huis gekocht

Discussie in 'De lounge' gestart door julia6, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Wij hebben een huis gekocht maar zijn nog bezig met de hypotheek. Bankgarantie is betaald, en het is nu afwachten op de offerte v/d bank die we ondertekenen en dan wordt dit hopelijk goed gekeurd.

Nu... de sleuteloverdracht is half augustus, maar ik zou graag al wat eerder maten opnemen en met een aannemer de badkamer en wc's bekijken om met hem over prijs etc te overleggen zodat we meteen nadat we de sleutel ontvangen met klussen kunnen beginnen.

Wanneer is het "normaal" om een afspraak te maken met de huiduige eigenaar om een keer een half uurtje te komen meten? Zou dit nu al kunnen sinds we de bankgarantie hebben gestort op de rekening v/d notaris, of is het beter als ik wacht tot de hypotheek geregeld is?

Wat is jullie ervaring?

Bedankt! :)

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij hebben ook een huis gekocht en krijgen waarschijnlijk ook volgende maand de sleutel.
    Wij wilden ook graag het huis weer even zien en alvast wat dingen opmeten. Toen hebben we de makelaar gebeld en gevraagd of dat kon en hoe we dat moesten doen. De makelaar belde vervolgens op naar die mensen of het goed was dat de makelaar hun telefoonnummer aan ons mocht doorgeven. Dat was prima en dus belde de makelaar ons weer op met het telefoonnummer van die mensen. Wij hebben toen die mensen gebeld of we even langs mochten komen en dat was geen punt voor hun. Half juni zijn we langs geweest en een paar mnd later pas de sleutel.

Succes met jullie huis.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zou wachten tot de hypotheek helemaal in orde is... Dan is het huis helemaal van jullie.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ehm, nou eigenlijk is het huis pas van hun als de overdracht bij de notaris geweest is.

Ik zou gewoon even bellen naar de makelaar en je vraag voorleggen. En dan nemen zij wel even contact op met de verkoper en dan hoor je vanzelf wel hoe en wat.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat bedoelde ik eigenlijk ook :)

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ah, ok. Maar goed, ze wil graag vóór de overdracht even komen kijken, dus wachten tot alles helemaal geregeld is heeft dan niet zo heel veel zin :p.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben gewacht met opmeten en met de aannemer erdoor tot de drie weken van het "voorlopige" eraf waren. Toen hadden we ook de hypotheek geregeld. daarna is het heel normaal hoor, dat je even dingen gaat meten enzo. Hebben wij twee keer gedaan!

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb vanmorgen inderdaad al een mailtje naar mijn makelaar gestuurd met dezelfde vraag, maar nog geen antw. Ik ben gewoon een beetje ongeduldig denk ik. Wil er graag mee aan de slag namelijk :)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik vind dat helemaal niet zo vreemd hoor, zou gewoon de makelaar opbellen voor een afspraak. Ons vorige huis hadden we ook gekocht met maar 2 maanden ofzo ertussen voor we er in gingen. We zijn redelijk snel daar weer heen gegaan met de keukenboer om de maten op te nemen en de situatie te bekijken.

10. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    wij krijgen volgende maand de sleutel maar we hebben al alle maten opgenomen..
    we zijn zelfs vorige week met een stucadoor langs geweest om een offerte enz. temaken.
    Lig ook helemaal aan de mensen waarvan je het huis koopt..
    Die mevrouw waar wij het van kopen zei meteen zelf al dat als we al maten moesten hebben enz. dat we gewoon langs mochten komen!

Deel Deze Pagina