hallo allemaal, Ik zou graag willen weten wat de meningen zijn omtrent een babykamer. Ikzelf hou van een aparte babykamer die je eigenlijk nergens kunt krijgen , dus voor mij houd dat in mijn eigen creatieve ideeën. Maar ik kan mij zo voorstellen dat er mensen zijn die liever een neutrale kamer willen ondanks dat ze weten dat ze b.v. een jongen of meisje krijgen. Welke stijl vind je mooi en wat voor kleuren. liefs Jet
Hoi Jet, Wij weten dat we een zoon krijgen maar hebben toch een neutrale kamer gedaan. Eigenlijk een beetje toeval. Kijk maar eens in mijn album. Daar staan foto's... Gr Otje
De muren zijn oranje en groen. Gordijntjes allerlei kleuren gestreept. Kan alle kanten op. Meubeltjes zijn wit. (Foto's staan op mijn web-log)
@Otje: Mooi kamertje, heel andere stijl als die van ons, grenen is mooi hout. Wij hebben het in de woonkamer.
Wij willen een zwarte babykamer. We houden allebei niet van de kleur wit en op deze babykamer zijn we allebei verliefd geworden. We willen wel weten of t een jongetje of meisje wordt en daar dan de kamer op aan passen, want met een zwarte babykamer vinden we wel dat we dan felle kleuren erbij moeten hebben. T thema wordt Winnie de Pooh en dan de muren en assecoires in 1 kleur: voor een meisje lila of paars en een jongetje groen, vind lime groen mooi maar dat is nu een modekleur dus denk dat ik voor een andere kleur groen ga. Wil t dus niet neutraal houden, wel apart en niet de kleuren roze en blauw dat vindt ik zo afgezaagd. En de babykamer zelf is neutraal dus als er meer kinderen komen, gebruiken we dezelfde meubels alleen dan veranderen we de kleuren enz. http://www.babymax.nl/ hier staat de babykamer Caro die wij willen
Ik heb er best een tijdje over gedaan om iets leuks te verzinnen. Ik wilde geen 'standaard' thema. Omdat we sinds een aantal maanden op het platteland wonen (ik heb altijd in de stad gewoond) en de baby straks uitzicht heeft op een wei met paarden. Hebben we uiteindelijk voor een 'boerderij' thema gekozen. Ben toen zelf aan het schilderen geslagen. Zie foto's in mun album.
okay ja smaken verschillen gelukkig mijn ouders hadden veel gedaan aan mijn kamer, ze hebben heel het plafond een hemel gemaakt met wolkjes en een zonnetje en op mijn geboortekaartje (zelfgemaakt door mijn moeder) stond: een wolk van een baby, dus dat thema hebben ze doorgespeeld denk ik, ik ben altijd trots op mijn mama ze heeft zoveel kaarten allemaal met de hand geknutseld voor mijn zusje heeft ze geborduurde stukjes voor de kaarten gemaakt en ook iets op haar kamer gemaakt.... Ik vind het dus ook leuk om een thema in de babykamer te hebben en dan zet ik dit ook door in mijn zelfgemaakte kaartjes (tijd zat die maanden haha)
Wij weten ook nog niet wat het wordt. Wij zijn voor deze kleuren gegaan... (zie speenketting). Erg vrolijk en leuk voor zowel een jongen als meisje.
Leuk om te weten waar ieder zijn voorkeur naar uit gaat. zoals ik al zei ben ik het type die graag iets wil wat een ander niet heeft of wat je niet zo snel ziet dus een standaard babykamer is voor mij niet weggelegd. Ik stelde deze vraag omdat ik namelijk enige tijd geleden ben begonnen met het verkopen van aparte babykamers in diverse kleuren en stijlen en echt speciaal voor die mensen die wat anders wilen. En het belangerijkste alles voor een redelijke prijs. Ik merk dat er nogal wat word gevraagd voor een standaard babykamer en weet dat er mensen zijn die het niet breed hebben maar toch een leuke kamer willen voor hun kindje. Dus als je iets aparts zoekt en kunt het niet vinden ik help je mee. liefs Jet
Ik begin me nu pas een beetje te oriënteren, wat er allemaal te koop is. Ik vind whitewash meubeltjes wel erg leuk. Maar ga nog wel eens een keer de baby winkels afstruinen. In het echt zie je het toch beter, dan van een plaatje of foto.
@ jet Als je die babykamer Caro(of wat er op lijkt) goedkoper kan krijgen, graag, want hij is erg duur! En t is de enige zwarte babykamer die we hebben kunnen vinden, maar we willen echt zwart en strak geen tierelantijntjes.
Ik ben echt pro neutraal. Gewoon zachte kleurtjes, geen poeha, geen drukke muren etc. We hebben zowel de muren, gordijnen als de babykamer zelf in lichte kleuren en leuken het dan wat op met gekleurde schilderijtjes etc.
Wat een leuke babykamers allemaal... Wij hebben geen geld om een nieuwe babykamer te kopen dus zijn een beetje afhankelijk van tweedehands spullen.. Maar ik zit daar helemaal niet mee want volgens mij gaat het heel leuk worden. Ons wiegje is heel mooi, ouderwets en ik heb er vroeger zelf ook ingeslapen en ik denk dat ik allemaal fotolijstjes met foto's van ons kindje ophang (had ik ergens in een tijdschrift gezien) en verder heb ik wat leuke kinderkaarten die ik op kan hangen en mijn moeder gaat nog freubelen dus dat wordt vast wel leuk..
Wij gaan voor een hele neutrale babykamer, zonder al te veel gedoe. De baby zal het een zorg zijn waar hij of zij in moet slapen en ik vind het leuker om het kindje een gave kamer te geven als hij/zij een jaar of 3, 4 is. Wij kopen wel alles nieuw, maar houden het zeer rustig.
We hebben op de muren een neutrale kleur gehouden en als hij wat ouder is een andere band erover en klaar. ook de kozijnen, de vloer en de gordijnen zijn zo van kleur dat je dat de eerste 10 jaar niet hoeft te doen.
Mijn vader heeft d emeubels zelf gemaakt.. Dus ik weet zeker dat ze uniek zijn.. Ze zijn white washed geworden en het kamertje wordt verder licht en neutraal met Limegroen als wat accent..,.
Zie de foto's in mijn album. De kamer is daar alleen nog niet af. Het schilderijtje van Nijntje heb ik trouwens zelf in elkaar geflanst van een ansichtkaart en een goedkoop lijstje.