Julie hebben het over slaan...kom op slaan is een harde pets een stomp of een beuk. Iig iets wat zeker doet. Even een klein tikje op de vingers wat absoluut geen zeer doet wil ik niet vergelijken met slaan. Natuurlijk zou ik mijn zoontje geen klap verkopen! Een klein tikje (aaitje zowat) op zijn vingers is heeel wat anders
Ik heb Nathan nog nooit een tik gegeven, maar die mept mij wel hoor. Nou ja, een paar keer tot hij door had dat hij direct op een koude trap mag zitten Ik geef Nathan geen tik, en ik moet het helemaal niet zien dat iemand anders dat doet. Die krijgt wel een tik van mij. Gelukkig halen ze het niet in de kop. Nu vind ik wel dat je een kindje af en toe best mag aanpakken hoor, alleen wel als ze wat ouder zijn. Als ik een klap van Nathan krijg, of een auto tegen mijn kop, dan word ik echt boos. En niet van dat 'Och Nathan dat mag niet, oeeeh kroeliekroelie lekker knuffelen' zooi. Maar echt boos, zodat hij er van schrikt en weet dat het pijn doet. En hij zal heus wel eens een pak voor zijn broek krijgen later als hij echt iets naars doet. Heb ik 'vroeger' ook wel eens gehad, en die keren herinner ik mij erg goed Dat knuffel opvoeden van tegenwoordig vind ik net zo erg, ken meerdere kindjes die nog nooit 'Nee' hebben gehoord, en nog nooit eens 'straf' hebben gekregen. Wat een monsters zeg.
tussen slaan en n tikje op de vingers is wel n groot verschil he! ik zie niet in wat er mis is met n corrigerende tik daar ben ik zelf groot mee geworden en heb er echt geen trauma aan overgehouden hoor hahahaha en trouwens n corrigerende tik gaf ik niet toen jayla nog onderhand n baby was dat is echt pas iets van de afgelopen maand en ze begrijpt het echt wel hoor maar het boeit haar niet veel dat zeg ik er wel eerlijk bij meestal lacht ze me nog uit ook hahaha maar ik heb wel echt het idee dat de ouders van "nu" te soft zijn geworden met hun kinderen! en ook echt veel te veel vragen "wat vind je daar nou van?" of "waarom doe je dat?" blehh waarom denk je dat n kind iets doet?? omdat ze kind zijn! daarom doen ze wat ze doen! de ouders van "nu" zoeken overal wat achter.. dat is zeker mijn mening ook kwa eten kwa tv kijken ik vind het allemaal te ver gaan
Nou, wat een drukbezocht topic Mijn reactie: Ik vind het fijn dat velen het met mij eens zijn, maar hier en daar wordt er ook overdreven als ik eerlijk ben. Ik ben dit topic gestart omdat mijn schoonmoeder 'een tik op de handjes' bij een kindje van nog geen jaar normaal vindt. Ik vind dat niet normaal en wil het ook niet hebben. Maar om dat nou direct als 'slaan' te bestempelen gaat me ook wat ver, er is wel een verschil tussen een corrigerende tik en slaan. Een pak voor mijn broek heb ik ook gehad vroeger en dan had ik dat ook verdiend. Denk dat het misschien 3-4x is voorgekomen en dat herinner ik me nog wel! Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat 'de opvoeding van praten en knuffelen alleen' ook niet goed is, een kind moet heel duidelijk weten wat wel en niet mag. Maar ja, de gulden middenweg he....
Oh 'Dat waarom doe je dat nou'? Verschrikkelijk. Mijn man werd een tijdje geleden door 1 of ander rot kind in zijn gezicht gespuugd ( !!! ) Hop, kind bij de arm, naar zijn ouders. Kreeg het kind een preekje en of hij het 'Ajb nooit weer wilde doen' Blaag stond er gewoon bij te lachen. Nathan had op die leeftijd een pak op zijn billen gekregen. Kindje was trouwens een jaar of 5.
ja pfff bah zo'n hekel aan hahaha als jayla 5 is en ze spuugt me in het gezicht kan ze meteen in de hoek ga niet eerst vragen stellen haha dan is ze al vergeten waarom ze straf krijgt!
Ik sla mijn kind niet, (vind ik nogal een overdreven opmerking) maar een tik over de vingers krijgt ze soms (lees; dus niet altijd) wel! Ik ben gekke henkie niet die 1000x zegt; 'dat mag je niet doen', als ze na tig waarschuwen nog niet luistert. En ik... ja, ik kreeg vroeger ook een draai om m'n oren of een tik op m'n vingers en ik heb geen trauma ervan opgelopen, ik wist heel goed waar dan de grens lag en die zocht ik op, dus had ik het verdiend! Ik geloof ook niet in de theorie dat ze dan zelf ook gaan slaan, 'omdat ze niet anders weten'. Ze weten dat ze een tik op de vingers krijgen als ze naar tig waarschuwingen nog niet willen luisteren en dat staat niet in vergelijking wanneer je kind jou gaat slaan. Misschien ben ik nog van de oude stempel, maar ik wordt zo moe van de nieuwe 'pedagogisch (on)verantwoorde 'dat vind mama niet leuk als je dat doet' opvoedmethode'. Blehh... Straks moet ik nog op m'n knieen voor m'n kind als ze niet luisterd en lief vragen of ze alsjeblieft dat ongevraagde zelfgepakte snoepje wil terug leggen. Het moet niet gekker worden. Pfff
Mijn dochter kreeg vanmiddag enkel een ferme nee naar zich toe toen ze aan de voerbak van mijn zus der hond zat waarvan ze weet dat dat van de hond is en ze ervan af moet blijven en ze begon al te huilen ,zo erg schrok ze dus van een nee op serieuze toon en niet eens met stemverheffing. Vind dat ik het met mijn akroellie kroellie manier toch mooi voor elkaar heb!!!!
ook wij hebben hier een voedrbak van de hond staan , ik heb haar wel 50 keer weg gehaald en gezegd nee dat mag niet, maar ze bleef er naar toe gaan en ook als de hond staat te eten, na een aantal tikken weet ze het nu wel Dus die akroelliewoellie techniek maakt hier totaal geen indruk als ik haar op die manier toespreek als ik dr net van de tvkast afgehaald heb, dan klimt ze direct terug. Ook las ik hier dat iemand zei dat je de gevaarlijke dingen maar weg moet leggen, en je je kind maar zelf moet laten ontdekken wat wel en niet kan... Nou daar zal de huisarts blij mee zijn... Mijn kind is nu eenmaal heel erg ondernemend en vasthouden, en de tik werkt hier dus wel. Ik vind het ook niet erg verantwoordelijk om je kind alles maar te laten ontdekken terwijl je weet dat daar ongelukken van komen. Nee dan maar liever die tik op de hand
en het AMK hahaha dat werkt hier ook niet hoor als ik tegen jayla NEE zeg dan gaat ze gwn verder alsof ze doof is en zet ik haar weg gaat ze terug tja kinderen zijn niet allemaal hetzelfde de ene is eigenwijs en hardleers en de ander luistert wel goed! elk kind heeft een andere aanpak nodig en daar moet je zelf achterkomen welke aanpak het beste bij jou kind helpt
Maar goed, het gaat in dit topic om een baby, jonger dan een jaar, niet om kinderen die op tv kasten klimmen.. Ik vind het echt niet kunnen om een kind jonger dan een jaar een tik te geven ook al is het zachtjes. Als je daar nu al mee begint, wat moet je dan doen om je kind later uit de tv kast te houden
Treu.... Maar ik vind dat een kindje zelf ook moet ontdekken dat iets niet kan, onder begeleiding van de ouders. Wel na meerdere waarschuwingen. En ze moeten er niet gewond van raken. Dus niet onder een auto komen ofzo Nu hebben wij wel eens kaarsjes branden, of drink ik een bakje thee, en dan waarschuwen we duidelijk dat het heet is en pijn doet. Maar laatst stond hij bij een kaarsje ( ik zat er naast ) en ik zag hem sneaky naar mij kijken. Ik waarschuwen ( ze zijn zo voorspelbaar ) ' Nathan, niet doen, dat doet zeer' en toch zijn vingertje in de kaars steken, heel kort. Ja en dat doet zeer. Hij moest niet huilen maar hij is het echt afgeleerd. Als hij een kaarsje ziet branden is het eerste wat hij roept 'AU! Oppassen doet zeer!' Zo ook met thee, hij heeft 1 keer de buitenkant van het glas gevoeld en elke keer als ik of iemand anders thee/koffie/iets warms drinkt roept hij ook 'AU! Is heet! '
nou naar aanleiding van dit topic dacht ik net toen jayla weer op haar wipstoel (die moet ik nog steeds opbergen hahaha) klom waar ik haar al 12 keer vanaf heb gehaald laat haar maar ontdekken liep dat ff lekker af plat met haar gezicht op de laminaat vloer! schreeuwen huilen overgeven uit gif hahaha nee niet voor herhaling vatbaar dus!
de jongste van ons deed dit al toen kon nog maar net lopen( met 11 maanden)dus geen ouder kind niet ieder kind is het zelfde... ik heb er een dagtaak aan om haar een beetje in het gareel te houden, ze is inmiddels 2. Maar ze wil alles ontdekken, en dat mag ze ook wel , maar tot hier en niet verder, dan krijgt ze wel eens een tik...
haha hier was het oudjaar en mevrouw mocht van papa een sterretje afbranden, resultaat een gaat in dr handschoen en een piepklein blaartje maar ze heeft er niets van geleerd, want ze deed het evenhard weer...in de vlam grijpen dus.. dus het ontdekken mag hier dus wel, alleen ze is een ietsiepietsie extreem
nou hier ook gewoon ouderwets tik over de vingers,nouja mijn tik is meer een aai dochterlief heeft meer kracht dan ik (en ze maakt ook duidelijk misbruik van mijn handicap) en idd een tik is wat anders dan slaan, slaan doet zeer en een tik niet hier ook 1 die na 2 keer nee, me gewoon lachend aan kijkt, me uitlacht(en ze weet heel goed wat nee is), dan maar een tik, helpt ook niet altijd. alleen als mijn vader het doet, daar heeft ze zowiezo meer ontzach voor. wat hier wel goed helpt, is snel beetpakken en dan op haar stoeltje neerzetten en negeren, dan is het wel schreeuwen, huilen en binnen 2 min zit ze vrolijk te spelen. en die van mij liep al met 8 maand langs alle meubels, en kroop met 6 maand al heel snel, ze heeft turbo versnelling. en nu loopt ze los.
Sorry dat ik het zeg, zal ook ongetwijfeld kritiek krijgen maar..... HALLO.... je kind is verdorrie 9 maanden oud!!!! En dan je kind van 9 maanden oud een tik op zijn vingers geven :x:x. Oei ik kan om dit soort dingen heel erg boos worden. Wat weet een kind nou van 9 maanden. Denk jij nou serieus dat je kind van 9 maanden door heeft wat wel en niet mag??? Ik kan hier totaal geen respect voor opbrengen en het maakt me echt boos!!! Zou nog heel veel meer wil schrijven maar ik hou me maar in :x:x Ik ben absoluut geen voorstander ervan om een kind een tik op de vingers te geven. Ook al doet het een kind geen pijn of wat dan ook.
Mmmmzzz ik denk dat ik hem dan maar met de mattenklopper geef haha nee hoor ik hoop dat hij dan begrepen heeft dat hij bepaalde dingen niet mag en tot dan krijgt hij idd zo nu en dan een tik. Hier werkt streng toespreken ook lang niet altijd..heb nu eenmaal een koppige en vasthoudende dreumes. Hier word trouwens niets weggehaald (tenzij gevaarlijk) omdat ik simpelweg vind dat hij ervan af moet blijven. Daarbij...straks kom ik ergens waar dus wel allemaal troep op de tafel staat en dan heeft hij niet geleerd dat je niet aan spullen komt die op tafel ed staan.