Hoi hoi! Omdat ik zwaar verkouden ben en nu ook nog eens last heb gekregen van vastzittende hoest heb ik vannacht uit wanhoop maar voor één keer gestoomd met warm water, met daarin een theelepeltje Dampo. Nu bedacht ik later: 'had ik dit wel mogen doen?' Is het niet schadelijk voor ons kindje dat ik dit gestoomd heb? Heb trouwens ook van die zuigpastilles van Dampo, hinderen die ook niet? Er zit geen bijsluiter o.i.d. bij, dus kon het niet nalezen! Hoop dat jullie mijn onrust wat weg kunnen nemen. Bel trouwens straks de dokter op, want ik ben zo benauwd als een kat, en dat met nog één dag te gaan voor m'n uitgerekende datum!
Zwangerschap Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend, zonder gevaar voor de vrucht overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens de zwangerschap, mits niet op te grote oppervlakken toegepast. Vraag altijd uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel gebruikt. Over stomen kon ik niets vinden maar ik denk dat het wel goed zit
Met Dampo stomen mag wel volgens mijn huisarts, alleen weet ik ook dat je zuigtabletten zoals Strepsils niet mag dus ik zou er nog maar even de bijsluiter over lezen voordat je er nog meer inneemt.
In het begin van mijn zwangerschap had ik giga keelpijn. Hier heb ik strepsils bij gebruikt. Strepsils mag wel maar met mate, liefst zo min mogelijk.
Ooh, strepsils mag niet? Goed dat ik het weet! Hier zit een keelontsteking aan te komen zo te voelen. Gebruik dan normaal gesproken strepsils.. doe ik nu dus niet! Thanks dames!!!! *gaat thee met honing inslaan*
Het mag wel, maar met mate. Net als paracetamol, mag maar met mate. Als je sochtends en saovnds een neemt bijvoorbeeld. Kan het helemaal geen kwaad. De dokter zei tegen mij.. 1 sochtends 1 smiddags en 1 strepsil saovnds. Sterkte met je keelontsteking.
ok, bedankt! Maar mezelf kennende kan ik ze dan beter helemaal niet in huis hebben, want drie op een dag gaat me nooit lukken haha. Vind ze nog lekker ook, gebruik ze bijna als snoepjes als ik last van mn keel heb.. haha!