1 dag naar de opvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door bar, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wij zitten te denken over hoe we alles gaan regelen straks als de kleine er is en ik weer ga werken.. Mijn moeder gaat wel oppassen maar als zij niet kan moeten we toch iets achter de hand hebben.. Mijn vriend zijn moeder kan ook niet altijd oppassen want die zit ook met haar werk..
    Dus we zitten te denken om de kleine dan 1 dag naar de opvang te doen en dat als bijv mijn moeder op vakantie is dat we de kleine dan in ieder geval ergens kunnen brengen..

maar wat zou 1 dag naar de opvang ongeveer kosten? Want je krijgt ook weer een deel van je werk en een deel van de belasting terug..
    maar wat zou je ongeveer kwijt zijn aan 1 dagje opvang? als je die bedragen terug hebt

2. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Dat is afhankelijk van je inkomen. Onze opvang kost ongeveer 253 euro per maand voor 1 dag per week, en het kost ons zelf ongeveer 35 euro per maand, de rest krijgen we vergoed.

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beste Bar,

Het is afhankelijk van een aantal factoren. Niet alle dagverblijven zijn even duur en daarnaast is het ook afhankelijk van je inkomen. Trouwens, sinds 1 januari 2007 krijg je geen netto vergoeding meer van je werkgever, maar kun je kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst. Je kunt berekenen hoeveel je kunt krijgen op http://www.toeslagen.nl/. Vroeger liep het via de werkgever, maar omdat veel werkgevers hierover moeilijk deden is dit nu veranderd. Je krijgt je geld dus rechtstreeks van de belastingdienst.

Groetjes en succes,
    Josien

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Op de site van de NIBUD (www.nibud.nl) staat een kinderopvangberekenaar

Misschien heb je daar iets aan?

5. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Je kan inderdaad een proefberekening maken op www.toeslagen.nl

Voor jouw idee : Soufian gaat 2 dagen per week naar het KDV (à 5.50 Euro per uur) en na te teruggave via de belasting betalen we zelf nog ongeveer 90 euro.

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hangt echt van je inkomen.
    Bij ons is de eigen bijdrage iets meer dan 100 euro per dag.
    Eerst gaat hij/zij 3 dagen en dan na een jaar naar 4. ( ouderschaps verlof en vriend gaat een dag minder werken)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij betalen voor 1,5 dag 17 euro eigen bijdrage per maand.

Niet veel dus.

Dit heb ik uitgerekend op toeslagen.nl

8. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    hoe kan het dat je maar zelf zo weinig hoeft te betalen?
    je kreeg toch eerst een deel van de belasting en een deel van de werkgever?
    ik snap er echt weinig van... blond zeker :)

9. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    100 Euro PER DAG ? Ik hoop op een typefoutje.......

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je krijgt een deel van de belasting. En van elke werkgever 1/6 deel. Als je die niet krijgt van de werkgever, dan krijg je het gewoon ook van de belasting.

Maar volgens mij is een werkgever verplicht om bij te dragen, maar zeker weten doe ik dat niet.

11. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja oke dat begrijp ik boss333, maar hoe kan het dat je dan maar iets van 20 of 30 in de maand betaald want dat is bij lange na geen 1/3. ik heb hier wat opgevraagd bij de opvang en die kost 253 euro per maand voor 1 dag in de week..
    als je 1/3 zelf moet betalen kom je toch op meer uit?
    als ik het via dat programmatje uitreken bij nibut kom ik op 23 euro uit per maand... dat kan toch niet?

12. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Als je inkomsten onder een bepaald bedrag zitten, dan betaald de belasting met jou deel mee.
    Wij betalen voor 2 dagen per week ongeveer 55 euro.

13. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Heb het voor mezelf uit gerekend en kom op ongeveer 100 euro eigen bijdrage per maand met 2 dagenin de week.
    Ligt natuurlijk wel aan je inkomen, maar ik vind het reuze meevallen!

14. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    per dag kinderopvang, per maand bedoel ik daarmee.

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Sinds dit jaar zien mensen goed dat kinderopvang eigenlijks helemaal niet duur is.
    Je krijgt nu alles van de belasting en niet meer overal een beetje van [belasting en werkgevers].
    We merken dit zelf op het kdv ook ... de wachtlijsten zijn nog nooit zo lang geweest.

16. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Bij ons betaald de belastingdienst ongeveer 50 %, en dan nog het 1 derde deel (=33%) van de werkgever (wat tegenwoordig ook direct betaald wordt door de belastingdienst), dus dat is bij elkaar een vergoeding van 85 procent.
    Als ik uit ga van een maandprijs van 253 euro voor 1 dag kinderopvang per week, dan is 85 procent daarvan 215 euro.

Hoeveel de belastingdienst vergoed, hangt (logischerwijs) af van je inkomen. Hoe meer je verdient, des te minder wordt er vergoed.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De rest betaalt de belastingdienst Bar.

Dus twee keer 1/6 deel en de rest, tot aan het bedrag dat ik noemde, betaalt de belasting.

18. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    oow oke.. en dat moet je aanvragen zodra je weet of je de kleine naar de opvang doet en hoeveel dagen in de week enzo?

en hoe zit dat dan als je bijv de kleine 1 dag extra brengt een keer? moet je dat wel helemaal zelf betalen of kan je dat ook weer terughalen bij de belastingdienst?

19. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Inderdaad, ook hier een baan in de kinderopvang, en we merken ineens dat de mensen het 'door' hebben (terwijl dit vorig jaar ook al voor veel mensen gold).
    De vlieger: 'Oppas in het zwarte cirquit is veel goedkoper', gaat echt niet meer op. De meeste mensen kunnen voor ht geld wat ze nu per maand betalen nog geen week een 'zwarte' oppas 'inhuren'!

Natuurlijk is de prijs, niet altijd een reden om je kindje wel of niet naar een kinderdagverblijf te brengen, want als het gewoon niet je keus is, is dat natuurlijk ook prima. Maar het is geen 'reden' meer waar men zich achter kan 'verschuilen'.

20. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Zodra het contract met opvangorganisatie getekend is, vul je het toeslagen formulier van de belastingdienst in, en dan volgt het geld vanzelf.
    Een extra dag declareer je uiteraard ook.

Deel Deze Pagina