Bijwerkingen van de BMR prik, kan dat nu nog?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melloncollie, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn dochter heeft op 5 januari de BMR prik gekregen.
    Vanaf begin deze week was ze hangerig en at niet goed. Woensdagavond bleek ze koorts te hebben, 39,3. Na een paracetamol en 1 nachtje slapen was dat weer weg.

Echter, ze is nog steeds hangerig en huilt snel. Eten gaat wel iets beter. En ik ontdekte net bij het uit bed halen en verschonen dat er kleine rode vlekjes op haar buikje zitten. Dit kan een bijwerking van de BMR zijn.
    Hebben jullie dit weleens bij je kindje gezien? Of ze het bijvoorbeeld ook de vijfde of zesde ziekte kunnen zijn?

We dachten ook al aan een doorkomend kiesje omdat ze van de week een rood wangetje had. Haar handje aan die kant was ook helemaal rood.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

volgens mij wel hoor. bijwerkingen na 10 dagen ofzo dus kan makkelijk. denk ik.

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik denk ook dat het nog een bijwerking van de BMR prik is. Bij ons zeiden ze dat ze 5 tot 8 dagen na de prik ziek konden worden. Als ze vanaf het begin van deze week ziekig is, klopt dat.

Die vlekjes zullen ook een bijwerking zijn. Het CB heeft er bij ons juist nog voor gewaarschuwd dat ze ook vlekjes konden krijgen. Mijn oudste heeft dat idd ook gehad na de BMR.

Maar ja, vijfde of zesde ziekte kan natuurlijk ook. Het lijkt mij echter meer waarschijnlijk dat dit haar reactie op de BMR is!

Beterschap, ik hoop dat ze snel weer opknapt

4. melloncollie

Het lijkt me ook dat de bijwerkingen van de BMR waarschijnlijker zijn. Ik had inderdaad al op de site van het RIVM gezien dat het bijwerking kon zijn. Dankjewel!

5. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merel heeft dat ook gehad. Week na de prik ziek, 39,8 en allemaal vlekjes. Het zijn mazelen die ze krijgen van de prik. Ik vond het nogal wat....laat je ze er tegen inenten, krijgen ze het toch gewoon (alleen dan in iets lichtere mate). Ze heeft er een week last van gehad en toen was het over.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kan best, volgens ons Cb kon je na 5-12 dagen nog een late reactie krijgen. Die vlekjes zijn daar typisch bij

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Juist deze prik kan bijwerkingen hebben die zich pas laat uiten.

8. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

mijn zoontje heeft gisteren de bmr inenting gehad en ze zeiden dat het inderdaad over een week tot uiting komt. koorts en symptomen van de ziekte(s). hoop dat het meegaat vallen.

spinnekop

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is ook 5 januari geprikt en de verpleegkundige gaf aan dat het 5 tot 12 (!) dagen kan duren voordat er mogelijke bijwerkingen optreden. Hier een kind wat bolle, rode wangen heeft gehad, huilerig en snel moe maar... krijgt ook weer tanden. Hij is er gelukkig (nog) niet heel ziek van geworden

10. melloncollie

Dat deed mij ook nog even twijfelen. Yelena is volop met kiesjes bezig.

Maar ik weet nu haast wel zeker dat dit van de BMR komt. Gek wel dat ze er niets over hebben gezegd op het CB. Het was ook mijn eigen kinderarts niet.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat ze op het cb niets gezegd hebben vind ik slordig. Bij de andere prikken kregen ze steeds dezelfde of de volgende dag last bij de bmr prik juist niet. Bij ons zeiden ze het er netjes bij en zelfs een advies om de prik niet te plannen als je bijna op vakantie zou gaan. Grote kans dat ze anders op vakantie ziek zijn.

12. melloncollie

Ja ik vind het ook wel slordig. Maar gelukkig is er internet en kun je zo opzoeken waar de symptomen vandaan komen. :)

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    slordig van het cb.
    Maar kan inderdaad van de prik komen ons cb vertelde me dat er tot 14 dagen reactie kan komen.
    beterschap

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Hier precies hetzelfde. Ook 5 januari de prik gehaalt maar nu hangerig en huilerig en slecht slapen. Er werd mij verteld dat bijwerkingen tussen 1 a 2 weken na de prik konden optreden

15. melloncollie

En hoe lang duren ze ongeveer? Of hoelang kan er voor staan?
    Want het is best pittig zo. Mevrouw huilt bijna constant. Wil van schoot af, dan weer op schoot. Ze begint al te krijsen als ze struikelt tijdens het lopen. Normaal geeft ze geen kick. Ze is er echt naar van. Ze slaapt heel veel!

Deel Deze Pagina