Huishoud routine

Discussie in 'De lounge' gestart door Luchia, 4 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Hallo :D,

Ik denk dat er vast eerder wel al een topic ooit over is geopend maar ik vroeg me af hoe bij jullie het huishouden eruit ziet? Hebben jullie een routine?

Ik merk nu we meer binnen zitten dat ik me routine nu wat meer kwijt ben geraakt Hahaha maar wil het graag weer wat meer oppakken

Krijg zelf ook altijd altijd poets drang van andere mensen die over het huishouden hebben dus ben benieuwd! :roflmao:

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Sinds wij in januari in een (veel) groter huis zijn gaan wonen is die routine er helemaal uit. De lockdown, zwangerschap -nu baby-, en 100 klus- en vebouwprojecten en ik vrees dat die routine voor altijd om zeep is :roflmao:

Maar ik heb wel een aantal doelen: aan het eind van de dag moet de wc schoon zijn, het aanrecht af gedaan, en een schoon setje kleding in de kast. Meer is fijn, maar optioneel:cool:

Edit: overigens vind ik het zalig om goed te ruimen en poetsen. Maar nu geen tijd en het heeft zo weinig zin. Ik de trap goed stodzuigen en een keer schrobben, komt man met puinzakken naar beneden. Ja doei!

Vero0504 en Luchia vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier doe ik op maandag altijd de 1e verdieping + de badkamer en alle bedden verschonen. De zolder is nog niet zo lang af dus dat komt er nu ook bij met schoonmaken :rolleyes:, die probeer ik altijd op dinsdag te doen en op dinsdag doe ik dan ook de rest van de was. Woensdag en vrijdag zijn officieel mijn werkdagen, maar mijn contract is niet verlengt dus heb nu 2 dagen voor mezelf:o: dan doe ik veel extra dingen in huis. En de donderdag doe ik vrij weinig in huis. De kids zijn dan altijd moe van het kdv, probeer dan lekker met ze naar buiten te gaan of een dagje relaxen.
    Beneden doe ik tussendoor en stofzuig ik standaard 2/3 x per dag. De keuken ruim ik altijd na het ontbijt/middag/avond eten op ;).

Dit wel alles onder voorbehoud hoe de kids zijn! Kan ook zomaar zijn dat ik een dag vrij weinig doe, omdat het gewoon niet lukt.

Luchia vindt dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik gebruik een app (tody) zodat ik niks vergeet en ook weet hoe lang het geleden is dat ik iets heb gedaan. En dat geldt voor de dagelijkse/wekelijkse taken maar ook voor taken die ik veel minder doe. Staat bv ook ik dat ik begin oktober de fietsverlichting van de kinderen naloop.

Mijn routine: ik breng zoon naar school (de rest gaat zelfstandig). Ik kom thuis en roep ‘hé google, start spotify’ en ga aan de slag :D
    Dan doe ik eerst de keuken en evt ontbijtrotzooi. Daarna werk ik de taakjes van mijn app af.

Luchia vindt dit leuk.
  5. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Zara75, Mamafiets, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Oh heerlijk georganiseerd zeg!!

Vooral van die fietsverlichting. Heb je nog meer van die tips? Ik ga ze ook gebruiken!

Adje en Luchia vinden dit leuk.
  7. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Dan is het dweilen met de kraan open Hahaha

8. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Klinkt als opgeruimd :p

9. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Heb de app ook direct even opgezocht ziet er wel als een handige app uit! Het geeft ook altijd een fijn gevoel als je iets kan afvinken vindt ik zelf.

Bij mij werkt muziek erbij ook altijd :D

Adje vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Maandag
    Avond: huiskamer ; alles nat afnemen, stofzuigen en dweilen
    Keuken ; aanrecht leeg maken, keukenkastjes afnemen, Tegels afnemen

Dinsdag
    Overdag: Onze slaapkamer; volledig schoonmaken, stofzuigen en dweilen, bed verschonen
    Badkamer; schoonmaken en vloer schrobben
    Avond: huiskamer opruimen, stofzuigen evt dweilen, aanrecht leeg maken

Woensdag
    Trap stofzuigen en evt nat afnemen

Donderdag
    Overdag: slaapkamer kinderen; opruimen, schoonmaken, stofzuigen en dweilen, bed verschonen

Vrijdag:
    Avond: huiskamer ; alles afstoffen, stofzuigen en dweilen

zaterdag en zondag

toilet - iedere dag

1e zondag van de maand: Condensor droger schoonmaken, wasmachine reinigen
    2e zondag van de maand: Koelkast en vriezer schoonmaken

ik probeer elke week iets extra’s te doen in elke kamer. De ene keer de deuren de andere keer de ramen etc

Meisje93, Marsepein en Luchia vinden dit leuk.
  11. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Wauw wat heerlijk om dit te lezen hahaha! :roflmao:

Klinkt heel geordend! :D

Marsepein en Vero0504 vinden dit leuk.
  12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Zo hou ik het goed bij :D

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Die app is idd erg handig voor mensen die er ook heel serieus mee omgaan, daar ben ik helaas niet een van. Ik vinkte een boel af zonder dat ook het ook daadwerkelijk had gedaan omdat ik er bv geen zin in had. Niet helemaal eerlijk natuurlijk maar in het rood staan vond ik ook niet prettig:D

EdN, femkes, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb geen routine eigenlijk. Ik doe (of nja deed want nu kan ik het niet meer :() elke dag stofzuigen, twee keer pw dweilen en nat afstoffen. De was doe ik dagelijks, bedden afhalen 1x pw. Badkamer ook en wc elke dag en de keuken standaard na het koken

Ik heb ook geen vaste vrije dagen dus doe ik het wanneer ik vrij ben.

Nu doet mijn man veel en straks 1x per week krijg ik hulp in de huishouding voor de grote dingen :)

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb een schoonmaakster. :roflmao:

bosi333 en Zara75 vinden dit leuk.
  16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb een schoonmaakster die alles poets afstoot en deelt. Zelf doe ik elke woensdag 3 wassen alle gedroogde was vouwen en de strijk en de bedden verschonen. Verder na t avondeten alles even opruimen en zuigen. De ramen worden door de glazenwasser gedaan

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dagelijks
    Beneden stofzuigen
    Keuken opruimen
    Tafels afdoen
    Wc's
    Was draaien, ophangen en de was van de vorige dag vouwen en opruimen.

Maandag
    Boven en beneden verdieping afstoffen met een sopje allesreiniger
    De boodschappen worden bezorgd, aan hand van de houdbaarheidsdata maak ik een weekmenu.
    Beneden dweilen

Dinsdag
    Boven verdieping stofzuigen en dweilen

Woensdag
    De badkamer en toiletten uitgebreid

Donderdag
    Iets extra's. Bijvoorbeeld de tuin, keukenkastjes, kledingkasten uitzoeken etc.

Vrijdag
    Beneden dweilen
    Aan de hand van de bonusaanbiedingen van de volgende week een lijstje maken en bestellen.

Zondag
    Bedden verschonen

Ik werk doordeweeks avonden en weekenden onregelmatig.

18. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Dagelijkse dingen zoals wc, stofzuigen of swifferen, overal doekje overheen.
    Dweilen waar nodig.
    Wekelijks pak ik 1 groot iets aan, de ene keer is dat de hele keuken bijv (dus kastjes etc) de andere keer is dat de woonkamer etc.

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik zet er dan vooral om dingen in die ik vergeet als ik ze niet direct zie (zoals de tuinkussens jn plastic inpakken tegen vocht) Of dingen waar ik nooit zin in heb (zoals de winter/zomerkleding wisselen)
    Als het dan op mijn lijstje staat dan vergeet ik heh niet of ik weet dat het nu gewoon snel moet gebeuren.

20. RLSD

RLSD Niet meer actief

Routine? Wat is dat? Dat is hier in ieder geval ver te zoeken :roflmao:

Er is wel iets van dagelijkse logica: 's nachts gaat de robotstofzuiger beneden aan, overdag boven. Doekje over de wc's, vaatwasser in en uitruimen, keuken opruimen en afnemen etc.

Wekelijks: bedden verschonen, dweilen etc.

Wassen gebeurt hier wanneer het nodig is. Soms 2/3 wasmachines aan op een dag, soms 3 dagen niet. Dat is maar net hoe het uitkomt.

Voor de ramen hebben we een glazenwasser die een keer in de 8-12 weken komt.

Deel Deze Pagina