Ik vind Dané een hele mooie naam, maar vraag me af of jullie dit een jongensnaam vinden, een meisjesnaan of kan het voor beide?
ik ken ook een Danee, een meisje. Persoonlijk vind ik dan Dané een jongensnaam. Zoals René ook een jongensnaam is en Renee de meisjesnaam.
Danaë (Δαναοι : Danaoi) is een woord dat door Homerus werd gebuikt om de Grieken te benoemen. In de Griekse mythologie was Danaë dochter van de koning van Argos (Acrisius) en kreeg met Zeus een zoon: Perseus. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dana%C3%AB_(mythologie) Danaë - Wikipedia, the free encyclopedia Ik vind een variant daarop dus sowieso een meisjesnaam. De mooiste schrijfwijze vind ik Danné.
In de lijst van de Sociale Verzekeringsbank over 2013, komt hij ook voor als jongensnaam, weilliswaar maar 1 x Ik zou Dané doen voor een jongen en Danée of Danae voor een meisje
We vinden het een hele mooie naam, maar we willen ook niet dat mensen altijd denken dat het een meisje is als ze de naam lezen. We weten namelijk al dat we een jongen krijgen. We hebben nog een jongensnaam waar mijn man helemaal weg van is, ik heb wat meer associaties met die naam, die ik nog kwijt moet raken, want die naam vind ik ook mooi.
Ik vind het echt een meisjesnaam, zou er dus zeker niet voor kiezen omdat jullie een zoon verwachten.
Ik ken twee meisjes die zo heten (Dahnee en Danée). Afgekort kan het wel Daan worden, wat ik weer een jongensnaam vind. Ik heb gestemd op meisjesnaam, omdat ik het daar meer mee associeer. Maar als je er over nadenkt, lijkt het wel wat op de naam René of Renée. Dat kan dan ook weer allebei.