Moet het even van me afschrijven hoor... Ik ben zelf nooit het type geweest dat altijd in een kinderwagen moest kijken of elk babytje schattig vond, maargoed sommige mensen hebben dat wel. Prima zolang het bij kijken blijft vind ik t geen probleem. Mijn zoontje is een ontzettende lachebek en ook best schattig (al zeg ik t zelf...). Anyway ik was net boodschappen met hem doen, aan het betalen en ineens komt er zo'n oudere vrouw naar hem toe. Ok dacht ik al... Ik vraag de bon aan kassameisje zie ik ineens dat ze zijn handen aan het zoenen is, WTF?! Ik ben van mezelf uit redelijk ontvlambaar maar ik heb mezelf kunnen inhouden. Het liefste zou ik zo'n vrouw echt op dr tengels slaan, maargoed ik weet dat dat soort dingen maatschappelijk niet echt geaccepteerd zijn dus ik heb haar vriendelijk DOCH dringend verzocht van mijn zoontje af te blijven.... Vandaag dus maar weer eens de bevestiging dat ik echt een tijgermama ben... Vinden jullie het normaal als complete vreemden aan jullie kinderen zitten? Ik snap echt niet waar mensen het lef vandaan halen.... Ik bedoel ik ben wat dat betreft niet echt zo'n moeder die haar kind thuis houdt, mannetje gaat eens per week bij oma logeren omdat oma dat graag wil, en ik vind dat ze een goede band moeten hebben, en ik bedoel familie die op bezoek is mag allemaal mijn zoontje knuffelen etc., maar complete vreemden?!?! Vertel me aub dat ik gewoon een normale mama ben . Dat jullie ook zo denken hahaha....
Hahaah nou nee dat had ik ook niet fijn gevonden hoor... Al is het natuurlijk erg lief bedoelt. Maar sommige mensen snappen schijnbaar niet dat je dit niet doet..
Ik denk dat die mevrouw bij de meeste mensen ergens tussen de doppertjes en diepvriespizzas was beland.
Nee vind ik niet normaal. Even kijken is niet erg maar niet aankomen... Je weet nooit waar die vingers gezeten hebben of ze misschien een virus onder de leden hebben of 2 sec ervoor lekker aan een koortslip hebben zitten pulleke en dan je kind over zn wangetje aaien. .. Nee ik heb de kinderwagen ook altijd weggedraaid als er een hand werdt uitgestoken. Hoefde daar nooit verder wat bij te zeggen... boodschap was duidelijk.
Ik hou daar ook niet van, bij mijn vorige zwangerschap zaten mensen ook steeds aan mn buik .. ook zoiets vervelends !
Ik snap wel dat het lief bedoelt it, maar ik bedoel, come on, het is een vreemde vrouw... Ik vind het zo raar dat mensen maar gewoon dat doen...
Serieus, ik stond op het punt... Mijn man zegt altijd dat ik wat minder agressief moet zijn dus dat probeer ik echt... Probeer echt een mama te zijn waar boefje trots op is haha, maar soms is het erg moeilijk mij in te houden, maargoed deze keer dus nog aardig gelukt... MAAR ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die echt boos hierover kan zijn. Volgende keer kan ik dus gerust wat minder aardig zijn
Ik had hem dus in de winkelwagen zitten... Daar tips voor hoe ze hem dan niet zien cq kunnen aanraken?
Nee daar hou ik ook niet van, van het zien alleen al niet.. (zelf nog niet kunnen meemaken natuurlijk, hoop ook dat het niet gebeurt )
Ik heb overigens direct zijn handen met doekje afgedaan, maar alsnog. Eigenlijk zit ik hier nu op bank nog woedender nu ik nadenk over virus cq koortslip. Aaaaaargh!
Ligt eraan hoe de persoon eruit ziet. Een keer durfde een man met ontzettend gore vingers met vieze nagels aan de wang van mijn kindje te zitten maar dat viel niet goed bij mij, op zijn zachtst gezegd. Ik heb er niet snel een probleem mee als een vriendelijke vrouw een kusje geeft op een handje van mijn kindjes of een aai over hun bol krijgen van een vriendelijke man.
Ik zou er geen problemen mee hebben. Het enige wat ik echt niet wil zijn vingers in haar mondje. Maar een aai over haar bolletje, wangetje of een kus op haar handje vind ik best leuk! Ze lacht tegen iedereen en vind aandacht leuk, ook van vreemden. Prima!
Ik vind het wel zeker opmerkelijk als "vreemde" mensen zomaar aan mijn zoontje zitten maar ik kan er niet direct mee zitten. Een baby/kind roept in mensen een hoop op en vaak zijn dat lieve en leuke reacties. Ik heb weleens een vrouw gehad die stonk naar rook en mijn zoontje zijn hand vast pakte. Ik heb een hekel aan rook/rokers en zeker als die dan bij mijn zoontje in de buurt komen maar van 1 aanraking met een roker gaat hij echt niet dood .
Ach je ziet haar maar 1 keer. Zou er wel ongemakkelijk van worden maar ik zou het ook zien als een compliment voor mijn kindje. Het beste is denk ik om gewoon rustig aan te geven dat je dit niet vindt kunnen want het is wel erg vrijpostig van haar.
Alsof je bij die "vriendelijke" man/vrouw kunt zien dat ze gezond zijn. Hier heb ik bij een vrouw over haar wangen zitten aaien: o is die vreemde vrouw lief,zit ze niet meer met haar tengels aan mijn dochter,want zij kan dat nog niet zeggen dus dan doe ik het maar,en ben met mn dochter in de winkelkar omgedraaid en verder gaan winkelen.
Maar ik weet toch dat mijn kind t leukste, schattigste, mooiste kind ter wereld is ... Ik heb daar geen bevestiging van anderen voor nodig en voooooral niet van vreemden...
Dit vind ik dan weer asociaal. Dat je het niet prettig vind kan ik snappen maar er zijn zoveel andere manieren om dat op een beschaafde manier aan te geven. Maar goed, ieder zijn ding.
Ik houd er ook niet van. Afgelopen zomer waren we in Spanje met vakantie en daar zaten ze ook allemaal aan mijn dochter.Moest er ook aan wennen maar heb het maar gelaten.Is daar in de cultuur volkomen normaal.