"Dan maar over op kv"

Discussion in 'Borstvoeding' started by Omelet, Feb 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Onze zoon is morgen 6 weken oud en krijgt bv. Die loopt vanaf het begin hardstikke goed, hij drinkt nu zo'n 6x per dag en heeft vannacht ruim 7 uur geslapen na zijn laatste voeding. Hij groeit goed, plast en poept goed, met andere woorden: het is heerlijk en we genieten er allebei van.

Nu heeft hij 's avonds veel last van zijn buikje en van verborgen reflux. Vanavond wil ik afgekolfde melk iets indikken met JBPM om te kijken of dat helpt tegen het opkomende zuur. De laatste voeding krijgt hij meestal in het flesje om daarmee te oefenen.

Mijn vriend zit de hele tijd op mijn nek over de darmkrampjes. Hij vindt dat het mijn schuld is dat onze zoon daar zo'n last van heeft. Dit weekend gingen we gourmetten bij mijn ouders en daar neem ik dan 4 (!!!) ringetjes ui bij, een paar stukjes paprika en een glaasje wijn en daar blijft hij dan het hele weekend over zeuren. Toen ik zojuist zei dat hij daar over op moest houden zei hij: misschien moeten we maar gewoon kv gaan geven als jij je niet aan wil passen.

:$ Ten eerste pas ik me wel aan en let ik met name op kruiden (die eet ik niet, daar reageert hij heel erg op). Ten tweede is kv toch geen garantie op geen krampjes? En ten derde vind ik de bv nog veel te fijn..

Wat vinden jullie? Ik heb zelf het idee dat krampjes er gewoon bij horen voor een baby (ontwikkeling van de darmpjes) Hij heeft er af en toe wel last van, maar is niet extreem aan het huilen ofzo de hele dag. Sommige dagen heeft hij zelfs helemaal geen last.
    Zucht ik wil niet stoppen maar de hele lijst 'verboden producten' schrappen lukt me ook niet en wil natuurlijk niet dat mijn baby pijn heeft door mij..
    Wie heeft raad?

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

En kv is niet belastend voor de darmen?? Je let toch op wat je eet? Mij is toen uitgelegd dat je gewoon kan blijven eten als hoe je ook tijdens de zwangerschap at, want toen kreeg hij het ook al mee! Ik denk dat je vriend je iets meer moet supporten, je doet het hardstikke goed! Zelfs al eet je 'verboden' dingen dan is bv nog steeds veel beter voor je kindje dan kv hoor!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je vriend moet zich wat beter in gaan lezen, want wat hij roept, slaat nergens op.
    Je kunt doorgaans gewoon eten wat je tijdens de zwangerschap ook at en je merkt snel genoeg als er toch iets is waar je kleintje last van heeft.
    Dat wijntje zul je gedronken hebben een tijd voor het weer tijd was voor een voeding, neem ik aan? Als je er 3 uur tussen laat, is het weer uit je bloed en kun je dus prima een wijntje drinken.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,024
    6,768
    113
    zuid-holland zuid
    babies hebben nu eenmaal krampjes, dat hoort er gewoon bij! En het is volgens mij een achterhaald advies dat je dingen niet zou mogen eten. Als je sommige van die lijsten ziet dan kun je helemaal niets meer eten!
    En van KV worden de krampjes vaak veel erger hoor, vertel dat maar aan je vriend. BV is het allermakkelijkst te verteren.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier altijd alles gewoon gegeten alleen gebruik ik geen alcohol.
    Kan me voorstellen dat je er gek van wordt!
    Krampjes hoort er ook een beetje bij en is meestal rond 3 maanden weer over.

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    UIteraard. Bedankt voor de reacties ik ging al aan mezelf twijfelen..

7. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    je kan gewoon blijven eten zoals je altijd at, allen sommige dingen zul je wel moeten opbouwen, ik mag gewoon gekruid eten en zelfs peper vertelde kraamzorg, mijn baby heeft ook last van krampjes omdat ze te gulzig drinkt en dan vooral snachts maar heb nu infacol aangeschaft en het gaat al iets beter.

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    meis je doet het hartstikke goed!!!

flesvoeding valt veel zwaarder op de maag,als het zo super gaat moet je het lekker blijven doen.

(ben kraamverzorgster dus dat je niet denkt die zegt maar wat hahaha)

9. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Juju, Ik zou hem de keuze geven. Hij heeft wat in te brengen mbt de borstvoeding als hij zich eerst goed inleest. Laat hem borstvoeding van Stefan Kleintjes maar lezen. Als hij er dan nog anders over denkt, dat mag hij het motiveren..

In ieder geval niet aan jezelf twijfelen hoor. Van KV worden de krampjes alleen maar erger.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Bij zes weken zijn de krampjes het ergst, daarna wordt het minder.
    Ik vind het belachelijk om maar op kunstvoeding over te gaan alleen maar omdat de kleine krampjes heeft.
    Je doet het geweldig hoor meid!

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    JuJu: Geef die man van je er maar eens flink van langs, hij weet niet waar hij het over heeft.
    Ik heb in het begin ook van alles gelaten omdat Jelmer zulke krampen had, maar het maakte allemaal niks uit, nu kan ik alles eten en hij heeft echt nergens last van.
    Die krampjes komen dus niet van wat jij eet, maar doordat zijn darmen nog aan het rijpen zijn.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou eens goed in gesprek gaan met papa.
    Wat hij zegt over wat jij eet en krampjes, dat is klinkklare onzin, dat kan iedereen hem vertellen.
    Maar zit er misschien meer achter?
    Voelt hij zich misschien een beetje op het tweede plan gezet nu de baby er is? Want dat los je (net als krampjes) totaal niet op met kunstvoeding natuurlijk.

13. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Oh nee dat is het totaal niet. We staan wat dat betreft beide op de tweede plaats bij elkaar op het moment haha. Hij wil gewoon niet dat zijn kindje pijn heeft.

Inmiddels goed gesprek gehad (strekking: "je zoekt het maar lekker uit, ik blijf bv geven" ;)) en toen gaf hij zelf ook aan dat het komt door zijn onzekerheid en dat hij het beste wil voor onze knul. En mijn voeding is iets waar hij verder weinig over te zeggen heeft natuurlijk. (gelukkig :D)

14. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb mij ook een hele tijd zelf de schuld gegevn van de krmapjes...maar bleek uiteindelijk helemaal niet zo te zijn...

verborgen reflux, doet pijn...hierdoor huilt je baby vaker...krampjes doen pijn, ook hier huilt je baby door...en tijdens het huilen wordt er vaak extra lucht in geslikt...dat weer extra krmapjes veroorzaakt..PLUS krampjes op die leeftijd zijn heel normaal..

flesvoeding is veel zwaarder te verteremn en geeft juist eerst krmapjes, zeker als je gaat overstappen....
    Als je zorgt dat tijdens het drinken zo min mogelijk lucht wordt in geslikt, de melk niet te hard in de mond komt, en dus baby gulzig gaat drinken...etc etc al die dingen...ja het hoort er nou eenmaal echt bij

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Doe je man eens even een cursus borstvoeding kado! (boek mag ook hoor!).

Fijn dat je zo sterk bent een een lange neus naar hem maakt, er zijn zat vrouwen die door het gezeur van hun man toch kv gaan geven.

Als je kind extreme darmkrampen heeft dan zou je het gebruik van kool, prei en ui kunnen verminderen.

16. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Dat eet ik al niet :D Ja ik vind het zelf veels te leuk dus laat me niet snel ompraten ;) Gelukkig is hij nu weer om (krampjes zijn ook beter)

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je hebt het over 4 uiringen in je openingspost?;)

18. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Zal er 3 van maken ;)

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Krampjes krijgen ze ook bij KV hoor!!
    Toen ik bevallen was van onze eerste 2 kindjes mocht je absoluut geen kool, ui enz enz. Bij ons derde kindje zei (notabene onze kraamhulp van kindje 2 die toen zei wat ik NIET mocht eten) Dat re nieuw onderzoek was gedaan en dat het belangrijk is gewoon door te gaan met eten zodat ze er gewoon aan wennen. Ik heb niet gemerkt dat ze extra buikkrampen had als de andere.

20. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou het eens aankaarten de volgende keer op het cb, dan kunen ze het hem uitleggen...
    Eigenlijk is het natuur;lijk heel erg lief van hem..hij maakt zich zorgen;)
    Helaas is het idd normaal dat ze krampjes hebben, ik geef er zelfs niks bij...sommige moeders geven allerhande drankjes enz...het hoort erbij en het moet maar even..heel zielig dat wel maar je kunt ook ja baby op de buik op je hand laten rusten en wat masseren of lekker in badje doen...

Share This Page