Moeilijk doen met eten....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RianneD, 3 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Misschien een rare vraag maar zijn er hier meer kindjes van rond 1 jaar die hun eigen regels opstellen om te avondeten? Ties vertikt het echt om te eten TENZIJ hij met zijn voeten op tafel mag. En als je zijn eetstoel strak tegen tafel aan zet wurmt ie net zo lang totdat je weer een slof tussen tafel en stoel uit ziet komen en vervolgens ligt er weer een heel been. Ik moet van binnen wel lachen want het is echt geen gezicht, maar als hij het niet mag, of niet lukt dan eet hij gewoon echt niks. Ook is hij wat lastig de laatste tijd met het avondeten. Net doen of hij niet meer hoeft, eten uit zijn mond halen met zijn vingers noem maar op, totdat je met het toetje aan komt. Dan heeft ie ineens weer super veel trek. Is dit een periode? Dat hij keuzes leert te maken ofzo?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk zomaar dat hij aan t uitproberen gaat.. Probeer wel constant te zijn en als je niet wilt dat hij met zijn voetjes op tafel gaat, niet doen dus.. Hij probeert je grenzen uit. ;)

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:) sorry moest wel een beetje lachen om je verhaal :)
    Lijkt me idd heel grappig om te zien.

Ik heb nog geen ervaring met kindjes van een jaar, maar het lijkt me idd dat hij je aan het uitproberen is. Kijken hoe ver hij kan gaan.

Wil me nergens mee bemoeien, maar ik zou als hij zijn eten niet wil hem ook geen toetje geven. Anders denkt hij dat als hij niet eet hij toch het lekkere toetje krijgt. ;)

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Tja als jij echt niet wil dat hij zijn voeten op tafel legt,moet je het denk ik ook niet toestaan. Zal wel aardig wat moeite kosten maar uiteindelijk zal hij het wel doorhebben. Ik zou hem altijd wel gewoon zijn toetje geven als hij de rest niet wil eten, ik wil zelf niet gaan straffen/belonen met eten. Je laat toch zelf ook wel een wat staan terwijl je nog niet vol zit en dus nog wel een toetje lust?

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oooo sorry ik bedoelde ook niet helemaal geen toetje geven :oops:
    Ik bedoel niet meteen een toetje geven :) ;)

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars zit ook regelmatig te klieren, vooral met brood. probeer het meestal te negeren, en als hij niet wil, nou dan niet, als ie honger krijgt gaat ie vanzelf wel eten... gelukkig is warm eten tot nu toe geen probleem, maar dat kan natuurlijk nog komen :s

Deel Deze Pagina