Hallo, ff het volgende: Mijn meisje van 3 wil sinds een paar weken niet meer naar bed om half 8 en houdt zichzelf wakker tot een uur of 10 avonds veel te laat natuurlijk voor zo'n dreumes...Ze is s'ochtends dan ook haar bed niet uit te branden en is niet altijd even vrolijk op het kdv. Wie heeft er tips? ik heb vanalles geprobeerd, voor lezen, erbij blijven maar dan slaapt ze ook niet. weggaan met de belofte ik kom zo weer bij je kijken, 2 min later staat ze weer naast je ze heeft een lampje dus angst voor het donker kan ook niet echt.
Ik denk dat het goed is om een vast bedritueel aan te houden, niet blijven dralen, idd zeggen dat je na 5 min nog even komt kijken. Dan deur dicht doen. Als ze uit bed komt de eerste keer benoemen dat je wil dat ze in bed blijft, want het is tijd om te slapen en er weer in stoppen, de volgende keren zonder iets te zeggen bij de hand nemen en in bed stoppen, zodat het uit bed komen niet beloond wordt met aandacht. Ws moet je dit een paar avonden volhouden maar geeft ze het daarna wel op. Suc6 groetjes Clarike
Inderdaad een bedritueel. Maak het niet gezellig als ze eruit komt en zeg hoogstens dat ze weer naar bed gaat. Zal wel wat doorzettingsvermogen kosten ... Slaapt ze 's middags nog? Zo ja, misschien helpt het om haar 's middags op te houden. succes!
Hallo, mijn jongste zoon is 3 jaar en sinds een paar weken ook erg moeilijk naar bed te krijgen elke zegt hij ikke niet moe ikke lui ja ja. Wij hebben er min of meer een spelletje van gemaakt met het naar bed brengen. Hij geeft ook wel heel duidelijk aan dat hij bang is voor het donker samen een nachtlampje gekocht die hij heel mooi vind. Oude nachtlampje weg gedaan die vond hij niet mooi. Wij lezen elke avond hetzelfde boekje, hij mag hem als eerste op zijn manier lezen en wij lezen hem daarna voor en hij weet als het boekje uit is, is het tijd voor de kusjes ook hier een heel ritueel voor. Maar een vast ritueel werkt hierbij dus goed want het gaat nu steeds beter en zonder gezeur. Succes ermee !
mijn zoontje had heel even een aantal dagen dit probleem maar ik denk dat dat te maken had met een nieuw huis en slaapkamer aangezien we net verhuist waren en toen heb ik hem een knuffel gegeven zodat als jij weg bent hij zich niet alleen voelt en ook ik had een lampje(nacht) Dus is een knuffel niet wat?of heb je dat al geprobeerd? Liefs
en sinds ik die knuffel heb gegeven is het opgelost en nu soms slaapt hij weer zonder knuffel net hoe z'n pettje staat