Pasvorm kleertjes Hans Textiel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Umm85, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goedenmorgen mama's,

Afgelopen dinsdag was mijn moeder weer eens hier, en na een bezoekje aan het cb besloten we even langs het winkelcentrum hier vlakbij te gaan. We kwamen uit bij Hans Textiel en mijn moeder was wat aan het neuzen tussen de babykleding. Ze trok wat schattige dingen uit het rek, maar ik gaf aan dat de kleertjes vaak niet goed zitten bij Irem. De mouwen zijn altijd superlang, de mouwgaten superstrak en om de romp zit het dan nog wel redelijk. Een verkoopster hoorde ons praten en zei me dat ze hier nog nooit van gehoord had, al met al gaf ze een beetje aan dat Irem waarschijnlijk een 'apart' lichaam had. Ik keek nog eens in de kinderwagen naar mijn meisje, maar kon het me niet voorstellen. Ik heb me toch laten verleiden en heb 4 rompertjes met lange mouwen maat 74/80 meegenomen omdat ze in de aanbieding waren.

Thuisgekomen kreeg ik, alweer, de handjes met moeite door de mouwgaten en kon ik de mouwtjes zowat omslaan tot aan haar elleboogjes. Om de romp zat het dan weer redelijk strak (moest echt even trekken om de knoopjes dicht te maken) terwijl ze in kleertjes van de H&M en Hema (waar ik meestal haar kleding koop) gewoon nog in maat 68 zit.

Een lang verhaal, met de uiteindelijke vraag: 'Heeft mijn dochtertje nou echt van die korte armpjes, grote handen en een lange romp omdat het zo vreemd zit?

Kan het me haast niet voorstellen, hebben meer moeders dit 'probleem'?

2. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    ik weet niet of de kleertjes van Hans Textiel een rare pasvorm hebben, maar als Irem wel gewoon in kleertjes van Hema en H&M past denk ik dat het toch aan de kleertjes ligt ja! En daarnaast... ik heb bij Hans laatst een broekje gekocht met een plaatje van Bambi erop, en na een keer wassen was het hele plaatje verbrokkeld! En ze zijn niet eens goedkoper dan hema en H&M.... En ik heb er ook weleens twee joggingbroeken voor mezelf gekocht waar meteen een gat in zat. Die waren wel goedkoop, maar wat heb je er nu aan als er meteen een gat in zit

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik koop heel veel kleertjes bij de hans tektiel en bij de rompers zweer ik zelfs vindt het de lekkerst die er zijn. helemaal omdat er lekker rekbare stof in zit.
    heb het dan we over de witten en roze en blauwe versies.
    al heb ik ook de ander en die zijn ook supper. alle kleertjes die ik daar vandaan heb zitten goed.
    en heb er heel veel vandaan.
    me nichtje ook. haar dochtertje is een jaar. en zei koopt er ook heel veel.

4. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,

Ik heb precies hetzelfde, ik koop er af en toe iets maar ik ga liever naar de H&M en Hema....rompertjes van de Wibra vind ik ook fijn....

gr veer

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ga heeeeel veel naar de Hans Textiel maar ik heb nooit een probleem gehad bij Louise. De kleertjes zitten haar juist heel erg goed! Maar ook kleertjes van de H&M en de Hema zitten prima.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik koop er wel eens wat, maar neem altijd een maat groter dan ze van andere kleren heeft, dan zit het goed. Mijn ervaring is dat het erg klein valt.

7. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik ben benieuwd... Ik heb al aardig wat kleertjes van de Hans Textiel. Ze lijken me van goede kwaliteit.
    Ik vind het btw wel raar van de verkoopster dat ze een beetje door laat schemeren dat het aan het 'figuur' van jouw dochter ligt. Het ligt vast niet aan haar, meningen verschillen nu eenmaal!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Elk kind is anders en ook het figuur van een kind.

En het ene figuur is niet beter dan het andere.

Ik heb geen ervaring met hans textiel kleren omdat ik het niet mooi vind.

Maar ik weet dat er veel verschil in pasvormen is. Zelfs binnen een merk. Sommige hema truien vind ik niet mooi vallen bij Isabella.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik ben ook niet gek op die kleertjes hoor. Ik kocht vorige keer rompers daar en die waren veel te klein. (maat 56) terwijl ze van hema en h&m wel gewoon romper 56 past. En ik heb een jurkje maat 56 gekregen die ook echt heeel klein valt. Ze heeft em nog nooit aangehad omdat ie gewoon te klein valt.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Niets valt zo vreemd als HEMA kleding. Meestal valt dit heel erg klein

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    echt grapig om al die verschilen te lezen. want ik vindt dus de hema klein vallen en de h&M en de hans tektiel groot valen

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind de meeste kleding van Hans Textiel een drama!
    Vooral de rompers komen er hier niet meer in.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind ze top! Blijven lang goed en zijn niet al te duur. Oja en passen ook goed, nu is Justin vrij tenger.

14. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik herken het wel hoor, ik koop tegenwoordig ook niet meer bij Hans Textiel, omdat ik het te smal vindt vallen, shirtjes vallen heel strak om haar lijfje heen. En de rompers hebben inderdaad behoorlijk lange mouwen vergeleken met andere merken, maar ik vind ze dus wel lang en ruim vallen, dus ik vind ze wel prettig.

Hema valt qua pasvorm meestal prima, net als H&M.

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Geen problemen met Hans Textiel!
    Ook niet met Hema, Wibra, Zeeman.

Ik vind de kleertjes van Ducky Beau klein vallen!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    rompers met lange mouwen heb ik daar expres niet gekocht, omdat ik op het oog al vond, dat ze te lang leken. Nu draagt fae zelden rompers met lange mouwen, dus dat scheelt. De andere kleertjes vind ik verder wel heel fijn.

iemand noemde de wibra: Ik heb daar prachtige, mooi blijvende rompertjes gekocht, alleen zijn de beensgaten te stug en daardoor snel te smal. Of het ligt aan de dikke billen van m'n dochter ;) dat kan ook natuurlijk. Wel weer geleerd dat ik daar dus ook op moet letten ;) .

Hema vind ik meestal 'net niet' , qua pasvorm.
    Maar oke. Prenatal bevalt nog steeds erg goed en verder toch redelijk wat zeeman en hans textiel. En oja, hema rompertjes, dat dan weer wel ;)

17. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb ooit ook eens rompers met lange mouw gekocht voor esmee.. maar ik kreeg haar armpjes er niet in..! voor mij geen hans textiel meer hoor..

18. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik heb er ook nooit problemen mee gehad met hans textiel dan.dat ze te klein waren ofzo
    paste altijd goed.

Alleen het ondergoed voor de kleine vanaf maatje 110 dat de print er snel vanaf is dan bedoel ik die van barbie in het bijzonder

19. wesselink

wesselink Lid

7 apr 2008
    19
    0
    0
    huismoeder in spe
    hoi hoi, ik heb heel veel kleertjes bij Hans vandaan ( is ook mijn oude werkgever) vooral maatje 50-56 erg goed. onze jongen is iets te vroeg geboren en we moesten dus snel kleertjes hebben. het klopt dat de maten afwijkend kunnen zijn bij Hans. echter de rompers helemaal top! ook van hema vind ik de rompers goed. vooral de badstof overslag rompers. omdat ook mijn vriend zo op makkelijke wijze de kleine aan kan kleden. Prenatal heeft erg mooie kleding maar ik vind het erg wisselend in maatvoering, pas geleden een duur tuinbroekje gekocht met leuk leger printje maat 56. onze jongen had toen nog maat 50 aan. echter na drie weken past hij hem niet meer terwijl hij Hans en Hema kleding in 56 nog wel makkelijk past.

Deel Deze Pagina