Ben ik een te grote dierenvriend?

Discussion in 'De lounge' started by Essebes, Jun 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essebes

Essebes Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,215
    0
    0
    Hai Meides,

Ik woon nu ongeveeer een jaar in mijn huisje, toen ik hier kwam wonen gingen mijn buren verhuizen.
    Ze lieten tot mijn grote verbazing :confused: hun kat achter?!
    Ik sprak mijn buurvrouw hier op aan in de supermarkt haar antwoord was: We komen hem heus nog wel halen hoor.
    Niet dus! Nu 1 jr later geef ik dat lieve beestje elke dag z'n eten, en heb een huisje gebouwd voor hem in mijn tuin waar hij elke dag in slaapt. Mijn katten accepteren hem helaas niet hier in huis.
    Nu hebben mijn nieuwe buren twee hele jonge poesjes, maar ze zijn dag & nacht buiten, ik zag ze net al in paniek door de regen rennen op zoek naar een schuilplaats, heb m'n schuurtje maar open gezet.
    Zal ik hier wat over zeggen tegen m'n buurvrouw?
    (voordat ik 3 hokjes in m'n tuin ga bouwen ;) )

Kuskus

2. mandy67688

Jul 8, 2006
    85
    0
    0
    huisvrouw
    hallo
    als ik in jou situatie zat had ik het zelfde gedaan
    ma je mag gerust je buurvrouw hier over aanspreken
    je bedoelt het ja alleen maar goed
    gr mandy

3. Kejay

Kejay Niet meer actief

ik zou het wat drastischer aanpakken. Dierenambulance bellen met de mededeling gevonden katten. Misschien schrikken die mensen dan zo dat ze het niet meer doen, als ze de katten niet op gaan halen geven ze er ook niets om. Ik heb daar zo'n hekel aan dat mensen dat doen! Neem dan geen beesten als je er niet voor wilt zorgen :evil:

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

owh, ik bedoel natuurlijk nadat je haar er op aan gesproken hebt en ze doet er niets mee! ;)

5. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Ze zal zich waarschijnlijk wel aangevallen voelen. . . Maar das dan jammer want zo iets doe je toch niet! Pfff sommige mensen :evil:

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Dit zijn van die hele moeilijke dingen.
    Ten eerste zou ik voor de kat die er al een jaar zit toch eens de dierenambulance gaan bellen. Ik vind het echt belachelijk dat ze zomaar hun kat achterlaten. Kan daar met mn verstand echt niet bij, maar goed.
    Gelukkig heeft dat beestje wel iemand die voor m zorgt, daar verdien je echt mijn respect voor =D> .
    Ik kan er ook heel slecht tegen als mensen hun katten dag en nacht buiten laten, vooral als het jonge katten zijn. Ik zelf heb 4 katten en die komen alleen buiten als ik zelf ook buiten ben. Ze komen dus niet buiten de tuin. Mijn mening is dan ook dat als je katten hebt ervoor moet zorgen dat ze niemand anders lastig kunnen vallen. Zo lopen je katten ook minder gevaar, mocht er in de buurt een "kattenhater" wonen die slechte dingen van plan is.
    Je zou inderdaad eens een opmerking kunnen maken naar je buurvrouw, misschien doet ze er wel iets mee. Ik zou er alleen niet vanuit gaan.

Hopelijk heb je iets aan mn uitgebreide antwoord (iets te lang geworden :) )

Liefs,
    Duveldraakje

7. Essebes

Essebes Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,215
    0
    0
    Dierenambulance bellen, oef dat zou ik niet durven hoor.. ik vind het al eng om er iets van te zeggen, liever geen gezeur met buren.

Die kat van m'n oude buren (snappen jullie het nog?!) die ik al n jr eten geef, zie ik nu ook gewoon als m'n eigen poekie hoor, die mag niet meer weg! Ik hoop dat m'n poezen hem een keertje accepteren, dan kan hij z'n oude dag bij mij binnen slijten.

Mandy, fijn te horen dat je hetzelfde had gedaan :D

8. Essebes

Essebes Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,215
    0
    0

9. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Misschien moet je dan eens proberen dat katje naar binnen te krijgen en je andere katten langzaam aan m laten wennen. Het is in het begin erg moeilijk, maar ons is het ook gelukt dus waarom jou niet.
    Ik blijf erbij je bent echt een toppertje in mijn ogen dat je je zo ontfermd over dat beestje.

Liefs,
    Duveldraakje

P.s: Misschien kan je op dit forum wel tips vinden: http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/index.php

10. Niet meer actief

Vind het een beetje onzin als er gezegd word: een kat mag niet naar buiten anders hebben anderen er overlast van.
    Hou dan ook je kinderen binnen, want die verzorgen heel wat meer overlast met hun geschreeuw en ge-ren op straat :)

Mijn kat komt buiten wanneer hij wilt, en als hij weer naar binnen wilt, dan staat de deur gewoon open.
    Als we op vakantie gaan laten we hem buiten, en tegen de avond roept de buurman hem dan binnen, waar hij dan mag slapen en eten. (handig zulke buren)

Ik denk dat je eens bij je buren moet gaan kijken, hebben ze mischien een kattenluikje waardoor ze naar binnen kunnen?
    Hier staat de deur altijd open maar onze kat zie ik ook wel eens schuilen in de tuin, dan wil hij gewoon niet naar binnen.
    Kijk dus eerst daarnaar.

En ja die kat die is achtergebeleven, laten ophalen of zelf houden, simpel.
    Dat die mensen hem niet meer willen is natuurlijk lullig ja, maar je doet er verder niet veel aan.

11. Essebes

Essebes Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,215
    0
    0
    Bedankt voor je lieve =D> ! Duveldraakje.
    Ben het helemaal met je eens, mijn katten komen(lees kwamen) ook alleen in m'n eigen tuin, niemand heeft er last van, de katten van m'n buren poepen & piesen ook bij mij in de tuin waardoor mijn poezebeesten niet meer hun eigen tuin in durven!
    Ik kan het die beestjes ook niet kwalijk nemen, maar het is super vervelend.
    Mensen moeten geen dieren nemen als ze d'r maar half voor zorgen....

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik ben blij dat er juist nog dierenvrienden bestaan.
    arme kat kan je nagaan dat niet iedereen zoveel om hun dieren geven.

maar ik zou je n ieuwe buurvrouw er gewoon op aanspreken en je mening zeggen is nooit verkeerd.
    ik zou denk ik ook de schuur los zetten zodat ze toch droog kunnen zitten :oops:

13. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Dit zeg ik ook niet, dat is gewoon mijn mening. Ik heb vroeger zelf een kat gehad die altijd buiten kwam en die dus zn eten voortaan bij een ander ging halen (ik was toen 12 jaar). Ook zijn er bij ons al meerdere malen katten vergiftigd, dan wordt je wel voorzichtiger. Daarom heb ik er zelf voor gekozen om mn katten binnen te houden. Onze katten kunnen binnenkort wel zelf naar buiten, we hebben al een kattenluik, maar we willen niet dat ze de tuin uit kunnen. De tuin wordt dus dichtgemaakt zodat ze niet weg kunnen. Mijn katten zijn echt mn kindjes en ik zou gewoon niet willen dat er iets mee gebeurt.
    Ik wil geen discussie hiermee opstarten, maar ik vind wel dat ik mn eigen mening mag geven. Het ligt ook aan de leefomgeving, wij wonen zelf in de buurt van een drukke straat en ik zou echt gek worden als een van mn schatjes aangereden zou worden.

Liefs,
    Duveldraakje

14. Essebes

Essebes Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,215
    0
    0
    Lentefee, mijn bewering is ook absoluut niet dat een kat niet naar buiten mag ofzo?! Integendeel!
    Misschien ben ik ook een te grote muts dat ik me druk maak als die poesjes dag & nacht & in de regen buiten zitten, mijn eigen poezen worden misschien wel veels te erg verwend door mij :oops:
    Een kattenluikje is er in ieder geval niet, maar maak dan iets van een hokje of een plankje waar ze onder kunnen schuilen als het regent, toch?

Xx

15. bloempje82

bloempje82 Actief lid

Jan 12, 2007
    323
    0
    0
    Vind het juist heel goed dat je zo'n dierenvriend bent, er zijn genoeg mensen die daar nog wat van leren kunnen. Ik zou de buurvrouw er op aanspreken, ligt er wel een beetje aan wat voor type dat is, je wil ook geen ruzie in de buurt natuurlijk... Als je de buurvrouw er niet op wil aanspreken kun je ook de dierenbescherming bellen! Ik heb ze een keer gebeld omdat de buren van mijn ouders een Shetland-pony in de achtertuin hadden :confused: , die ze helemaal niet verzorgden, kreeg helemaal niet genoeg eten en drinken van ze. Mijn moeder verzorgde hem toen zo'n beetje, anders was dat beestje allang dood gegaan... De dierenbescherming is er toen geweest en heeft ze gewaarschuwd, nu loopt ze al weer een paar jaar ergens in een grote wei, en goed verzorgd gelukkig! Helpt dus wellicht om de dierenbescherming te bellen! Succes!

16. Essebes

Essebes Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,215
    0
    0
    Een Shetlandpony in de achtertuin Bloempje?! Whahaha, moet niet gekker worden zeg... Gelukkig is het goed afgelopen.

Liefs

17. Niet meer actief

tja zal wel komen omdat ik aan een bosrand woon, niemand heeft last van mn kat want hij zit altijd in het bos, en ik zou het vreselijk vinden als ik hem binnen zou moeten houden.
    als ik zie hoeveel plezier hij buiten heeft.

18. Niet meer actief

waarom niet, ik heb drie pony's in mn achtertuin gehad (tuin was wel 50 meter diep), maar een pony is geen vee maar een huisdier en mag gewoon in je achtertuin staan.

19. Essebes

Essebes Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,215
    0
    0
    Okee met een tuin van 50m moet dat wel lukken ja, lijkt me heeeerlijk zo'n grote tuin!
    Maar de mensen verzorgden het beestje niet goed, vandaar dat ik typ dat ik het fijn vind dat het goed is afgelopen.

Beetje tegendraads Lentefee? Ik bedoel het allemaal goed hoor, wil niemand voor de borst stoten....

20. bloempje82

bloempje82 Actief lid

Jan 12, 2007
    323
    0
    0
    Het was niet zo'n grote tuin maar dat was ook het probleem niet. Het probleem was dat ze de pony niet verzorgden...

Share This Page