Dan toch last van een sprongetje??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vlinder3, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Onze dochter heeft ineens sinds 2 weken dat ze s'avonds niet wilt en gaat slapen na de fles. Als ze wel een keer gelijk in slaap valt wordt ze 2 uur later wakker en begint te huilen.

Omdat ze haar fles van 20.00 niet meer leegdrinkt dacht ik eerst dat het honger was en bood haar dus een klein flesje aan, de ene keer dronk ze hem leeg en de andere keer duwde ze hem ruw weg.

Zit ze dan misschien toch in een spongetje??

Haar schema ziet er nu zo uit:
    +/- half 8 fles 180cc, laat ze altijd 30cc van staan
    8.00-10.00 uur slapen
    10.30 uur fruit
    12.00 uur bammetje/crackottes
    12.30 uur fles 180cc, ene keer leeg andere keer laat ze tussen 50-100cc staan
    13.00-15.00 uur slapen
    15.30 sapje met tussendoortje
    17.00 groenten en yoghurt
    17.30-18.30 uur slapen
    20.00 uur fles 180, hiervan laat ze altijd tussen de 50-100 cc staan.

Ik maakte me eerst dus druk omdat ze de fles van 20.00 niet leeg dronk maar als ze hem niet meer wilt ga ik het er niet inproppen en heeft ze blijkbaar genoeg op die dag.

Ze sliep eigenlijk altijd van 8-8 maar nu sinds 2 weken gaat ze s'avond steeds moeilijker slapen. Overdag is het geen probleem.
    Ik haal haar niet uit bed maar ga naast haar bedje zitten en aaien over haar ruggetje maar zodra ik aanstalten maak om weg te gaan komen de tranen vaak weer.

Is dit dan toch een sprong??
    Sinds vd week kan ze zelfstandig zitten, gaat meer geluidjes maken en gekke bekken trekken.

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hoi Vlinder! (Kom je weer eens kletsen in het topic?).
    Misschien zou je eens kunnen proberen je meisje overdag wat minder te laten slapen?

Groetjes!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze slaapt al minder dan eerst ;)
    Normaal ging ze ook na haar fruit nog slapen maar dit heeft ze ineens gemindert.

Langer wakker houden is geen doen want dan is ze echt niet te genieten.

(Ik kom snel weer even meekletsen!)

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Bij ons wat het rond die tijd ook zo.
    Stijn ging toen zelf terug naar 2 slaapjes. 1 in de ochtend en 1 in de middag. Misschien dat je bijvoorbeeld om 19.00 de laatste fles kunt geven en haar dus niet van 17.30-18.30 in bed leggen.
    Als ze het nog niet aankan dan nog niet doen het gebeurd vanzelf wel maar deze fase gaat ook weer voorbij :)

Bij ons begint het dromen nu echt te komen...(bijna 10 maanden oud) zit je zelf op de bank gilt Stijn in een keer door de babyfoon heen... ga je kijken ligt meneer prinsheerlijk te slapen ;)

Succes in ieders geval!!

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Als ik vroeger de fles geef drinkt ze hem helemaal niet leeg.
    Dan drinkt ze net 50cc op en wilt daarna niet meer.
    Dat is dus geen optie denk ik.

Het is bij haar al vanaf de bijvoeding dat er minimaal 2-3 uur tussen de groenten en fles moet zitten wil ze goed drinken.

Ons meisje geeft ook weleens een gil of ligt te huilen in haar slaap. Schrik me rot s'nachts :)

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nu wil ze sinds 3 dagen ook overdag niet meer slapen.
    Ze slaapt s'ochtends nog 2 uurtjes en de rest vd dag wilt ze gewoon niet.
    Ze is moe want wrijft in haar oogjes, geeuwt en jengelig maar zodra ze in bed ligt is het krijsen echt overstuur.

Daar tegenover staat dan wel dat ze s'avonds na de fles als een blok in slaap valt :)

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze is echt aan het rommelen.

Nu slaapt ze overdag weer wel en gaat s'avonds om 8 uur naar bed om vervolgens rond 12 uur weer wakker te worden.
    Ze krijgt dan een klein flesje van 90cc met 2 schepjes en dan pas is ze tevreden,alleen gaat ze dan de eerstkomende 2 uur niet slapen.

Ze slaapt nu:
    8.00-10.00
    13.00-15.30

voor de rest is ze wakker, als ik haar na haar groenten ook nog op bed leg dan gaat ze om 8 uur weer niet slapen en bouwt dan een feestje tot 12 uur s'avonds.

Deel Deze Pagina