Dan spoor je toch niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zoooooooo waar....:(.

Kijk, dat ze een label op een oude trui naait, gaat natuurlijk ook ver...maar als zij daar nou gelukkig van word?
    Ik denk wel dat het een type is waar een een boek over kunt schrijven haha :).

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Daar ben ik het deels wel mee eens maar ze schept er over op en heeft commentaar op ons. Als ze met mijn dochter gaat wandelen heeft ze het liefst dat ze dure kleren aan heeft om mee te showen en als ze iets eenvoudigs aan heeft zegt ze tegen haar: heb je geen mooie kleren aan vandaag?

3. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien heeft ze juist nodig dat tegen haar gezegd wordt: het maakt niet uit wat je draagt of hebt, we waarderen je om wie je bent. Snap wel dat ze daardoor niet gelijk zal veranderen, maar zo iets heeft ze wel nodig denk ik.

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Maar dat is het juist. Mensen kijken naar de buiten kant voor ze oordelen.
    Wat Siren84 zegt mensen moeten elkaar eens accepteren zoals ze zijn en niet zoals ze in onze ogen moeten zijn.
    Mensen accepteren je niet als je anders bent. Als je niet kunt doen wat de rest doen. Zelf hier op het forum zie je het al. Ik heb zelf niets met merkkleding. Heb voor mijn zoon merkkleding maar ook kleding van de zeeman en de wibra. Maar ik kan wel begrijpen dat mensen aan zulke dingen houvast hebben om te zijn zoals anderen.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb dat dus niet.. Ik zeg altijd: als ik het echte niet kan betalen ga ik ook niet met het neppe lopen.

Het gaat mij erom dat ze arrogant en verwaand doet met nepperij en afdankertjes terwijl dat dus volkomen misplaatst is..

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk dat ze gewoon ontzettend onzeker is en bang is dat ze buiten de boot valt als ze geen merkkleding aan heeft. Ik weet niet of jij je wel eens zo onzeker hebt gevoelt, maar dat is echt niet leuk. Natuurlijk is dit niet de goede manier, maar ze doet er ook niemand echt kwaad mee natuurlijk. Als ze weer eens een opmerking maakt tegenover jullie wat merken en status betreft kun je toch ook gewoon zeggen dat je het zo prima vind. Zij haar leven, jullie jullie leven. Maar om te zeggen dat ze niet spoort vind ik wel wat ver gaan.

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hilarisch! Vooral ook midden op een trui naaien!! :D

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Jullie accepteren het niet van elkaar. Jij dat zij merkjes opnaait en voor de dag wil komen met neppe echte dingen.
    Zij niet als jullie of jullie dochter iets simpels aan heeft. Is precies hetzelfde.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nee dat is niet hetzelfde want ik schep niet op of doe me niet anders voor dan hoe ik ben,alleen maar voor de buitenwereld..

10. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik bedoel dat jullie hetzelfde over elkaar denken. ;)

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

Leven en laten leven!

Kwetst ze je ermee dan?

Het merkje van de ene trui op de andere naaien, tja ach ik zou me er niet eens aan storen, er zijn wel ergere "kledingschandalen"
    (ik hoef het programma van Gordon niet te noemen denk ik?)
    Dat ze een uitkering heeft en naar de voedselbank moet, wil nog niet zeggen dat ze er ook net zo armoedig bij moet lopen en zich zo moet gedragen om het nog eens te benadrukken.

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    IK heb het op een iets andere manier van heel dicht bij mee gemaakt. Maar het is echt om eigenwaarde op te krikken. Niet tevreden met zichzelf en haar situatie zijn en door opscheppen zicht beter te voelen.
    Tis niet leuk zeker niet als jij zelf commentaar krijgt... Ik probeer nu altijd maar zo te denken dat materieel je niet gelukkig maakt. Dat weet ik nu en geniet nu van de kleine dingen. En als ik die persoon tegen kom met zijn mooie dure smartphone en weer hoor dat ie weer nieuwe games heeft gekocht dan denk ik veel plezier er mee maar ik ben echt gelukkig met mijn leven en hoef me niet beter voor te doen

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hmm,oke.. Ik lees verschillende meningen hier. Ik snap ergens wel dat ze haar onzekerheid weg wil nemen maar de manier waarop (en dan vooral die attitude) vind ik gewoon triest. Ze maakt zichzelf volkomen belachelijk,een klein kind ziet nog dat het nep is dus mensen zien ook dat ze zich anders voordoet. Ik had in een eerder topic ook verteld dat mijn vriend haar spullen ophaalt bij de voedselbank want zij voelt zich daar (haar eigen woorden) toch net even te goed voor.. Daar gaat het mij om,vanwaar die air??

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hahaha! Ik lig helemaal in een deuk!

*Jammer voor haar dat ze zo bezig is met wat een ander van haar vind. Ze moet dan erg onzeker zijn denk ik. Het kan ook een gewoonte zijn die ze heeft meegekregen vanuit haar opvoeding. Ik hoop dat ze buiten een 'beetje gek' ook heel lief is?

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ze is absoluut apart opgevoed. Mijn schoonvader vertelde dat als er vroeger bij mijn schoonmoeder thuis (dus weer bij haar ouders) een familielid op visite kwam,dat diegene dan bijvoorbeeld 10 gulden moest betalen om mee te eten en drinken terwijl ze het gewoon konden missen,hahaha! Je bloedeigen broer of zus. Veel draait dus om geld..

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36

Ik denk dat die AIR is om zichzelf te laten geloven dat het zo is. Hoe harder mensen bepaalde dingen roepen (als kijk mij eens met mijn dure spullen of kijk mij eens gelukkig zijn) Hoe meer ze zich zelf proberen te overtuigen dat het zo is. Ja tis idd heel sneu. als mensen elkaar en zichzelf eens leerden accepteren dan zou dit niet meer nodig zijn. zoals ik vaker heb gezegd geluk hangt niet af van de hoeveelheid (dure) spullen die je hebt

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik vind het eigenlijk best zielig voor je schoonmoeder. Wat zal zij zich eenzaam voelen zeg.

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik herinner me idd dat topic weer. Als ik alles zo even bijelkaar leg, krijg ik het idee dat ze eigenlijk gewoon ontzettend eenzaam is. Als iets je onzeker maakt is het wel eenzaamheid. Ze heeft geen werk, geen geld, geen status en geen man. (al weet ik dat laatste niet zeker, maar omdat ze gescheiden is en ik nergens lees dat er een nieuwe man in haar leven is.) Wat moet zij zich ontzettend rot voelen. Hoe lang zit ze al in deze situatie? Ik weet natuurlijk niet of ik gelijk heb, maar mocht dit wel zo zijn, dan denk ik juist dat ze juist hulp nodig heeft. Niet omdat ze niet spoort, maar om haar weer zelfvertrouwen te geven, zichzelf te kunnen zijn en te accepteren wie ze is.

19. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Precies dit. Mijn indruk die ik ook krijg van dit hele verhaal.

20. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    pfff hahahha ja dan krijg je als kind denk ik ook wel een heel raar beeld van geld en nou snap ik wel een beetje waar het vandaan komt. Neemt niet weg dat ik wel snap dat die opmerkingen voor jullie niet leuk zijn. Gelukkig heb jij het niet mee gekregen en kun jij je dochter t anders leren

Deel Deze Pagina