Hoi allemaal , Ik ben benieuwd of iemand tips heeft voor de allerbeste vitaminen voor de zwangere vrouw in hogere dosis. Dus geen synthetische middelen zoals de Kruidvat of Etos verkoopt.
Ik gebruik de mama plus vitaminen van Davitamon, daar zit alles in en mag je voor/tijdens en na de zwangerschap gebruiken. Ik gebruik deze al de hele tijd en ook ervoor, en heb geen tekorten terwijl ik er wel vatbaar voor ben (maagverkleining + tweeling zwangerschap)
Prenafem van orthica, te halen bij de natuurwinkel Zit alles in wat je nodig hebt en is niet volgestopt met ellendigheid, maar mooie puere en eerlijke ingredienten. je kunt ook kijken naar solgar of even bij de natuurwinkel/apotheek navragen welke opties ze hebben.
Deze heb ik ook. Nadeel dat ze zo groot zijn en niet fijn als je flink misselijk bent. Maar er zit alles in wat je nodig hebt.
Dan kom je toch al snel uit op Orthica of Solgar Ik gebruik geen multivitamine, omdat ik daar steeds allergische reacties op had. Dus ik heb apart Methyl Folate (Jarrow Formulas), Vitamine D (Solgar) en Magnesium 400 (Orthica) gebruikt. Die laatste twee gebruik ik nog steeds.
Ik gebruik de prenatal nutrients van solgar. Deze zijn niet chemisch maar natuurlijk waardoor ze beter opgenomen worden door het lichaam. Deze kan je ook blijven slikken tijdens het geven van borstvoeding.
Ik vind qua samenstelling en vorm van vitamines de vitaminen van Vitals veel beter dan solgar. Mama nog iets... heet het. Ze zijn wel prijzig, duurder dan solgar, maar wat mij betreft zeker de moeite waard.
Ja, inderdaad! Ik zou ook Vitals Elke Dag Mama aanraden, in plaats van Solgar. Zelf gebruikt ik ook Vitals.
Ik mis hier een beetje waarom iets beter is. Er zit 'rommel' in (wat dan?) of het is 'beter qua samenstelling en vorm' (waarom dan, wat is het verschil?). Ik gebruik overigens Solgar omdat 'ie als een van de weinige veganistisch is. Daarnaast nog los vegan Omega 3 (Testa), D (weet even merk niet meer) en B12 (Solgar). Maar goed, dat is een samenstelling die bij mijn eetpatroon past. Waarschijnlijk is dat voor anderen weer heel anders.
Synthetische vitamines neem je amper tot niet op. Plus dat je bepaalde vitamines dan kunt stapelen wat erg ongezond is. Daarnaast zit het volgepropt met rommel. En dat wil je sowieso al niet in je lijf, laat staan als je zwanger bent. Ik gebruik elke dag mama van vitals. Perfect spul.
Hier geen multivitamine Maar dagelijks visolie, vitamine D3 5000IE, vitamine B complex naast foliumzuur. Slikte eerst folaat maar kreeg advies 5miligram foliumzuur ivm tweelingzwangerschap. Maximum dosering folaat wat ik tegenkom is 1000 microgram. Om daar nu dagelijks 5 van te slikken lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Ik neem vegetarische multi vitamines van Orthica. Wat ik sowieso zou afraden zijn multis voor zwangeren waar omega 3 in zit. Vaak is dat van slechte kwaliteit of al ranzig. Visolie kun je beter los nemen van een goed merk en in de koelkast bewaren