Danoontjes ?

Discussie in 'Voeding' gestart door nancy1981, 13 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    smoekie jij zei een pagina eerder het volgende: opvolgmelk in de zin van flessen geven is idd vanaf 6 mnd omdat de voedingswaarde in opvolgmelk hoger is, en ze die ook vanaf 6 mnd nodig hebben en in principe niet eerder

nou heb ik net 2 blikken similac gekocht nr 2 ,was in de aanbieding en had nog thuis nr 1 staan en voor dat op is is ze wel aan 2 toe.
    dus ik net het blik lezen, staat er voor op het blik met koeien letters vanaf 6 maanden , draai ik het blik om staat er op van niet geschikt voor kinderen onder de 4 maanden , vind het een beetje dubbel en e kant zetten ze op vanaf 6 maanden en aan de andere kant vat ik het op van na 4 maanden kan je het al geven.
    nou krijgt ze het van mij pas als de blikken nr 1 op zijn, tegen die tijd is ze al een half jaar.

Danoontje vind ze overigens erg lekker , als ze het kuipje al ziet worden de oogjes al groot net of ze zegt van mmmmmmm lekker

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De voedingswaarde van opvolgmelk is NIET hoger hoor! Juist een beetje lager, omdat je het moet combineren met ander eten.

Opvolgmelk vult wel meer, omdat er zetmeel aan toegevoegd is. Het vult meer, maar voedt niet meer. Vullen en voeden zijn 2 heel andere zaken.

Opvolgmelk is inderdaad vanaf 6 maanden.
    Dat van die 4 maanden staat er op omdat dat de absolute minimumleeftijd is. Voor die tijd moet je het absoluut niet geven. Een enkel keertje krijgt een kindje i.v.m. medische toestanden wat eerder opvolgmelk aanbevolen, maar dat zal dus nooit vroeger zijn dan 4 maanden.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    owww vandaar vond het al zo dubbel

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hahahahaha ik moet hier zo om lachen...volgens mij ging de vraag van de TS over danoontjes?!?!?!?!

Goed, Jesper krijgt ook wel danoontjes. Hij vind ze erg lekker en zijn mond gaat er wagenwijd van open! Hij krijg ze niet iedere dag. Ik wissel ze af met de yogolinio en kwarkolinio van nestle. Ik probeer af en toe ook gewone yoghurt te geven maar daar kan ik m niet blij mee maken. Misschien wel omdat hij nu die zoetere toetjes gewend is...wie weet. Ik heb niet het idee dat het echt slecht is om danoontjes te geven. Ik vind een lange vinger slechter..hahahaha.

Doe gewoon lekker wat je zelf denkt dat het beste is dan is het nooit slecht denk ik dan!

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Klopt de voedingswaarde in opvolgmelk is hoger dan die in de melk die ze krijgen van 0-6 jaar….en normaal gesproken begin je ook pas met opvolgmelk vanaf 6 mnd, als ze minder melk krijgen en meer bijvoeding, op die manier krijgen ze toch de nodige voedingsstoffen binnen ondanks dat de hoeveelheid melk die ze krijgen minder is…

Soms bij kinderen die niet goed groeien of wat dan ook (hongerige kindjes e.d.) wordt ook aangeraden alvast te beginnen met opvolgmelk en ja soms al vanaf 4 mnd..

maar groeit je kindje goed, en zijn er verder geen “rare”dingen geef je gewoon tot 6 mnd de “standaard” melk, en vanaf 6 mnd de opvolgmelk…

dat er op die blikken staat niet geschikt voor kinderen onder de 4 mnd, is omdat ze die opvolgmelk ( in principe) nog niet nodig hebben…zouden ze het er niet op zetten zou men al sneller misschien beginnen met opvolgmelk omdat het natuurlijk ook meer “vult” dan gewone melk, en ja op die manier als je kindjes dingen gaat geven waar veel meer in zit is het risico op “te zware” kinderen natuurlijk aanwezig en tja dan is het ook gewoon niet nodig..

dat er op de blikken staat voor kinderen vanaf 6 mnd, is dat het dan “geadviseerd” wordt over te gaan op opvolgmelk, en niet onder de 4 mnd houd simpelweg niets meer en niets minder in dat je het beter niet kunt geven voor kinderen onder de 4 mnd omdat het dan weer “belastend’ zou kunnen zijn voor de niertjes die dan veel zwaarder “werk” moeten doen…

kortom, vanaf 4 mnd kan het als er reden zijn om het te gaan gebruiken, anders gewoon de gewone aanhouden…

en wbt die toetjes waar het dus om ging..gewoon lekker af en toe een danoontje kan niks geen kwaad of wat dan ook…wat denk je hoe de eisen hier in Nederland zijn wbt voeding voor zuigelingen-peuters-kleuters-volwassenen etc…die is echt wel heel erg streng hoor…

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vergelijk de pakken in de winkel voor de grap maar eens wbt de hoeveelheden die erin verwerkt zitten...zie je onder voedingswaarde dat de hoeveelheden in opvolgmelk hoger zijn dan die in de standaard voedingen... :D

ik heb in het begin toen ik nog nutrilon gebruikte een verkeerd pak meegenomen (6-10 mnd) , maar daar kwam ik pas halverwege het pak achter, ik heb toen de pakken met elkaar vergeleken wat het verschil dan precies is, en idd alles onder de rij van voedingswaarde waren toch echt een stuk hoger dan die van 0-6 mnd...

nou ja, toen gelijk nutricia gebeld hoe en wat en of het kwaad kon, gelukkig kon het verder geen kwaad omdat ik het maar "zo kort" gebruikt had, maar was het wel beter weer over te gaan op de standaard van nutrilon omdat deze voeding te zwaar zou kunnen zijn voor de niertjes en ze er dan "last" van zou kunnen krijgen...

ze heeft enkel wat last gehad van krampjes een paar dagen dat ik ook ff niet wist waar dat ineens vandaan kwam, maar ja naderhand bleek het dus van de nutrilon te komen, want toen ik eenmaal weer een dag over was op de gewone voeding was er dus niets meer aan de hand..

dus de voedingswaarde in de opvolgmelk is wel degelijk hoger, en kan gebruikt worden voor kindjes vanaf 4 mnd als dat nodig is....

gr.smoekie

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mowtom: geef je dan heel zo een kuipje yogolinio en kwarkolinio ?
    er zit volgens mij meer in kwa gewicht dan in een danoontje.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    @ Smoekie, ik vermoed dat jij een andere definitie van voedingswaarde hanteert als ik.

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat zou maar zo kunnen Dm...ik "hanteer" de voedingswaarde zoals deze aangegeven staan op de pakken...

als je kijkt naar de voedingswaarde die er in de pakken verwerkt zitten van friso standaard of friso opvolgmelk...zie je echt wel verschillen wbt de eiwitten-koolhydraten-mineralen etc etc. dus ja ik weet niet welk "anderen definitie" van voedingswaarde jij hanteert?

daar ben ik dan wel benieuwd naar eerlijk gezegd....

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi Sonja,
    ja Jesper lust meestal wel een heel kuipje van die kwarkolinio en yogolinio. Dat gaat er eigenlijk altijd wel in. Ik geef hem gewoon zo veel hij wil...ja oke met mate dan he hahahaha gewoon maximaal 1 kuipje!
    Ook een danoontje geef ik eentje.

Deel Deze Pagina