogen ze wel rompertjes dragen. Had mijn zoontje wel.. zetten ze de couf gewoon heel iets lager..

11. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Dat gedichtje is lief... Ik vind het heel bijzonder dat mensen nu ook rekening houden met onze twee kleine kereltjes. En kleertjes krijgen is altijd fijn. In de couveuse mogen ze op den duur vaak wel een rompertje aan, dus misschien is het een idee om wat rompertjes in kleine maatjes te geven?

12. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Heel mooi gedichtje. En net als de anderen was ook ik heel blij met overslag rompertjes (maatje 44). Maar een pakje maat 50 kan ook prima hoor.

13. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Ik vind het gedichtje ook heel mooi. Ik heb toen ook een dagboekje gekregen waar ook foto's in konden. Daar was ik ook erg blij mee. Ik schreef er veel in, de verpleging ook en nu na bijna een jaar is het een supermooie herinnering. Pakjes in maat 44 was ik ook heel blij mee.

Liefs, josie

14. iep75

iep75 Lid

21 dec 2008
    35
    0
    0
    Wat lief dat jullie zo meeleven! Het gedichtje is prachtig, heb gelijk een brok in mijn keel. Ik vond die grotere kleertjes ook juist confronterend. Je hebt dan het gevoel dat het nog zooo een lange weg is voor ze erin passen. Ik was dolblij met een paar rompertjes in maat 44 en die waren nog veeeels te groot (1380gram en 39cm bij geboorte). Bij prenatal hebben ze veel maatje 44 en die vallen ook erg klein! Een dagboekje is ook leuk!

15. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    ben gisteren op bezoek geweest, en wat is Lize prachtig...
    Had julie wel niet meegenomen omdat die met een mega snotter neus van het kdv was gekomen.

Had een volledig setje in maatje 44. En een rompertje maatje 44 op het rompertje stond een beertje met bokshandschoentjes met de tekst erop "wacht maar tot ik groot ben"
    En dan ook nog de cadeaubon.

Ze waren er heel erg blij mee.

Bedankt voor al jullie tips.
    Als jullie dat graag willen hou ik jullie op de hoogte van hoe het met de kleine meid gaat.

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ohhhhhh dat klinkt heel erg leuk! Met die bokshandschoentjes :D

17. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Mooi gedicht hoor!
    Kleertjes maat 44 kunnen ze nog wel aan als ze uit de couveuse komen....ook leuk rompertjes maat 44 want die mogen ze op een bepaald moment wel aan in de couveuse...

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wat een goed cadeautje en een leuke tekst ook! Het zijn ook vechtertjes hoor, premature kindjes! Dus kan niet anders zeggen dan dat je heel goed bent geslaagd met shoppen!
    Hou ons op de hoogte!

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik sluit me volledig bij Mary aan... ;)

20. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Wat een superlief kadootje! Fijn als je ons op de hoogte houdt.

Liefs, Josie

Deel Deze Pagina