Was net op controle in het ziekenhuis, zeggen de 2 (arts+assistent) die een echo gaan maken bij het zien van mijn buik "Och, arme buik" en "tsja, da's heftig". Ze doelden op mijn striemen Ik bedoel, ik wist wel dat het erg was, maar dit maakt het er niet beter op, snik. Gelukkig kan ik het relativeren, maar deze mensen zien toch redelijk veel buiken, dus het zal echt vrij extreem zijn. Nooit meer een bikini... Ga ik na het ziekenhuis nog even een broodje halen in de stad, roept de bakker: "Zoooo, die is zwanger! Wat heb jij een enorme buik!" Om het even af te maken
Pfff, moeten ze dat dan echt perse zeggen? Die striae zie je zelf ook wel, het helpt echt niet als anderen het er nog eens inwrijven (ook al zal het zeker niet zo bedoeld zijn van ze). Nog ff meid, aan je ticker te zien! Liefs Monique
Hahaha ben blij dat je het kunt relativeren, maar die opmerkingen zijn inderdaad niet echt leuk he! Na de bevalling van mijn oudste zeiden ze in het ziekenhuis over mijn buik: "Tjonge, het lijkt wel een ontplofte kaassouflé!" Ik was best een beetje op mijn teentjes getrapt............. En nu, tweeënhalf kind later, is het er niet bepaald beter op geworden! Maar de opmerkingen blijven nu gek genoeg achterwege, alsof ze denken: "Sjah, wat wil je, na bijna vier kinderen"................
Nou dat vind ik echt te ver gaan hoor, zouden ze bij mij niet hoeven flikken (er komt nu plaatsvervangend stoom uit m'n neusgaten). Ik ga zo niet met mijn patienten om, en ik verwacht ook dat anderen respectvol met mij omgaan. Een geintje moet kunnen, maar ik vind dit geen geintje meer... Liefs Monique (PS en diegene die dat zei had niet toevallig het gezicht van een nasibal ofzo?)
Oeoeh, lekker lomp zeg van die mensen, vooral in het ziekenhuis! Over proffesionaliteit gesproken Na verloop van tijd worden die strepen licht grijs/witachtig en zullen ze veeeeel minder opvallen Nog effies meid, zet em op
Ach weet je, ik was toen ZO compleet van de wereld (anderhalve liter bloed verloren, HB van 2,nogwat, niet kunnen lopen, douchen, plassen of zelfs maar tandenpoetsen) dat ik er op het moment zelf niet echt bij stilstond.. En nu kan ik er eigenlijk wel om lachen! Al is het inderdaad welbeschouwd enorm onbeschoft.. Of desbetreffende een gezicht als een nasibal had: ik zou het eerlijk waar niet meer weten! Het is alweer bijna vijf jaar geleden.......
beste minipi, ik herken je gevoelens wel. Vanaf 36 weken zwangerschap heb ik een zebraprintje van mijn bovenbenen tot net boven mijn navel. En ik heb staan janken, hoor, toen ik het zag. Maar nu, 6 maanden na de bevalling, is het al een stuk lichter (je ziet het nog wel). En ik heb er een prachtig meiske voor gekregen (cliché, maar wel waar). X succes straks...
Ik snap niet dat ze dat moeten zeggen daar is toch geen reden voor? Het is al niet zo'n leuke bijkomstigheid! Ik vind het erg lomp van ze! aar de echo was wel goed hoop ik?
ja hoor, de kleine is nu al 8 pond denken ze (dus ik hoop dat ie er snel uitkomt, voor ie nog groter wordt, haha)
Om zoiets zou je toch eigenlijk gewoon een klacht moeten indienen? Blijkbaar hebben ze heel veel technische lessen gehad, en geeneen les 'omgang met de patiënt'. Ronduit onbeschoft. En dan bedoel ik beide opmerkingen!
tsja, waarschijnlijk zou ik dat ook zeggen als ik het hier las. Maar in mijn geval (de 'arme buik'-variant) waren het hele aardige mensen die het echt niet verkeerd bedoelden. Ik heb artsen gehad die slechter met me omgingen, meer door een houding ofzo, deze mensen waren sociaal capabel. Het was nogal onhandig en misschien dom van ze, maar ik zou er absoluut geen klacht voor indienen hoor. Maar dat komt denk ik ook omdat ik mezelf er niet zo druk om maak; als je al heel onzeker van jezelf bent, reageer je misschien anders.
Sommige mensen hebben gewoon een plaat voor hun hasses, maar artsen hebben over uiterlijkheden gewoon hun mond te houden!
misschien kan ik je opvrolijken: een oud collega van mij had bij de zwangerschap van haar eerste kindje een megagrote buik. ze was veel aangekomen en ze had ontzettend veel striae. eerlijk gezegd schrok ik ervan toen ik het zag. een aantal maanden na haar zwangerschap, was haar buikje weer plat en de strepen zag je nog wel, maar omdat ze huidskleurig werden viel het nauwelijks op. ze had een mooie buik alsof er nooit een kindje in had gezeten. dus zo kan het ook.. afwachten maar!
hahaha gelukkig hoef je nog maar een paar dagen voor je 40 weken. Dan spreek je gewoon af dat hij/zij er dan ook uitkomt hahaha! Niks niet 2 weken later
dat roep ik al de hele zwangerschap tegen die kleine, vanwege mijn ervaring met m'n dochter (een echt latertje, ingeleid met 42,5 week). Maar of-ie luistert... we zullen zien!
Hahaha, ik reageerde nogal fel (indienen van een klacht), terwijl ik zelf absoluut niet assertief ben. Ook heb ik altijd heel snel begrip voor mensen die een knullige opmerking plaatsen, neem het vaak voor anderen op. Alsof ik zelf een klacht in zou dienen.... Het zullen de hormoontjes wel zijn die me zo verontwaardigd maken!
Irritant hoor die opmerkingen. Heb het ook gehad. Moest voor een echo om te kijken waar de pijn in mijn buik vandaan kwam. Was vlak voor dat ik nu zwanger werd en toen werd er tegen mij gezegd. "zo aan je buik te zien heb je al kinderen vervelend hoor" Was te gespannen om er iets van te zeggen, maar de opmerking vond ik wel een beetje jammer. En dan was het nog een man ook.
Sorry, maar ik vind zulke opmerkingen echt ongepast. Of het er nu wel of niet mooi uit ziet. Dit is het beledigen van een patient :S Vind het daarom ook erg onproffesioneel.