Hier nog een Fries. Weliswaar import maar ik voel me hier reuze thuis. Vriendlief is geboren en getogen Fries.
Uit de buurt van Amersfoort, nog net randje van de Veluwe. Heb dus een goed christelijke opvoeding genoten . Viel reuze mee hoor. Ben daar heerlijk opgegroeid maar zou nu echt voor geen goud terug willen.
Hahaha, dan ben je ook behoorlijk uit de buurt! Ik kom zelf uit Amsterdam, en had een behoorlijke cultuurshock hier
Kan ik me voorstellen ja. Wat een aantal dingen betreft echt terug in de tijd. Met mode enzo. En wat te denken van die mannen met een matje in spijkerbroeken met hele strakke pijpen en op klompen? Maar dan de ruimte, rust, vrijheid, heerlijke mensen. Ach, dat maakt alles meer dan dik in orde.
LOL inderdaad, ik keek mijn ogen uit! Die matjes kunnen gewoon niet Maar inmiddels ben ik helemaal gewend en versta ook al redelijk wat fries al zeg ik het zelf. Krijg het alleen mijn strot niet uit hihi
Ja inderdaad, ik kan de wijken hier niet eens fatsoenlijk zeggen. Ga er bijna van hakkelen...Maar verstaan heeft ook wat moeite gekost, omrop fryslan gaat me te ver en te snel...
ik kom zelf uit het groninger land, maar heb een half jaar bij mijn schoonouders in gewoond.... daar heb ik het fries echt geleerd... ik kan het moeiteloos verstaan, en ik kan het zelfs praten!
Hoi Ik kom ek ut Fryslan! Bin in echtenien. Woon er al mijn hele leven. Woon in een klein dorpje. Groetjes Miep
No famkes, tiid foar in Fryske les! Nou meisjes, tijd voor een Fryske les! Wa meld sich oan? Wie meldt zich aan?
Ik ben allang blij dat ik het goed kan verstaan en lezen. Schrijven en spreken hoeft van mij niet zo nodig. Thuis tegen mijn beestjes praat ik wel eens fries. Met het regelen van opvang hebben we er wel rekening mee gehouden. Onze a.s. dochter gaat 2 dagen per week naar een KDV. Dit is een tweetalig KDV waardoor ze van jongsaf aan zowel fries als nederlands zal leren.
Geen friese les voor mij, je lacht je dood als je me dan dingen hoort uitspreken. Mis gewoon de tongval. Fryslân kost al enige moeite
Ik heb 4 jaar in Heerenveen gewoont en dat is prima bevallen, letterlijk! Daarvoor 25 jaar in een heeeeeel klein dorpje: 101 inwoners. Maar wel met een leuke website: Idaerd Groet van Kiki
ik woon vlakbij heerenveen,op het platteland het bevalt ons hier prima. ben opgegroeid in leeuwarden ook een hele mooie stad. christie
ik woon mijn hele leven ook al in fryslan. mijn riend en ik spreken altijd fries,maar ben thuis nederlands opgevoed.. door mijn vriendinnen ben ik van jongs af aan al fries gaan praten.. ik heb altijd in een klein dorpje gewoont,maar woon nu ongeveer anderhalf jaar in frentsjer/franeker...