Aaaargh ik baal.

Discussion in 'De lounge' started by Toverbal, Sep 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Gister onderweg naar werk band lek van de fiets. Ben 's avonds met de bus naar huis gegaan.
    Nu is mijn vriend erg ziek en is er niemand in mijn omgeving hier die mijn band zou kunnen plakken. Geld om alle spullen zelf aan te schaffen of 'm naar de fietsenmaker te brengen heb ik op 't moment ook even niet.

Morgenvroeg moet ik werken. De bus rijdt alleen niet zo vroeg. Morgenvroeg dus 4km lopen naar het werk. Opzich geen probleem, maar ik baal even stevig.

Wil er verder niets mee maar: zooo das eruit :D

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

eens op youtube zoeken hoe je een band moet plakken, daar leer je veel op :)

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Plak setje is niet zo duur. Band oppompen en dan in een bakje water hangen. Je ziet vanzelf waar het gaatje zit door de bubbels.

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Ik moet dan toch ook zon geval hebben om de band er af te halen en de fiets 'uit elkaar te schroeven' met zo'n klem? Hebben ooit de band van vriend moeten plakken en daar kwam me een gereedschap aan te pas, foei haha.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

misschien heb je zo een plakset liggen thuis? ik weet hier die "rommel" ook niet liggen, eens aan je vriend vragen? of je buren lief aankijken

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Voorband is een stuk gemakkelijker als de achterband.
    Weet niet welke het is?

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    waar woon je mischien dat iemand het van zp wel voor wil doen

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Zo' plaksetje is een stuk goedkoper dan de bus .. En je bent nooit te oud om iets te leren :)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Voor het plakken van een band heb je haast niks nodig. Heb je buren die je die spullen kunnen lenen?

Plaksetje van de hema kost een paar euro. En dan heb je nog een steeksleutel nodig (maat 15, dacht ik zo uit het hoofd). Anders kan het ook wel met een bacoh. Als het lek moeilijk te vinden is, heb je ook nog een bak met water nodig. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand die spullen niet gewoon heeft.. Bel dus ff aan bij je buren en hup aan de slag.

10. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Het is de achterband. Ik woon niet samen, vriend woont 20km verderop en daar heb ik nu dus even niks aan.
    Ik ga maar een plakset kopen en morgenmiddag aan het proberen. Fiets staat op werk, want mag niet mee in de bus. Zo'n sleutel heeft mss een van de buren wel. Woon met een aantal dames boven een winkel, dus mss is 1 van de dames zo handig dat ze dat idd heeft. Thnks!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
  12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Is er echt niemand op je werk die je kan helpen. Kan me het eigenlijk niet voorstellen! Vraag ff rond bijna 100% dat iemand je kan helpen.

En anders zelf. Ik met twee linkerhanden en super blond kan het dus dan moet het jou zeker lukken.

Successs

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Je hebt alleen maar een plaksetje nodig. Daar zitten die bandenwippers in. Meer heb je niet nodig.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Steeksleutel is idd niet nodig, zolang de band gewoon te plakken is (en er dus niet helemaal af hoeft). Sorry, was een vergissing van me.
    Simpel bandenplaksetje, inclusief bandenlichters, meer heb je vermoedelijk niet nodig.

Succes! (met zelf plakken, of het lief aankijken van een handige collega)

15. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Okee dan dus alleen een setje als die bandenlichters daarbij zitten. Super. Thnks!

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Heb je geen handige buurman?
    En achterwiel hoef je er ook niet perse af te halen... Het is alleen wat onhandig omdat je kettingkast/bagagedrager/jasbeschermers ook zitten.

Ik zou als ik jou was... Eens een buur vragen of hij het je wil uitleggen.
    Dan heb je nu snel een geplakte band, hoef je niet zelf het wiel uit te vinden en volgende keer kan je het zelf.

Ook zonder steeksleutel trouwens... Als je je wiel er gewoon in laat zitten.
    (en die buurman met steeksleutel kan vast wel banden plakken :) )

17. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Heb alleen maar buurvrouwen haha. Anders zet ik de fiets in de slaapkamer, haal ik vriend hierheen en moet hij vanuit bed maar instructies geven :D

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehe nahja.. Zo'n rood/wit/zwart bandenplakblikje zou voldoende moeten zijn.
    Zit alles in.. Lijm, rubber en bandenwippers.

Buitenband kun je eraf halen door de band leeg te laten lopen en de bandenwippers er tussen te schuiven. (wel voorzichtig anders heb je heel groot gat in je binnenband :D)
    Dan de binnenband opblazen en stukje voor stukje even onder water houden in een emmer of afwasteil. Als er belletjes uitkomen heb je je lek gevonden.
    Voor de zekerheid nog even aan je binnenband voelen of daar nog iets scherps zit anders heb je na 20m weer een lekke band.
    Bandje weer leeg laten lopen...
    Even beetje schuren met schuurpapier wat erbij zit. (niet te veel..gewoon even glad/schoon maken)
    Rond/ovaal stuk van het rubber knippen. Niet te klein maar ook niet dat je je hele band 2x rond kunt.. Zonder puntjes want die laten los)
    Over gaatje plakken en goed aandrukken en even laten drogen.
    Als je niet de hele tube lijm leegknijpt is het zo weer droog en vast.

Dan je binnenband weer in de Buitenband terugwurmen en er weer op doen. Beetje prutsen.. Maar in feite moet dat met de hand gewoon lukken.

Pompen en fietsen! :)

19. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Lekker filmpje plaats jij:p je band in de fik steken!? Whahahaha nog nooit gedaan, tja dan heb je ook wel een tube lijm nodig anders is de vlam te klein hihi

Maar een band plakken is idd heel makkelijk zo als je op het filmpje kan zien, de hoeveelheid lijm vind ik wel over dreven.

Succes!

Share This Page