zelfstandig ondernemer

Discussie in 'De lounge' gestart door bloemetje1, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    zijn er hier meer meiden zelfstandig ondernemer? en zoja wat doen jullie dan voor werk?
    lijkt me fijn zelfstandig ondernemer te zijn maar in deze tijd misschien ook een beetje onzeker?

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb een webwinkel en verkoop kindermerkkleding en schoenen en haarbanden en dat soort dingetjes....

is wel onzeker en risico vol maar het ligt er ook aan waarin je gaat ondernemen! met kleding is het niet echt een risico, maar het nadeel is dat er al tig andere webwinkel van zijn dus moet je je kunnen onderscheiden....

3. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    verder niemand?

4. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Hier ook een zelfstandig ondernemer.
    Ik maak taarten op bestelling en geef hierin ook workshops.
    En ik vind het heerlijk om te doen, nu is het wel zo dat alles wat ik verdien extra is en ik het gewoon aan huis kan doen.
    Wij kwamen voorheen altijd rond van 1 inkomen en dat is een groot voordeel omdat het dan niet erg is als er een maand minder werk te doen is ;)

5. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Hier ook een zzp'er.
    Met extensions en andere haarverlenings-technieken. Lekker druk ermee :).

6. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Hier nog een zelfstandig ondernemer.. heb een webshop met voornamelijk kinder haar accessoires en kraamkadootjes.. en alles om zelf haar accessoires te maken. Heb een aardig vaste klantenkringetje dat vooral zelf webshops zijn. maar soms heb ik het echt ontzettend druk en soms amper bestellingen. ik ben online vanaf aug 11 en mag niet klagen maar het is soms wel onzeker.. en daarom wil ik na de bevalling wel graag 2 dagen een baan erbij hebben. deed me goed toen ik dat had en mis soms contact met bijv collegas. maar goed je zult moeten kjjken wat je wil doen of het iets oplevert ik had geen werk en ben met klein bedrag inkoop begonnen waar ik steeds meer van inkocht met een startkapitaal is het makkeljjker ;) maar eerlijk is eerlijk alleen de webshop zorgt soms dus wel dat de muren op me af komen.. dan is even andere omgeving ook wel fijn.. haha.. en had nooit verwacht dat ik er zo over zou denken op den duur.. voor mij werkt dus een combi parttime baan met shop t beste...

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    leuk te lezen meiden!,ik moet dan inderdaad eerst er bij blijven werken want ik werk nu 4 volle dagen en dat durf ik niet zomaar op te geven! ik zou ook eerlijk gezegd niet weten hoe ik moet beginnen enz.? moet je er al veel geld in steken? en wat zou tegenwoordig nog goed gaan om te beginnen? dus je kunt er niet helemaal goed van leven? ik ben alleenstaand dus moet echt zekerheid hebben.

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik wil wel, maar durf de stap nog niet te zetten... De branche waarin ik aan de slag wil is nog niet door de crisis heen, er worden momenteel amper freelancers ingehuurd. Zou dus -zeker met de 2e op komst- niet slim zijn nu ontslag te nemen...
    Ik blijf dus nog even dromen, denken, voorbereiden. Misschien over 1 a 2 jaar.

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Weet je al wel wát je wilt gaan doen?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, hier eentje die op het punt staat alles kwijt te raken :(

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik ben dus ook iemand die graag iets voor zichzelf wil.
    Webwinkel heb ik gehad met sieraden, dat liep enigzins, maar niet het resultaat wat ik graag wilde.
    Ik heb momenteel genoeg 'goede' plannen, maar dit zijn dingen als een eigen zaak etc. Allemaal dingen waar eerst een paar duizend euro in geïnvesteerd moet worden. En aangezien in en mijn partner gewoon een minimum inkomen hebben durf ik het risico simpelweg niet te nemen om te gaan lenen.. dus ja, ik weet niet of het er ooit van komt :).

12. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hier ook iemand die zon idee heeft, maar nog niet echt mee bezig is. Ben voorlopig nog wel bezig met andere dingen..

13. Elsemieke

Elsemieke Actief lid

5 mei 2012
    101
    0
    0
    NULL
    Kop N-H
    Hier nog iemand.

Als we het er dan toch over hebben. een vraagje..
    Hoe hebben jullie het "zwangersschapsverlof" geregeld?

14. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Mijn man is een jaar gelden begonnen voor zicht zelf. Weer mee gestopt omdat hij geen ondernemer is.

Nu zijn we met iets bezig om mee te beginnen. Kan nog niet veel over zeggen. Maar het komt op mijn schouders neer. Omdat ik toch thuis ben bij ons meisje, en er dus lekker mee aan de slag kan.

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben ZZP'er. Ik kan worden ingehuurd op vastgoedprojecten als ass. projectmanager.

Je kan een zwangerschapsuitkering aanvragen de zogenaamde ZEZ.
    Typ maar in op Google dan vind je ook aan welke voorwaarden je moet voldoen. Verder had ik gespaard, ook om eventueel langer thuis te blijven. En dat komt nu goed van pas want ik ben nog steeds thuis :)!

16. Elsemieke

Elsemieke Actief lid

5 mei 2012
    101
    0
    0
    NULL
    Kop N-H

Ik bedoel eigenlijk met overname van de werkzaamheden.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Tja niet.. Ik heb in mijn contract opgenomen dat ik niet verantwoordelijk ben voor vervanging etc. bij ziekte ed. Ik heb mijn laatste klus laten aflopen vanaf mijn zwangerschapsverlof. Dit betekent wel dat ik op zoek zal moeten naar nieuwe opdrachtgevers. Maar goed daar heb je dan weer een netwerk voor.

Deel Deze Pagina