Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig voor een wondertje.Helaas zonder resultaat. Dus de MMM in.Uitslag van het 1ste zaadonderzoek was een bewegelijkheid van 35% en 0,3 miljoen zaadcellen.Vandaag weer uitslag gehad van een 2de onderzoek een bewegelijkheid van 68% en 0,4 miljoen zaadcellen.dat was dus wel wat beter maar tot onze grote schrik kregen we te horen dat een natuurlijke zwangerschap er niet inzit.Ook IUI of IVF gaat het niet worden.We worden doorgestuurd naar een ander ziekenhuis voor ICSI.... Mijn man moet binnenkort naar de uroloog om te kijken of ze het nog iets kunnen verbeteren maar ze denken van niet.
je meis wat een klote nieuws zeg dan denk je oo er zit verbetering in is het nog niet goed. ik wens je heel veel sterkte en succes en hoop dat ze je in het anderen ziekenhuis meer duidelijkheid kunnen geven
Lijkt wel beetje op ons verhaal... wij gingen naar het ziekenhuis denkende dat er iets met mij mis zou zijn en dat misschien gewoon met wat hormonen opgelost zou kunnen worden.. maar helaas. met mij niets mis maar met mijn man wel... Na wat onderzoeken blijft ook alleen ICSI voor ons nog maar over... We hebben wel al de nodige tranen laten vloeien... Nu zijn we, zoals de gyneacoloog zegt, bijna "panklaar" en kunnen we aan de slag. Nog 3,5 week wachten op uitslagen van onderzoeken en dan kunnen we beginnen... met wat? dat weet ik eerlijk gezegd ook nog niet precies.. JIJ OOK VEEL STERKTE! Groetjes Jootje
Wij hebben in juli te horen gekregen dat het zaad van mijn man niet zo heel erg goed was.. (nadat ik helemaal door de molen was gehaald..), waarschijnlijk IUI. Toen moest hij de zaadtest nog eens doen... Uitslag nog minder...waarschijnlijk IVF Toen weer zaadtest maar nu op het ivf-lab om te kijken wat er na opwerken (soort sorteren op slechte en goede zaadcellen) over zou blijven en toen kregen wij het "nieuws" dat het goed was bevonden voor ICSI. Dus de allerlaatste keuzemogelijkheid. Nu moet ik zeggen dat ik misschien liever ICSI heb dan IVF, dan halen de zaadjes in ieder geval de eindstreep zullen we maar zeggen he? Maar het was zeker een schok. De uiteindelijke uitslag van het zaad hebben we 5 september gehad. Toen moest mijn man meteen komen om bloed te prikken voor chromosomenonderzoek (dit is ook verplicht blijkbaar voordat je aan icsi begint) en dat onderzoek duurt ongeveer 6 tot 8 weken. Ondertussen werden we voor de intake aangemeld in Veldhoven, maar dat vond ik wat omslachtig aangezien ik in Eindhoven werk en ik toch het meest op en neer zal moeten.. Dus zijn wij overgestapt naar ander ziekenhuis waar ik me ertussen heb weten de wurmen met een afspraak bij de gyn. en nu dus vanavond de info-avond... over 3,5 week de uitslagen... In welk ziekenhuis zit jij?
Meid ik snap je verdriet, maar ook door icsi komen hele mooie baby's op de wereld hoor! Heel veel sterkte en succes gewenst!
Hè jakkes zeg wat een nieuws, hoop dat het nu wel gaat lukken met icsi. Heel veel sterkte en succes. Liefs wolly
dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties... wij lopen nu nog bij ons in onze woonplaats maar we worden doorverwezen waarschijnlijk naar het Erasmus MC in Rotterdam.
Meid heel veel succes! Bij ons zit het bij mij niet goed, 2x geopereerd aan verklevingen in m'n eileiders. 3x IUI gehad, 1x IVF en geen bevruchting en we zitten nu in de wachtweken van onze 1e ICSI...14 eicellen en uiteindelijk maar 1 eitje bevrucht dus maar 1 embryo om terug te plaatsen. Het is altijd een schok als je hoort dat er iets niet goed is bij één van de 2 maar lang leve de medische wereld!
Veel succes in de MMM meid Ook wij kregen een tijd geleden de melding dat er voor ons enkel nog ivf of Icsi in zat. Was een enorme schok voor ons. Nu is de 1e poging achter de rug, blijkt dat het ook icsi geworden is Helaas is deze poging mislukt en gaan we maar weer op naar de volgende poging
ook wij kregen feb 2007 een voor mijn gevoel doodsklap te verwerken toen we te horen kregen dat mijn man 10 niet bewegende zaadcellen had! Geen behandeling zou er mogelijk zijn en de kansen dat die er in de toekomst wel zouden komen waren uiterst gering! Nu 8 maanden later gaan we over 6 dagen starten met onze eerste ICSI behandeling! Na een operatie bij mijn man hebben we nu 100.000 goede cellen gevonden! Dus probeer moed te houden! Heel veel sterkte! xx nina
hoi Wilde je alleen ff sterkte wensen.Zo\\\'n uitslag komt hard aan. Wilde je wel ff zeggen dat de kans op slagen met icsi iets hoger ligt dan met ivf.zo\\\'n 20%met ivf en 25% met icsi...(per behandeling) Is misschien een kleine troost!
hoi hoi geef de moed niet op meid. ook hier iemand met een mannetje met maar 18.000 goede zaadcellen(na een operatie). wij zijn doorgestuurd naar eindhoven voor ivf/icsi en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. zoals onze uroloog zei: je hebt er maar eentje nodig die goed is! heel veel succes. kuzz
hoi,ik wil hier ook even op reageren. wij hebben in december een afspraak bij de gyn ivm icsi. mijn man de 1e keer sporadisch wat zaad,de 2e keer helemaal niks...(dit was bij ons eigen ziekenhuis)werd verteld dat t misschien via pesa/mesa nog kon,maar zijn toen doorverwezen naar de uroloog in tilburg om te kijken of er nog iets te verbeteren viel. helaas bij mijn man niet,hormonen waren goed en hij had ook geen spataders.de uitslag v het zaadonderzoek daar was 900.000 (dat lijkt wel erg veel maar is het dus niet,normaal is 20 miljoen zaacellen)maar er zat eigenlijk geen goede bij,ze hadden allemaal wel wat. voor ons dus geen ivf(hier heb je er 1 miljoen voor nodig)maar icsi.hangt van de kunsten van de gyn af dus... mijn man heeft zink en selenium geslikt misschien dat er daarom meer waren?(valt te proberen toch?) maar het kan ook zijn dat ze in ons ziekenhuis niet goed hebben gekeken volgens de uroloog in tilburg. heel veel succes verder!
He babydream, Klopt wij lopen ook bij het erasmus in Rotterdam! Tot nu toe ben ik er erg over te spreken! Zijn allemaal heel lief van IVF team! kus Nina
Heej meid, Wat een kl*te nieuws dan he......... Weet er alles van en hoop dat je iets aan mijn positieve verhaal hebt. Mijn man is onverklaarbaar sterk verminderd vruchtbaar. Bij de laatste zaadtest voor de ICSI behandeling waren er maar 240.000 zaadcellen waarvan slechts 3% goed beweeglijk was, dat was een hele klap voor ons.......... Maar het is dus dmv ICSI goed gekomen en nu achteraf ben ik zo blij dat er ICSI bestaat, zonder hadden we geen enkele kans gehad op een kindje van ons samen en nu wel. Wil je heel veel succes en sterkte wensen. Liefs Hannah