Laten doorhuilen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fleur1, Jan 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Hoe denken jullie over door laten huilen. of er geijk naar toe gaan.
    Mijn gevoel zegt er gelijknaartoe maar verpest ik hem daar niet mee?
    ik heb zoiets van zo'n kleintje huilt niet voor niks toch?
    Wat zijn jullie meningen daarover?

2. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    ik heb Anne haast nooit laten huilen alleen als ik zag dat ze echt heel moe was(ze moeten alle emoties en indrukken even van zich af kunnen huilen)
    Dan liet ik haar 10 minuten huilen trooste haar even en ging dan weer.
    Ik ben er van overtuigt dat je zulke kleintjes niet kunt verwennen met aandacht.
    Een klieintje heeft de warmte van zijn mama en papa gewoon nodig

3. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik laat björn weleens huilen niet super lang 10 minuten maar ik hoor zo of hij boos is of dat hij echt verdrietig is en bij dat laatste ga ik wel gelijk even kijken. heb het vanaf het begin al gedaan mede omdat mijn kraamhulp dat zei omdat ik haast niet kon lopen (keizersnee) kon het geen kwaad om hem af en toe te laten huilen. en nu als ik mijn honden uitlaat is hij ook weleens alleen (slapen ) maar wordt dan ook weleens wakker en wil dan uit bed.

4. gabje20

gabje20 Bekend lid

Jan 20, 2006
    597
    0
    0
    Ik heb dr ook nooit laten huilen, en ze is niet verwend. Als ik haar in bed leg dan gaat ze slapen en as ze wakker wordt eerst kletsen en dan hard brabbelen (hihih) dan pak ik haaar

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hmm ik kan het niet horen als mijn kleintje huilt...
    en vaak als ik haar even een tijdje op de arm heb is het weer goed.. heeft ze gewoon eventjes die liefde en aandacht nodig
    alleen als ze krampjes heeft is ze ontroostbaar..

6. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een baby van 2 weken oud kun je niet verwennen dus lekker erheen gaan als jij voelt dat je dat moet doen hoor!

7. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Toen Iman 2 weken was liet ik haar nog niet huilen, maar vanaf 6 weken ben ik begonnen met haar wakker in bed te leggen, zodat ze zelf ook leert in slaap te vallen... Dit ging uiteraard met wat huilbuien gepaard, ik liet haar altijd 10 minuten huilen, dan ging ik even naar haar toe, maar pakte haar niet op... Nu hoor ik of er iets aan de hand is, en als het niets is, dan laat ik haar gewoon even huilen hoor!

9. sweetangel100

@ gipsy, als je kleintje pas 2 weken is, herken je al die verschillende huiltjes ook nog niet, wacht maar eens over een week of 8, dan ben je een professional ;)

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0

nou... ik kan toch echt heel duidelijk verschil horen hoor tussen de huiltjes!
    als ze krampjes heeft klinkt het toch echt heel anders dan wanneer ze honger heeft....

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell huilt over t algemeen alleen bij honger en bij kramp en dan neem ik hem gewoon bij me. Soms is hij na de kramp eigenlijk te moe om te slapen. Dan houd ik hem ook gewoon bij me tot hij slaapt. Als ik hem weg leg, dan komt er van slapen ook niks. Ik vind hem ook nog te klein om te laten huilen en zoals gezegd, je kunt ze nog niet verwennen. Ik houd hem natuurlijk geen 24 uur per dag bij me, want je kunt hem wel ergens aan laten wennen.

12. sweetangel100

Ohhh ja het huiltje van krampjes herken je al vanaf het begin :( Dat gaat je door merg en been ...

13. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Ik herken de huiltjes van melody ook al steeds meer...
    Ze kan het heel lang volhouden met een "zeurderig" huiltje...
    Vindt het wel moeilijk om haar te laten huilen maar soms moet het wel anders kom ik helemaal nergens meer aan toe!
    Als ik haar in bed leg is het meestal ook zo dat ze een tijd ligt te jammeren...
    Af en toe ga ik dan even bij haar kijken maar haal haar er niet uit, alleen als ze echt verdriet heeft natuurlijk...

14. sweetangel100

Melody, zo ben ik er bij Iman achtergekomen toen ze ongeveer 6 weken was dat ze toch wel fijn in bed kon slapen haha... Ze huilde elke keer echt hartverscheurend en ik pakte haar dan telkens weer... Tot die ene keer, toen was ik de was aan het ophangen en dacht ik ja sorry meisje maar je moet toch even wachten totdat ik klaar ben... Toen ik klaar was, was het stil en sliep ze :confused:

15. shanka

shanka Actief lid

Apr 28, 2006
    256
    0
    0
    almere
    als ik overdag zie dat desmond moe is leg ik hem in bed maar als hij na 5a10 min nog niet slaapt en echt ligt te huilen dan haal ik hem eruit en savonds na ze laatste fles dan laat ik hem wel huilen tot hij slaapt ga wel steeds kijken en ze mobieltje aandoen en een speentje geven maar haal hem er dan ook niet uit en meestal na een halfuurtje slaapt hij dan ook.
    en verder overdag als hij in ze stoeltje zit of bij mij dan laat ik hem ook niet huilen.
    het is nog geen aanstellen wat ze doen en vind dat als een baby huilt dat hij het niet voor niets doet en dat hij je echt nodig heeft.
    pas met 6 maanden vind ik dat ze het doorkrijgen en dan zal ik wel wat strenger zijn kwa huilen.

16. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Ik heb Evi in het begin eigenlijk nooit laten doorhuilen, alleen kwam ze tot voor kort 's-nachts nog steeds telkens voor haar speentje. Voeding allang niet meer. Dus het ritme zat wel goed, alleen had ze telkens haar speentje nodig. Toen hebben we haar een keer laten liggen en laten huilen, dat heeft 3 kwartier geduurd en toen is ze in slaap gevallen. Sinds die tijd slaapt ze nu elke nacht door van half 8 's-avonds tot een uur of 7/8 's-ochtends. Het was niet makkelijk, helemaal niet zelfs om haar haar zo te laten huilen, maar als ik zie wat we er nu mee hebben bereikt...
    Maar goed, Evi is natuurlijk al 6,5 maand en dan kun je ze best al wat 'aanleren'. Als ze nog zo klein zijn kun je ze echt nog niet verwennen ;)

17. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik moet er wel bij zeggen dat björn al veel gewent was mede omdat hij een week alleen in het ziekenhuis had gelegen en hoe ze daar met huilende baby's omgaan is zo makkelijk. maar logisch er liggen daar zoveel baby's en ik kon alleen met voeden worden gebracht door het ziekenhuis personeel.

Share This Page