Hallo Dames, Weet iemand hoeveel vrije dagen je krijgt als je gaat trouwen en en hoeveel om in ondertrouw te gaan. Ik werk in de kinderopvang, alleen hebben wij geen CAO. Misschien is er hier iemand die even voor me kan kijken. Of zelf ervaring heeft natuurlijk! Wettelijk gezien heb ik geloof ik nergens recht op, ik hoop maar op een aardige werkgever. Dat zit wel goed hoor! Al vast bedankt....
Wettelijk gezien heb je voor het trouwen 2 dagen. 1 dag voor het trouwen en de dag erna om bij te komen. Voor ondertrouw weet ik het niet, maar volgens mij is dat puur alleen een handtekening zetten (moet ik ook nog even doen )
Volgens mij zijn het er ook standaard twee. Dus denk goed na hoe het het beste uit komt.. als je donderdag trouwt heb je een lang weekend vrij Liefs Sinnamon
hmm volgens mij is het in het onderwijs zo geregeld dat je 1 dag voor ondertrouw krijgt, en 2 voor het trouwen.
bij ondertrouw 1 dag alleen de dag dus van de ondertrouw bij trouwen 2 dagen je mag bij sommige kiezen de dag zelf staat vast de keus licht vaak bij de dag ervoor of de dag erna
Bij ons is het zo, zoals Femke zegt. 1 dag voor ondertrouw en 2 voor je huwelijk zelf. Anders even een CAO of personeelsgids opzoeken, daar staat het vast in.
Ben blij dit te horen, Ik zocht ook al even op het net maar kan alleen vinden dat je verlof krijgt maar hoelang.... Dit blijkt ook wel uit de verschillende antwoorden. Ik werk 28 uur ben dus benieuwd hoe veel ik krijg ik ga het morgen maar even vragen. Ik zou het namelijk graag na mijn huwelijk opnemen. Ik trouw namelijk op zaterdag. Ik heb nog maar 3 vrije dagen en zou er dan met deze drie in totaal 2 weken vrij kunnen zijn. Lijkt me perfect!
Hoi hoi, Bij ons krijg je alleen 2 dagen voor je huwelijk. We hebben geen CAO, als je een dag op wil nemen voor ondertrouw gaat't van je vrije dagen af. Anders kun je nog aan PZ vragen...
Ik had 2 dagen gekregen. Ik mocht zelf bepalen hoe ik het indeelde. 1 dag ondertrouw / 1 dag bruiloft 2 dagen bruiloft Had voor de laatste gekozen
ik zit zelf in de schoonmaak en ik kreeg 1 dag voor de ondertrouw en 2 dagen met het trouwen. mijn vriend zit op de mouw en die keeg de dag van de ondertrouw niet vergoed maar wel 2 dagen voor het trouwen....is het een beetje te volgen
Raar eigenlijk he dat het zo verschilt. Wij (partner en ik) hadden beide dus 3 dagen totaal. Na overleg kon ik die ook beetje verdelen zodat het met de huwelijksreis beter uitkwam. We hebben het klein gehouden, dus die 2 dagen had ik niet nodig. Dus die 2de dag bij de vakantie/huwelijksreis getrokken (wat overigens pas maanden later was).
Ik kreeg 2 dagen voor het trouwen. Voor ondertrouw geen dag, dat staat volgens mijn werkgever niet in verhouding, kost immers een half uurtje tijd. (Ik werk bij de overheid.)
Wij werken allebei bij dezelfde baas, wij kregen (ook volgens de cao) 1 dag voor ondertrouw en 2 dagen met trouwen.. Was een dure voor onze baas
Hmmmm ik kreeg niks Niet voor de ondertrouw en niet voor de dag zelf. Ik werk nl bij de Rabo en in het jaar dat wij gingen trouwen werd de CAO (Rabo heeft een eigen CAO) aangepast en kreeg iedereen er standaar 2 dagen per jaar bij maar geen vrij dus meer voor trouwen of begravenissen. Heb je een jaar geen bruiloften of begravenissen dan heb je dus in feite dagen over en anders lever je dus in. Maar meot wel zeggen dat ze bij begravenissen helemaal niet zo stipt zijn bij ons. Had 2 jaar geleden een begravenis en ben 5 dagen thuis geweest zonder dat ik iets in hoefde te leveren dus. Dus ben eigenlijk wel blij met onze CAO. Maar zo te zien is eht dus echt overal anders