Hoi dames, Na wat rondneuzen op het forum las ik het e.e.a. over het gebruik van Wonderolie. Enerzijds wil ik het wel proberen, anderzijds vind ik het ook een beetje eng. Ik las namelijk dat de baby hierdoor ook helemaal in de (darm)stress kan raken en het laatste wat ik wil doen is ons kindje schaden, natuurlijk. Wie heeft goede ervaringen met Wonderolie en wie niet?
Ik heb er geen ervaring mee maar doordat er zoveel wordt gezegd dat kindje in vruchtwater daardoor kan poepen...doe ik t maar niet. Dan maar lekker rustig afwachten. Plus ik zit niet te wachten op verschrikkelijke krampen die straks niks uithalen maar er wel voor zorgen dat mn kindje het niet fijn heeft en dus gaat poepen.
Het schijnt een van de weinige middelen te zijn die een bevalling kunnen opwekken. Maar mijn verloskundige heeft het vanwege de reactie op de darmen van de baby afgeraden.
Ik zou het zelf ook niet nemen. Bij mijn schoonmoeder werd het vroeger wel aangeraden door de arts... maar ja das 30 jaar terug dat dat advies is gegeven.... Ik denk ook als je iets gaat opwekken en je lichaam er nog niet klaar voor is dat je het jezelf erg lastig maakt.... Zeg maar dat je bevalling misschien moeizamer gaat omdat je iets forseerd... Maar anderzijds, heeft het bij sommige vrouwen wel geholpen dus het is een keuze die je zelf moet afwegen!
Dat niet alleen, maar hierdoor kunnen ze ook nog eens in het vruchtwater gaan poepen!!!! en denk wel dat je weet wat voor gevolgen dat kan hebben...... zou het risico niet nemen... misschien dat sex een leuk alternatief is..???!! Trouwens al die "middeltjes" om het op te wekken werken alleen als de kleine er klaar voor is... uiteindelijk bepaalt hij/zij het...... als wonderolie en alles echt zo goed zou werken..... gaven ze wel een paar eetlepels daarvan ipv, strippen, veters, infusen etc. etc. etc.
Mijn VK raadde dat ook echt af. Omdat het de darmen van de kleine kan activeren, en dan heb je dus poep in het vruchtwater. Natuurlijk is dat een kans, maar eentje die ik liever niet zou nemen.
Ik zou het persoonlijk niet nemen. Ik had de week voordat de bevalling begon buikgriep met heftige diarree en kreeg daar veel (gedeeltelijk pijnlijke) harde buiken van. Ik was echt bang dat Lisa daardoor in de stress zou schieten (poepen in het vruchtwater) en de bevalling zou beginnen (ik voelde me nogal belabberd ). Uiteindelijk is ze gekomen nadat de buikgriep net 2 dagen weg was en gelukkig was alles in orde. Maar ik zou dus nooit iets nemen wat diarree en krampen kan veroorzaken, ik voelde me er absoluut niet lekker bij. Dan maar een paar weekjes meer wachten , de kleine komt wel wanneer die eraan toe is.
Jullie hebben absoluut gelijk, dan maar geen wonderolie voor mij, haha! Wilde even weten wat de ervaringen waren.. vindt het ook best een beetje eng!
Niet doen!!! Naast dat 't vaak niet werkt en je baby ervan in 't vruchtwater kan poepen is 't namelijk ook nog eens zo ontiegelijk goor, dat wil je niet weten!!
Het heeft toch geen nut Je kindje komt zodra hij/zij er klaar voor is.. Mijn vk heeft aangegeven dat zolang je BMM (baarmoedermond) dicht is, geen nut/zin heeft dan bij 1 a 3 cm ontsluiting... Dus doe het niet!!