Hoezo eenzaam? Ze woont in een flatgebouwtje met bijna allemaal vrijstaande vrouwen van haar leeftijd waarvan er ook een aantal het niet breed hebben.. Samen zitten ze gezellig bij elkaar,ze gaan zwemmen enz.. Haar ouders en broer stoppen haar iedere maand wat geld toe en ze heeft een hele sterke band met haar zoon (mijn vriend).. Genoeg begrip voor haar situatie en ook voldoende herkenning.
ik denk ook dat ze zich door haar noodgedwongen situatie (uitkering en voedselbank) zich erg eenzaam en hulpeloos voelt. tel daar haar opvoeding bij.
Maar eenzaamheid zit niet alleen in vriendschappen, ook in liefde, werk, geld, geluk. Vriendschappen zijn leuk, maar een levenspartner waar je je verhaal bij kwijt kunt, die je kunt vertrouwen, die een arm om je heen slaat enz........ Dat ze afhankelijk is van anderen voor geld is ook zo'n domper, dat moet ook geen lolletje voor haar zijn. En dan het solliciteren, steeds afgewezen worden omdat je te oud, verkeerde opleiding, er nog 100en anderen waren. Dit doet een persoon echt geen goed hoor.
juist de financiele hulp kan ze zien alsof ze afhankelijk is en haar het gevoel geeft dat ze daarin faalt om op eigen kracht het goed voor elkaar te hebben en omdat te bedekken gedraagt ze zich alsof ze het allemaal wel redt en goed heeft
Aangezien dat ze zelf zo'n opvoeding heeft gehad waar geld en status zo'n belangrijke rol speelde.....is ze geworden zoals ze is! Misschien vreemd, maar zij weet niet beter is zo nu eenmaal. Ik vind wel dat je haar eens aan mag spreken, als ze een vervelende opmerking maakt over jouw of je dochters kleding. Dat jullie het nu eenmaal op jullie manier doen.
en toch kun je je dan immens eenzaam voelen. Die Air en die drang naar merkkleding en kopen is in mijn ogen toch echt een schreeuw om hulp of aandacht. Maar goed ik ken je moeder natuurlijk niet
Je kan je ook eenzaam voelen terwijl er genoeg mensen in je omgeving zijn. Ze smacht naar erkenning. Dat mensen haar leuk vinden. Echte!! vrienden
Nou sorry maar ik heb geen medelijden met haar hoor. Ze heeft zelf ook geen begrip voor anderen. Toen ik hoogzwanger was hadden we net een mega verbouwing van ons nieuwe huis achter de rug. We moesten eventjes een beetje op ons geld letten dus ik had een soort poncho/mantelachtig ding geleend van iemand zodat ik toch een warme jas had. We zouden boodschappen gaan doen maar denk je dat ze met me over straat ging?? Ik was 38 weken zwanger,tonnetje rond en zij zegt gewoon: "Kun je niet iets anders aandoen,je lijkt wel een mongool in die jas". Alles draait om status en de buitenwereld. Bah!
Dat zei ik toch ook in mijn reactie.. Dat ze vriendschappen heeft,begrip voor haar situatie en herkenning vindt bij anderen..
Begrip en herkenning zijn geen basisdingen voor een vriendschap. Als zij midden in de nacht een of andere toeval krijgt en ze belt 1 van die andere vrouwtjes op, komt die dan ook of is het zo dat dat niet kan omdat ze alleen soms wat kletst met ze voor de gezelligheid of gaat zwemmen. Om even een vb te noemen. Als ik voor mezelf na ga hoeveel vrienden ik midden in de nacht kan bellen als het nodig is...zijn op een halve hand te tellen.
Nou dat bedoel ik dus! Zo is ze.. Vandaar dat ik me er zo druk over maak waarschijnlijk,omdat ze zo in elkaar zit. Zich schamen voor haar hoogzwangere schoondochter die dolblij is met een geleende mantel omdat het zo koud is buiten.. En dan voel je je al zo'n walrus..
Ik denk het wel hoor,voldoende mensen die voor haar klaarstaan.. Ik inmiddels niet meer,bij mij heeft ze het flink verpest..
Je helemaal kapotergeren om haar gedrag daar heb je alleen jezelf mee zolang je het niet bespreekbaar maakt. Heb je het wel eens goed met haar besproken? (dus geen losse hints) communicatie is het toverwoord!
Dat ze het bij zichzelf doet moet ze zelf weten en is wel zielig voor haar eigenlijk. Ze wilt niet laten zien dat ze niet zoveel geld heeft waarschijnlijk omdat hier altijd wel merkobsessie heerst als ik zo op straat kijk (vind ik). Dat ze het over je dochter zegt is ook niet goed want die krijgt straks misschien ook het idee dat alles maar merk moet zijn anders 'hoort' ze er niet bij. Ze moet leren dat ze er ook leuk uit kan uitzien in kleding die 'goedkoop' is! En dat geluk, gezondheid & liefde het belangrijkste is in het leven
Ze heeft een zwaar minderwaardigheidscomplex. Sneu hoor. Ze kan beter haar tijd stoppen in therapie om hier vanaf te komen.....
Krijg bijna medelijden met de vrouw dat je zoveel moeite doet omdat andere mensen je dan rijker vinden en dan? Wat wil ze er mee bereiken. Ze is een volwassen vrouw die na moet gaan denken over wat nu echt belangrijk vind. Ik koop veel 2e hands maar draag net zo goed zeeman. Ik ben trots als ik voor heel weinig heel veel heb gescoord en vind dat juist leuk om te vertellen. Mijn inboedel komt van Ikea en ook daar ben ik trots op. Wat de overburen hebben tja nooit op gelet eigenlijk. Het zijn aardige mensen en hen echt nog nooit gelet op het feit of iemand merk draagt en hoe duur hun spullen wel niet zouden zijn. Ik kijk naar de persoon zelf ( zoals waarschijlijk 80% van de bevolking) en dus snap echt niet waarom je wat wil veranderen daar aan. Zoals ik begrijp veranderd ze zich zelf zodat andere denken dat ze rijk is, veel geld heeft en hierbij arrogant overkomt. Tja dan zeg ik wordt tijd voor hulp