aanvullend verzekeren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bunchy, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ik ben verzekerd via Agis. Ik moet verplicht in het zkh bevallen ivm eerdere keizersnede. Ik ben (nog) niet zwanger maar hoop wel in 2012 te bevallen.
    Graag zou ik willen weten of het raadzaam is om mij aanvullend te laten verzekeren?? Mogelijk heb ik ook enkele sessies bij bekkenfysio nodig. En zoja, hoe?
    op agis website zie ik door de bomen het bos niet..

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben ook aan het berekenen. Ik ben verzekerd bij Unive. Als ik een duurder pakket neem ( Unive gezin pakket =145 euro per maand ipv Unive jong pakket = 126 euro per maand, basisverzekering is vaak vanaf 100 euro per maand ) dan krijg ik vergoed: Eigen bijdrage kraamzorg ( = al gauw 160 euro ) geboorte tens (=80 euro ) lactatiekundige ( = 100 euro, voor de borstvoeding ) en heb ik een budget van 600 euro voor fysio. Gezien mijn vorige zwangerschap heb ik zowel de fysio als de lactatiekundige nodig en wil graag de geboortetens ook.

Ik betaal dus simpel gezien 1740 euro per jaar ipv 1512 maar haal daar al 260 euro voordeel uit door de extra vergoedingen. Ik verzeker dus bij! Ik heb net als jou ook een medische indicatie ivm KS dus dat scheelt weer in je eigen bijdrage voor poliklinisch bevallen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Aanvulling: Ik denk dat het verstandig is om te bekijken wat jij wilt en belangrijk vind. De kosten daarvan afweegt tegen de meerprijs van de aanvullende verzekering. Een fysio consult kost ca 46 euro per sessie afgelopen jaar, de eigen bijdrage van de kraamzorg is 4 euro. Zo kan je al iets berekenen.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb ook een medische indicatie ivm eerdere ks. Ik heb eens zitten rekenen, en in principe ga ik alleen uit van de eigen bijdrage voor kraamzorg. Dan is het niet de moeite om aanvullend te verzekeren, je haalt er het voordeel niet uit.

5. Maxje

Maxje Lid

9 dec 2011
    27
    0
    0
    Amsterdam
    Hai,

Ik heb gisteren mijn vezekering aangepast naar aanvullend want ik wil graag,zonder medische noodzaak,in het ziekenhuis bevallen dus dan moet je wel.
    Wat wel handig is om te weten is dat wanneer je nu nog niet zwanger bent je je verzekering niet perse voor 1 januari hoeft aan te passen maar magje dit volgend jaar doen wanneer je weet dat je zwanger bent. Andersom, wanneer je nu al weet dat je zwanger bent moet je wel voor 1 januari je verzekering aanpassen mocht je iets willen veranderen, dan mag het dus niet meer midden in het jaar..

6. me83

me83 Niet meer actief

ik ben via ohra aanvullend verzekerd.. ik betaal 111 per maand en krijg per maand 69 zorgtoeslag terug.. mijn vriend betaalt hetzelfde voor een basisverz bij zorg en zekerheid en krijgt niks aan zorgtoeslag(ligt aan wat je verdient of je krijgt)

ik krijg bevalling vergoed op medische grond. of als ik pijnbestrijding wil.. standaar uren kraamzorg plus nog een extra iets vergoed.. maar dat meot dan worden berekend.. fysio krijg ik 9keer per onderdeel van het lichaam vergoed..

ben best blij met me verzekering.. dus blijf er bij..

7. Boow

Boow Lid

1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    #7 Boow, 24 dec 2011
    Laatst bewerkt: 24 dec 2011
    Ik ben bij fbto verzekerd en aanvullend verzekerd voor de module gezinsplanning en beweeg therapie. Fbto vind ik de beste ivm lage basispremie en je kunt je aanvullende pakketten zelf kiezen met modules en daar dan nog hoogtes in kiezen. Bij de meeste verzekeringen kun je je alleen aanvullend verzekeren voor het totaal pakket en dat dan in verschillende hoogtes. Aangezien ik eigenlijk nergens gebruik van maak is fbto voor mij het voordeligst (ik heb alleen beweegtherapie voor het geval ik fysio nodig heb, wat ik alleen gebruik na bv een operatie, Dan komt het wel uit de basisverzekering maar dan zijn de eerste 12 voor eigen rekening en die betaal ik dan vanuit mijn aanvullende pakket, ook maak ik nu uiteraard gebruik van de module gezinsplanning maar ik draag geen bril, gebruik geen alternatieve therapie en ga zo maar door, dan vind ik een totale aanvullende verzekering gewoon zonde) ik betaal in 2012 maar 104 euro nog wat. Vergeleken met andere verzekeringen is dit het meest voordelig voor mijn situatie. Ik heb zelf bij unive gewerkt dus ben goed op de hoogte van de regeltjes enz. Verloskundige en kraamzorg komt altijd uit de basisverzekering en gaat nooit over het eigen risico en de aanvullende verzekering is voor de eigen bijdrages en dat soort zaken.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Bij FBTO kun je de gezinsmodule aanzetten op het moment dat je zwanger bent. De gezinsmodule kent geen wachttijd van 6 maanden dus vanaf het moment dat je die aanzet en gaat betalen, kan je er ook gebruik van maken.
    De gezinsmodule vergoed o.a 100euro voor combitest of pretecho, eigen bijdrage kraamzorg, 15uur luxe kraamzorg en een kraampakket.

Dus mocht het niet lukken om in 2012 zwanger te worden, dan hoef je ook niet ervoor te verzekeren.
    De module is niet zo gek duur.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    O wat relaxed dat je bij uitzondering je aanvullend kunt laten verzekeren bij Agis halverwege het jaar.. Waarom snap ik niet maar wel in voordeel voor mij omdat ik niet weet of ik beval komend jaar..

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Let op, niet bij elke verzekering kan je halverwege het jaar je pakket wijzigen! Ik zou dat even goed navragen bij je eigen verzekering, voor je een beslissing neemt.

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Bij CZ kan je elke maand je pakket wijzigen dus niet onhandig om te weten.

Deel Deze Pagina