Volgens mij ligt het er heel erg aan wat de reden van de vergroting is. Ik heb aan één eierstok al máánden een cyste, waardoor die vergroot is. Volgens mijn gyn kan dit geen kwaad, maar zou ik het eventueel operatief kunnen laten verwijderen als ik dat per sé zou willen. Maar bij mij zijn ze er 100%van overtuigd dat het een goedaardige cyste is. Volgens mijn gyn bestaat de kans dat het uit zichzelf weer goedkomt, maar wordt die kans wel kleiner naarmate het langer zo blijft. Omdat ik dit jaar al een keer geopereerd ben aan mn eierstok en eileider (bbz) en graag zwanger wil worden, zie ik voorlopig af van een operatie. De gyn zegt dat er altijd een kleine kans is dat er iets beschadigd raakt en dat niets op dit moment daarom te preferen valt. Maar het voelt wel irritant. Ik voel die eierstok bijna altijd, dus wellicht ga ik er ooit nog wel eens voor onder het mes.
Bedankt voor je reactie. Vervelend gevoel is dat he?! Hier hebben ze het gisteren ontdekt. Weten dus ook nog niet of het goedaardig is of kwaadaardig. Heel eng dit allemaal. Ik bloed nu ook heel veel, terwijl ik pas geleden mn menstruatie heb gehad. Weet je hoe groot die cyste bij jou is? Hier is de vergroting 10cm. Ze hebben vandaag aangegeven dat het operatief verwijderd moet worden.