Damiën heeft een verdikte lymfeklier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Linda10280, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Meiden,

Een tijdje terug ben ik met Damiën en Jayden naar de cb geweest.
    Gewoon routine en niets aan de hand.
    Maar nu ondekte de arts dat Damiën een verdikte lymfeklier in zijn hals heeft zitten.
    Het is aan 1 kant maar.
    Het voelt een beetje hobbelig zeg maar.
    Dit heeft hij al vanaf heel jongs af aan.
    (hij is nu 2 jaar en 4 maanden)
    Alleen wist ik niet wat het was...nu dus wel
    Hij heeft er verder geen last van....is niet ziek geweest...helemaal niets.
    Maar sinds de dag dat de arts het even in de gaten wou houden voel ik me niet meer lekker.
    Ik zit met vragen zoals "waarom is die ene lymfeklier dan verdikt?"
    en..."hoe is het onstaan?"
    en vooral..."is het niet gevaarlijk?"
    Nou ga ik zo en zo mijn huisarts bellen en ik eis een onderzoek of een goeie uitleg over zijn lymfeklier.
    Want ik heb al gegoogled en daar word ik echt niet vrolijk van :(
    Ben er gewoon helemaal onzeker van :(
    Iemand dit ook mee gemaakt?
    Een verdikte lymfeklier maar waarbij niets aan de hand was?
    Ik vraag alleen positiefe verhalen...heb niet de behoefte te horen wat het anders zou kunnen zijn.

Iemand hier ook met een kindje die een verdikte lymfeklier heeft?

Liefs een bezorgde mama

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    uhmmz ik heb dat zelf ook aan de linkerkant is bij mij het ook verdikt en heb zelf daar een echo gehad en ze hebben nooit wat kunnen vinden . ik maak me er niet zo zorgen meer over.
    maar als jij het niet vertrouw zou ik het idd even laten onderzoeken dat kan nooit kwaad.

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Mijn dochtertje had dit ook! De laatste keer dat ik met haar bij het consultatiebureau was (ze was toen ongeveer 2 en nu 2,5 jaar), voelde de arts ook een verdikte lymfeklier in haar hals, en luisterde erg lang met de stethoscoop bij haar hals. Begon toen te denken dat er iets niet helemaal goed was. Maar volgens haar was er niets aan de hand. Wel een geruststelling, maar bleef het een beetje vreemd vinden.
    Nu ik jouw bericht lees schrik ik er weer een beetje van, maar desondanks geloof ik dat het niets ernstigs zal zijn, anders had ze er wel iets mee gedaan. Ben wel benieuwd wat je huisarts ervan zegt.

Groetjes Sara

4. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Hmmm, heb er verder niet zo bij stilgestaan maar mijn zoontje van 1,5 jaar heeft dat dus ook.
    Hij heeft verder nergens last van en ik heb het zelf ook vaak dus ik kan me er eigenlijk niet zo druk om maken, ik denk dat hij het misschien van mij heeft.
    Ik word namelijk nooit echt heel ziek, maar als ik iets oploop kan ik er wel wekenlang mee rond lopen bijvoorbeeld.
    Mijn zoontje is tot nu toe ook niet echt ziek geweest, hij heeft net als ik dat het gewoon een tijdje blijft sluimeren zeg maar.......
    Ik vraag me wel af of het daar iets mee te maken kan hebben.

Ik moet volgende week weer naar het c.b., ik zal het daar eens vragen.

Maar ik zou me niet te druk maken hoor.......ik ben tenslotte ook nog steeds gezond! ;)

5. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Hey

Toevallig zit ik al een week te denken omdat ook bij mijn zoontje te laten onderzoeken hij is 20 maanden en heeft die verdikkingen aan beide kanten en ook al best een tijdje laatste tijd worden ze steeds groter, weet ook niet wat het is. Hij is ook niet echt lekker laatste tijd slaapt heel slecht wil niet slapen als ik er niet bij sta. En nu lees ik jou verhaal :(

Sterkte, Rian

6. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Mijn zoontje heeft het ook.

Bij hem zijn de 2 lymfeklieren achter in zijn nek (achterhoofd) en 1 in zijn lies opgezet.

De arts legde me uit dat soms bij wondjes het lijf reageert en de lymfeklieren in de buurt van die wondjes kunnen opzetten/verdikken.

Mijn zoontje heeft toevallig net de waterpokken gehad en idd daar waar hij de meestje korstjes had, die klieren zijn opgezet.

Ik hoefde me niet direct zorgen te gaan maken zei de arts, maar het moest wel tezijnertijd wegtrekken.

Ik moet het nu elke week controleren. Trekt het niet weg dan moet ik langs de HA.

Oja, ze zei nog dat je er beter niet teveel aan kan zitten!

Succes.

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    met verkoudheid kunnen ze er last van krijgen; maar ook door allergien ed..
    Zelf heb ik ook een vergrote lymfklier in mijn hals, daar is een echo van gedaan en een punctie; maar is gelukkig niks ernstigs en ze kunnen niet verklaren waarom die er zit...
    dus heeft niet altijd een reden
    maar wel altijd in de gaten houden voor de zekerheid , als hij hard en niet mobiel aanvoelt en/of niet mooi rond is zeg maarff naar de HA gaan...

8. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Heb het laatst bij het cb nagevraagt omdat mijn zoontje regelmatig een verdikking heeft, net als ik.
    Zij zeggen dat het imuunsysteem zijn werk dan goed doet, omdat hij dus ook nog nauwelijks ziek is geweest.
    Hij en ik worden altijd maar een beetje ziek of hoogstens verkouden.

Deel Deze Pagina