danielle lida geboren

Discussie in 'Prematuur' gestart door intermoos, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. intermoos

intermoos Lid

12 nov 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 8-4-13 is na een zwangerschap van 26.1weken onze dochter danielle geboren, ze is te wereld gekomen met een spoedkeizersnede omdat ik pre-eclampsie had. Na 2 voldragen zwangerschappen van mn 2zoontjes war de oudste ruim 9pond was en de middelste ruim 10pond, is dit opeens heel anders. Ik werd op 5-4 helemaal niet lekker, dat was eigenlijk de hele week wel wat, maa dacht een griepje, ik had last van maag en overgeven en diarree, maar begon later in de week ook opeens heel veel vocht vast te houden, en 5-4 toen ik de jongens van school haalde werd ik draaierig en last van buik en druk onder de borsten. Toen ik thuis kwam de vk gebeld, en toen ik bij haar was bleek m bloeddruk veel te hoog, en vanaf dat moment is het snel gegaan, alsof je ineens in een hele nare droom komt. De dagen gaan nu nog aan me voorbij, en heb helemaal geen tijd om goed te herstellen, we worde geleefd en zijn aan het overleven. Onze kleine meid is sterk en is echt een vechter, het enige waar ze zich nu zorgen over maken zijn haar longen, ze heeft nog steeds beademing nodig, dat heeft tijd nodig.

2. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2 Moeder van Rick, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
    Wat een heftige periode nu, hopelijk kom je er een beetje doorheen!
    Als je informatie wilt over premature kindjes, hoe en wat kun je goed dingen lezen op: Kleine Kanjers | Voor mensen die te maken hebben, of krijgen, met een prematuur / te vroeg geboren kindje.
    Daar is ook een forum waar je je ei kwijt kunt.
    Er zijn zoveel ouders daar die hetzelfde hebben meegemaakt.
    Misschien ook een idee om foto's te laten maken van de kleine met earlybirds. Er is hier ook een topic over deze "stichting"
    Zij maken speciaal een fotoreportage van prematuur geboren baby's in het ziekenhuis, lees het topic even, het is echt super en niet duur.
    Hopelijk mag ze snel van de beademing af!
    Het voordeel is wel dat ze een meisje is en meisjes over het algemeen veel pittiger zijn dan jongetjes
    Sterkte meid, ik ga heel hard duimen voor jullie!

Groetjes Marja

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd met je dochter en veel sterkte de komende tijd! Wij zullen hier aan jou en me meisje denken.

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
    Jeetje wat zul je geschrokken zijn!
    Je leven is op dit moment net een achtbaan waar geen einde aan lijkt te komen, ik weet het nog goed toen onze tweeling werd geboren, welliswaar met 32 weken maar toch........
    Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk mag jullie meid snel van de beademing af.

5. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een schrik zo vroeg en een omschakeling van twee flinke boys naar een klein prinsesje. Heeft ze echt beademing dat machine alles doet of is het cpap? Cpap ademen ze zelf met ondersteuning. Heel veel sterkte komende weken.

6. intermoos

intermoos Lid

12 nov 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ze heeft nog geen cpap, ze krijgt echt beademing. Dat had ze meteen na de geboorte ook, maar dat hebben ze er heel snel afgehaald, toen had ze even cpap gehad, maar helaas kreeg ze een dag later een klaplongetje, en toen is ook de beademing er weer opgegaan, en sinds dien is het niet meer gelukt. Maar haar longfoto's zagen er gisteren een stuk beter uit dan eergister, dus ze hebben goede hoop.

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje, en als tweede veel sterkte in deze moeilijke periode! Hopelijk mag ze snel van de beademing af.

8. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Heeeel erg gefeliciteerd met je kleine meisje. Hoe zwaar was ze toen ze geboren werd?

Het is een hele heftige tijd... daar wil ik je heel veel sterkte bij wensen. Hopelijk kan je toch een beetje genieten van je meisje.

En hopelijk kan ze snel naar een lichtere vorm van beademing en daarna helemaal er af. En hopelijk blijft ze het verder gewoon super doen!

9. intermoos

intermoos Lid

12 nov 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze was 760gram bij de geboorte en gister toch alweer 960gram, dus groeien doet ze goed, daar ben ik heel blij om, want ik kolf, en bij de jongens heb ik geen bv gegeven, maar nu is het gewoon echt het beste voor ons kleine meisje, en het is toch fijn te weten dat ze het goed doet op moedermelk.

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Wat fijn dat ze toch al goed groei!

11. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Mijn kindje was 900 gram bij de geboorte en nog afgevallen tot 760 gram. Ik was ook helemaal niet van plan om bv te geven maar je kindje heeft het zo nodig. ze groeien er inderdaad erg goed van. het fulltime kolven is niet te onderschatten, je bent moe, je hebt een keizersnede gehad, op en af naar het ziekenhuis. het heeft allemaal een heel grote impact. Ik kan je maar 1 ding zeggen. probeer aub een beetje te rusten. Ik heb het ook niet gedaan en heb mijn slag thuis gekregen. en als mensen voorstellen om je te helpen aanvaard die hulp dan. want het komt echt van pas. een meisje is echt het sterke geslacht. hebben ze mij toen op neo ook gezegd. Geniet van je meisje en ik hoop dat ze zonder al te veel problemen goed mag groeien.

12. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu met jullie?

13. intermoos

intermoos Lid

12 nov 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat redelijk met ons, danielle ligt nu wel op een high care afdeling, dus daar zijn we heel blij mee, ze heeft nu ook high flow, maar haar longen zijn heel erg beschadigd door de lange beademing die ze heeft gehad, ze heeft de long ziekte bpd en het lukt gewoon niet om de high flow af te bouwen que liters, de hoeveelheid zuurstof is ook de ene keer laag en de andere keer weer hoog. De arts heeft gister al laten weten dat dit heel lang gaat duren, en dat als blijkt dat ze het echt niet aankan en de high flow 3ltr op 100% zuurstof dat ze dan toch gaan kijken of ze niet terug moet naar ic pfffffff. We zijn er van overtuigd dat ze met zuurstof naar huis komt, maar dan moet het low flow worden en wel 100% maar op 0,1 liter ofzo dus dat is nog lang niet in zicht, we zijn nu ruim 8 weken verder en over iets minder als 6 weken zou ik uitgerekend zijn.

14. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh meisje toch, ik krijg tranen in mijn ogen.. Ik lees zoveel herkenning... Mijn zoontje is geboren bij exact 24 weken (precies op de grens van levensvatbaarheid) en heeft ook heel lang aan de beademing gelegen. Na 3 weken invasieve beademing heeft ie 3 weken Cpap gehad. Toen kreeg hij het Rhino virus waarvan hij weer helemaal onderuit ging en 2 volle weken weer aan de invasieve beademing heeft gelegen. Daarna cpap en toen over op lowflow. De lowflow kon na een tijdje eindelijk worden afgebouwd totdat ie op het minimum stond. Maar van het minimum kwam hij vervolgens heel moeilijk af. Het was gek genoeg dat laatste kleine snufje (wat eigenlijk al niks meer is) wat ie blijkbaar toch nog nodig had. Uiteindelijk is hij van de lowflow afgekomen ongeveer anderhalve week voordat hij thuiskwam (dat was 2 weken na uitgerekende datum) Ook mijn ventje heeft BPD, in een matige vorm dat wel. Hebben jullie meegedaan met de BPD-studie? Daarbij wordt al heel vroeg het medicijn Hydrocortison gegeven (ipv wat later). Er zijn namelijk aanwijzingen dat de longetjes er op lange termijn beter uit komen. Maar dat moet allemaal nog goed onderzocht worden.

Och als ik toch terugdenk aan die Nicu tijd. Vooral de dagen dat ze het gewoon bijna niet meer wisten met de beademingsvoorwaarden. Omhoog omlaag, hogere drukken lagere drukken, hogere frequentie lagere frequentie. Van normale beademing tot trilbeademing. We hebben het helaas allemaal meegemaakt.

Ik wilde je graag even een hart onder de riem steken want uiteindelijk komt het goed meid. Het is belangrijk dat je meisje goed groeit en met het groeien zullen ook de longetjes groter en sterker worden. Ik heb vaak gedacht dat het niet meer goed kwam. Er waren momenten dat mijn zoontje zo diep wegzakte (heb letterlijk saturaties gezien van onder de 10 ) maar hij kwam er steeds weer boven op. En nu is het een gezond babytje, af en toe verkouden maar eigenlijk helemaal niet vaker dan dat wij dat zijn. Bij iedere controle klinken de longen mooi schoon en doet ie het hartstikke goed. Zo zie je dus maar weer!!!

Hou vol het komt echt goed! Xxx

Deel Deze Pagina