Voor ons derde kindje zijn we op zoek naar een pittige lieve meisjesnaam. Mijn man vindt Sarah erg leuk en dit was ook de meisjesnaam voor ons tweede kindje als het geen jongetje was geworden. Zelf vind ik dit nog steeds een prachtige naam, maar ben ook gek op de naam Lizzy/Lizzie. Het is verschrikkelijk moeilijk om te kiezen. Nu ben ik pas 24 weken, dus nog even te gaan, maar toch! De tweede naam zal Jane worden (op z'n engels) Net als de tweede naam van onze andere kindjes is dit een vernoeming, (in dit geval naar m'n oma), dus die moet blijven staan. Het moet dan worden: Sarah Jane Lizzy Jane / Lizzie Jane Eventuele andere optie is nog Sarah Lily-Jane (Lily zou dan naar mezelf zijn) of toch voor drie namen gaan en ze allemaal gebruiken. De namen van onze andere kindjes zijn overigens: Emma Lucy en Jim Ian Hoop dat jullie kunnen helpen!!
Dank jullie wel! Grappig om te zien dat jullie voor Lizzy/Lizzie gaan! Ben ook gek op deze naam, hoewel ik Sarah ook prachtig blijf vinden. Het is ook zo lastig!! Als ik aan haar denk, denk ik aan Lizzy, terwijl we hiervoor zeker wisten dat als er ooit nog een meisje zou komen, ze Sarah zou heten! Zijn het dan toch de hormonen waardoor je zo kunt gaan twijfelen?
Sarah Jane. Ik vind Sarah een mooiere naam, en bovendien vind ik Lizzie echt geen leuke naam voor een volwassen vrouw.
Ik zou voor Lizzy gaan! Vooral omdat ik bij Sarah Jane aan een Engelse jeugdserie moet denken .. The Sarah Jane Adventures - Wikipedia Wij hebben bij onze dochter ook enorm getwijfeld tussen twee namen. Als je nu eens een week lang de ene naam al gebruikt en een week later de andere en dan kijken wat het beste aanvoelt. Dat heeft bij ons geholpen met de keuze
Lizzy Jane klinkt lekkerder, maar ik vind Sarah zo ontzettend leuk dus dan gaat mijn stem toch naar Sarah Jane
Sarah Jane!!! Of Sarah Louise of Sarah Elize (Bijnaam Lizzy) of Sarah Eloise. Lizzy vind ik niet leuk voor een volwassen vrouw.
Wat leuk al die reactie's!! Het is inderdaad zo dat Lizzy misschien voor een oudere vrouw minder geschikt is dan Sarah. Dat maakt me ook aan het twijfelen. Aan de andere kant is de naam wel af te korten naar Liz, maar dan vind ik Sarah weer wat leuker. Lizzy is weer zo schattig voor een klein meisje. Het is ook echt het laatste kindje, dus een naam "onthouden" is ook geen optie. Wat Cinnamon zegt is ook een goede, beide namen 1 week gebruiken en dan kijken welke het beste voelt. De achternaam is overigens Hart, Lizzy Jane Hart of Sarah Jane Hart. In dagelijks gebruik dus: Lizzy Hart of Sarah Hart Misschien dat jullie hier nog een idee over hebben?