Gestopt met ranitidine drank, meer spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamamijn, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Hallo onze dochter kreeg 2 x per dag 1,6 ranitidine per dag, we hadden al eens eerder geprobeerd te stoppen maar dit ging niet goed. Onze ka arts zei dat als we wouden en dachten dat het kon gewoon in een keer konden stoppen. Nu was van de week de ranitidine drank op en hebben besloten om het er eens weer op te wagen, ze is nu een half jaar.

Het gaat eigenlijk best goed, ze huilt niet na de fles of als ze een boer laat. Wel merk ik op dat ze weer meer spuugt, ondanks dat we de flessen indikken met jhbpm. Ook soms wel projectiel braken, maar in mijn beleving werkt een maagzuurremmer alleen tegen het irriteren van de slokdarm, maar het zorgt er dus eigenlijk ook voor dat ze voeding beter in het maagje blijft zitten. Want voor dat we waren gestopt spuugde ze eigenlijk niet, soms een mondje.

Beetje lang verhaal, maar nu ik merk dat ze er geen last van heeft zal ik dan maar gewoon dat spugen voor lief nemen en haar van die medicijn afhouden?

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Afbouwen is nog best heftig hoor, zeker als ze er nog niet goed op reageert. Een mondje spugen is niet erg, maar hele golven of voedingen er uit is niet prettig voor het maagje.
    Hier was ranitidine drank net even het zetje om de maag rustig te houden. Het voorkomt dat er maagzuur naar de slokdarm komt en mindert de aanmaak van zuur in de maag.

Ik denk dat stoppen nog niet aan de orde is, gezien de klachten. Wat ik toen heb gedaan, is afbouwen ipv cold turkey stoppen. Mijn dochter kreeg 2x dgs 1,6 ml. Ik heb toen 's morgens 1x 2,0 ml gegeven. En dat toen heel langzaam afgebouwd.

3. Lunadog

Lunadog Actief lid

4 apr 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt inderdaad beter langzaam afbouwen, Cold turkey hier ook geen succes

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik zou er toch echt nog even mee door gaan hoor! Als het spugen lang aanhoudt heb je een grote kans dat haar slokdarm geïrriteerd raakt en dan ben je verder van huis!!

Deel Deze Pagina