"Dan maar over op kv"

Discussion in 'Borstvoeding' started by Omelet, Feb 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er is natuurlijk een groot verschil tussen de normale krampJES en extreme krampen. Mijn zoontje valt in die laatste categorie en nee; dan helpt zo'n drankje ook niks. Toen ik ophield met gewoon maar te eten wat ik lekker vond, ging het wel iets beter; hij was minder opgeblazen en moest minder winden. Je weet dat alles via de bv bij je baby komt, dan weet je dus ook dat kool, prei en ui etc. krampen kunnen veroorzaken.

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja dat kan ik me voorstellen zogelukkig! Sneu dat je zoontje zo'n last had..

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Ah joh, is gewoon onzin, ik eet van bij't begin gewoon alles!! (kolen alleen niet omdat ik ze niet graag lust)
    peper, uien, noem maar op!
    Als je kindje gevoelig is aan krampjes is dat gewoon zo, daar gaat geen ui iets aan veranderen ;)

Hier overigens bijna nooit krampen.

4. zogelukkig

Gezien die laatste uitspraak kennelijk nog nooit daarvoor naar een kinderarts of dietist geweest?

Als je het anders ervaart is iets niet meteen onzin of stom!

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik denk dat de ene baby gewoon gevoeliger is dan de andere. Merk hier bijvoorbeeld wel een sterke reactie op gekruid eten. Kan me voorstellen dat er kindjes zijn die sterk reageren op kolen etc. Als je dat weet is het makkelijk om rekening mee te houden. "gewone" krampjes horen er mi gewoon bij, maar de hele heftige voorkom ik ook liever hoor. Dan maar anders eten ;)

6. zogelukkig

Juist! Als moeder help je je kind daar toch mee!;)

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Zeg hé, wat heb jij toch? Je moet me toch eens grondig uitleggen wat ik nu wéér verkeerd gezegd heb?

Waarom zou ik naar een kinderarts of dietist gaan als er niks mis is met mijn kind? :(

Beetje raar hoor jouw reacties...

8. zogelukkig

Nee meid, jouw reacties zijn vreemd. Als je niet weet waar het over gaat, bestempel dan niet meteen iets als onzinnig of stom, maar zeg bijv. "gelukkig heeft mijn kind geen last van extreme damkrampen en kan ik ui en prei en peper gewoon eten".

Grondig genoeg? Verder no hard feelings hoor, maar het raakt me wel als mensen doen alsof wat je eet niet uitmaakt voor krampen. Ik ben al bijna 2 jaar ervaringsdeskundige op het gebied van darmkrampen en buikpijn en borstvoeding, dus ik weet wel heel goed waar ik het over heb. Geen onzin dus.

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Oké zogelukkig, maar je moet niet altijd denken dat mensen reageren op JOUW post, ik reageerde gewoon op de TS haar post waarin stond dat:

"Mijn vriend zit de hele tijd op mijn nek over de darmkrampjes. Hij vindt dat het mijn schuld is dat onze zoon daar zo'n last van heeft. Dit weekend gingen we gourmetten bij mijn ouders en daar neem ik dan 4 (!!!) ringetjes ui bij, een paar stukjes paprika en een glaasje wijn en daar blijft hij dan het hele weekend over zeuren. Toen ik zojuist zei dat hij daar over op moest houden zei hij: misschien moeten we maar gewoon kv gaan geven als jij je niet aan wil passen.

:$ Ten eerste pas ik me wel aan en let ik met name op kruiden (die eet ik niet, daar reageert hij heel erg op). Ten tweede is kv toch geen garantie op geen krampjes? En ten derde vind ik de bv nog veel te fijn.."

Zo goed? Vind dat je wel heel snel denkt dat mensen jouw posts als onzin bestempelen, dit is nu al 2x op één dag dat ik zo'n vreemde reactie krijg van jou terwijl ik niet eens op jouw post reageerde.
    Verder no hard feelings, maar voel je toch niet zo snel aangevallen joh.

Share This Page