Hallo allemaal. Graag leg ik mijn situatie uit om daarin twijfels te bespreken waarbij ik op zoek ben naar advies in mijn situatie. Ik werk inmiddels sinds maart 2020 bij de werkgever waar ik nu werk (wel ben ik tussen oktober 2020-mei 2021 weggeweest vanwege de situatie rondom corona). Ik werk in een lunchcafe. Er zijn meerdere redenen waarom ik in de horeca werk. Ik vind het leuk: contact met mensen, hard werken (voldaan gevoel bij thuiskomst) én omdat ik hierbij mijn verstand op 0 heb en de deur achter mij dicht kan trekken zonder het werk mee naar huis te nemen. Ik kon er namelijk niet erachter komen wat voor werk in de zorg bij mij past. Ik heb Social work (HBO) gestudeerd. Ik weet diep van binnen dat ik gemaakt ben voor het werk in het sociaal veld, maar weet gewoon niet waar ik het moet zoeken, wat mijn doelgroep is en bij welke baan ik werk en prive gescheiden kan houden (in die zin dat ik dus het werk niet mee naar huis neem). Dit is dan ook de reden dat ik na een aantal werkplekken te hebben gewerkt in het sociaal veld, ervoor koos om te gaan werken in de horeca (vanuit bijbaantjes weet ik dat ik dit leuk vond). Inmiddels heb ik hierin meer verantwoordelijkheid (leidinggevende positie, rooster maken, leermeester). Het werk zelf vind ik leuk, maar nu komt de maar..... De horeca betaald natuurlijk erg slecht. In eerste instantie, een paar jaar terug, was een minder salaris van mijn zijde binnen onze relatie geen probleem, we konden alles betalen en ook leuke dingen doen. Zolang ik plezier had in mijn werk, was dat het belangrijkste. Maar inmiddels is alles, zoals bij iedereen, duurder geworden, ook voor ons. Naast dat het dus feitelijk zo is dat we per maand minder over houden, is het ook zo dat op de werkvloer geklaagd wordt over het loon. Al mijn collega's komen met het loon dat ze/we krijgen in de knel in de persoonlijke situatie. Resultaat: werk ontevredenheid, personeel gaat op zoek naar andere baan, waardoor werkdruk hoger ligt en werkplezier minder wo