Hoi, Zojuist heb ik voor het eerst een pakketje retour verzonden via een Kiala punt. Toen ik het pakketje inleverde scande de medewerker de code op het pakket. Daarmee was het afgehandeld. Ik vroeg nog of ik geen bevestiging kreeg o.i.d. als bewijs dat ik het pakketje daadwerkelijk heb ingeleverd. Hij gaf aan dat de sticker op het pakket het bewijs is. Dus ik zei dat die sticker gewoon meegeleverd was door de verkopende partij en ik die dus alleen op de doos geplakt heb. Ik heb wel voor de zekerheid een foto gemaakt van de sticker, maar ergens voelt het niet goed dat ik geen bewijsje heb. Waarschijnlijk ben ik te achterdochtig, maar hij kan natuurlijk het pakketje ook weer uit zn scanner gooien en dan krijg ik mn geld niet meer terug. Weet iemand of dit de normale procedure is?
tot een paar maanden terug kreeg ik altijd een sticker als ik een pakketje bracht. de laatste tijd niet meer.
Dit klopt niet...je hoort een bewijsje te krijgen. Ik verstuur regelmatig met Kiala en krijg altijd een code...
Op de sticker die ik geplakt heb stond een code en daar heb ik dan wel een foto van gemaakt. Alleen heb je die code dus ook als je het pakket niet retour stuurt, omdat je die sticker meegestuurd krijgt met het pakket. Dus dan is dat toch geen bewijs?
Als ik een pakketje inlever om te versturen krijg ik nooit iets terug. Ik verstuur meerdere keren per week een pakketje via kiala. De pakketjes komen altijd aan.
Hmm nu je het zegt. Ik kan me herinneren dat ik 'vroeger' een code op een sticker kreeg als ik wat weg bracht. Tegenwoordig meld ik het online aan, print het ding uit wat op de doos moet met code en lever het in en krijg dan niets meer mee. Maar het gaat nog steeds goed!
Wel als je het pakketje via kiala aanmaakt en betaald. Als ik hem inlever dan kan ik hem thuis gewoon volgen hoor.
Maar jullie hebben het over een pakketje online aanmelden en zelf een sticker printen. Bij mij gaat het om een pakketje van Sacha waarbij ik niks hoefde te regelen. Alleen de sticker plakken en inleveren bij Kiala. Dat is dan toch een ander proces lijkt me? Ik ben echt een leek op dit gebied
Hier iemand die werkt bij kiala afhaal punt. Je krijgt sinds de zomer ongeveer geen bonnetje meer inderdaad. Op de sticker moet een nummer staan waar mee je je pakketje kunt volgen. Ik adviseer dan ook altijd de sticker te fotograferen of het nummer op te schrijven.
Hier adviseerde de medewerker van het Kiala punt om een foto te maken van zijn scanner... daar stond een code op en één of andere melding. Dit heb ik gedaan en het is goed gegaan....
Zover ik weet is dat dezelfde als op je pakketje. Bij ons namelijk geen nummer op de scanner. Alleen degeen die op pakket staat
Het was eigenlijk een a4 formulier wat ik op de doos heb geplakt en de jongen scande die code. Ik zie nu wel dat hij nog een sticker op het formulier had moeten plakken. Dit deed hij niet ter plekke. Bedoel je dat ik van die code een foto had moeten maken?
Gewoon de code bewaren die op je geprinte ding staat. Die sticker is voor als ke streepjescode het niet doet. Kiala schijnt te ggaan veranderen ( loopt samen met upc) en daardoor zijn deze veranderingen dus. Voor ons is het soms ook niet geheel duidelijk door alles wat veranderd. Maar zoals je t uitlegt kun ke er 100% zeker vam uitgaan dat t goed is gegaan
Ter info Ik heb zojuist een mail gehad dat de schoenen retour zijn en mijn geld binnen 5 werkdagen terug gestort wordt. Dus mijn wantrouwen was onterecht.
Je krijgt sinds kort geen bewijsje meer mee. Was dubbelop zeiden ze. De code staat onder de streepjescode en deze kan je doorgeven aan degene voor wie het pakje is. Als het goed is, staat het label ook op je mail.
Werk bij Bruna waar ze ook een Kiala punt hebben. Tegenwoordig (half jaar ongeveer) krijg je meestal geen bewijsje meer. Je kunt op meerdere manieren een pakketje retourneren Als medewerker zijnde. De particuliere pakketjes worden gescand vanaf de etiket en dan krijg je geen bewijs. Sommige bedrijven kun je ook rechtstreeks scannen zoals bij die van ts en dan heb je nog een optie scannen zonder etiket en dan selecteer je dus het bedrijf handmatig en moeten wij een standaart retour etiket scannen, hier zit tegenwoordig weer een strookje aan die wij aan de klant meegeven. Altijd mail bewaren of foto maken.