hallo, hoe maken jullie je fruitpap klaar? raspen jullie je fruit of gewoon mixen? doen jullie er achteraf koekjesmeel of betterfood erbij? betterfood is hetzelfde als bij jullie een liga.
ik heb het in het begin gepureerd,deed er verder niks doorheen. je kan als je bv meloen of peer maakt en het is te nat kan kan je er wat liga doorheen doen, heb dat 1 keer gedaan,en toen ff geproeft maar ik vond het veel te zoet, en vind dat mijn kleine eerst maar aan de pure smaak moet wennen van fuit/groente. maar als je wilt kan je dus wel liga oid er door heen doen
Ik heb het nooit gepureerd. Ze kregen gewoon stukken die ze konden pakken en afsabbelen. Wij zijn overigens begonnen met groente, omdat dat voedzamer en milder is en minder allergeen. En omdat kinderen die eerst fruit kregen daarna vaak groente weigeren omdat dat minder zoet smaakt.
hey, wij zijn ook al van 4.5 maand begonnen met groenten(reflux) en nu een week met fruit. heb er ook nog geen koekje bijgedaan(vind dit ook veel te zoet). en ik vind ook dat ze de pure smaak moeten leren kennen. heb al appel,peer en pruimen gegeven. banaan en citrusvruchten durf ik niet goed geven omwille reflux en harde stoelgang. kan het dat ze zonder die koek sneller honger hebben. en heb hem 4 pruimen gegeven en heeft alles op ..maar is dit niet te veel?
Met pruim moet je wel een beetje voorzichtig zijn, het is een steenvrucht, meestal geef je dat na 9 maanden. 4 stuks is ook wel een beetje veel hoor.
haha, 4 pruimen is wel een beetje veel inderdaad. en in het boek van de ah,opperdepop staat dat je wel pruim mag geven,maar ff moet kijken hoe je kleine daarop reageert (ik heb trouwens nog geen pruim gegeven)
Oef..4 pruimen? Nog geen enorm volle luier gehad ? Ik doe nog wel eens een beetje rijstebloem erdoor als het te sappig wordt (met peer en meloen)
4 pruimen lijken mij ook wat veel voor zo'n klein lijfje. Ik pureer het fruit, eerst heel fijn, nu grof met kleine stukjes en zonder liga.
haha, ik had Jesper laatst 2 pruimen gegeven. Nou, dat leer je snel af hoor. Tot 2 x toe zat de poep tot aan zijn nekje, hier maar geen pruimen weer voorlopig!
Ik gooi vanalles in een bakje en dan de staafmixer erdoor. Soms doe ik er een liga door, maar vaak ook niet.