Weekbudget?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lilo77, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Misschien niet direct kind- gerelateerd ( maar eigenlijk ook weer wel). Ik vroeg me af wat jullie weekbudget voor boodschappen is. Wij hebben twee kids van 2 jr en 3,5 jr. Ik probeer per week max 100 euro uit te geven aan boodschappen. Dit is inclusief luiers, drogistartikelen en kadootje voor verjaardagen. Voor kadootjes in ons eigen gezin, sint en kleding is een apart " potje" bij ons.

2. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb 2 dochters. Bijna 1, en bijna 4..
    Wij staan onder bewind en moeten het met 70,- per week doen... (boodschappen en tanken)
    Het is heel erg passen en meten, maar uiteindelijk komen we steeds net uit.

Goed op aanbiedingen letten, en als de KBS binnen is (waar we dan n gedeelte van krijgen) inslaan.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    rond de 50 euro , we hebben 1 kind.
    koop ook veel huismerk produkten.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Lijkt me een prima budget. Wij hebben geen budget maar probeer de boodschappen rond de 70 euro te houden incl luiers. Billendoekjes en drogistartikelen koop ik vaak in de aanbieding voor lange tijd vooruit dus meestal hebben we een flinke voorraad. Ene week zit er dik onder en andere week weer boven. Wat ik doe is 1 keer per week boodschappen doen. Merkte dat als ik vaker ging al gauw over de 100,- kwam omdat ik van alles meenam wat niet nodig is (lekkere broodjes, snoep, duur fruit, lekkere lunch). Dus nu ga ik op vrijdagavond of zatdagochend en alleen want met kids en man komt er ook veel meer mee dan de bedoeling is;)

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wij hebben niet echt een budget, maar proberen de weekboodschappen rond de 80 euro te houden. Dat is inclusief shampoo, gel, enz. en inclusief opvolgmelk, maar exclusief luiers en billendoekjes. En ik doe tussendoor vaak ook nog een keer boodschappen voor 10-20 euro. Cadeautjes, kleding, enz. zitten daar niet bij.

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Zal hier met 2 kinderen rond 50 a 60 euro zijn inclusief luiers, shampoo etc en zonder kleding, benzine en cadeaus/speelgoed.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik probeer hier met 500 euro per maand aan boodschappen (dus incl. drogisterij etc maar excl. kadootjes, kleding, uitstapjes) te doen maar merk dat dat wel steeds moeilijker is. Hier 2 volwassenen, 1 kind van 5 en 1 van 20 maanden

8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij proberen €70,00 aan te houden. Voor dochter is dit de laatste pak babyvoeding. Ik koop bij 1 winkel en ga niet 'shoppen', of het moet bij de C1000 zitten, die zit hier op kruipafstand;). Wij kopen bij de Lidl of Jumbo, al neig ik terug te gaan naar de Lidl qua geld. Ik heb geen vuil woord over Jumbo hoor, vind het een topwinkel. Maar de Lidl is toch goedkoper en heeft ook prima groente en fruit. En nu wij geen babyvoeding meer nodig hebben, kan ik met alles daar wel terecht (behalve luiers, die koop ik bij de Kruidvat).

Wat wij doen, wij maken van te voren een lijstje met wat we nodig hebben aan week boodschappen. Groente en fruit wil ik nog wel eens tussendoor halen, maar over het algemeen;).

Gister hoorde ik een goede tip tijdens een dubbeltje op zijn kant... Wij gaan nu ook €70,00 per week pinnen (niet gelijk voor een hele maand, want wij kennen onszelf dan houden we een stukje maand over als het geld op is) en doen daar werkelijk al onze boodschappen van. Werkelijk alles. Benzine wordt daar niet van betaald. Vriend heeft leaseauto, ik tank 1 keer per 4 weken (gemiddeld) en betaal dat met de pinpas. Is zo'n €55,00 per 4 weken.

Maar we moeten even kijken of die €70,00 niet bijgesteld moet gaan worden. Ik ben overigens blij dat dochterlief van die babyvoeding af is. Als ik zo lees dat het ook met minder kan, wil ik dat ook proberen:)

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik zit meestal op 300 euro per maand tegenwoordig.

Alleen boodschappen. Ene keer iets meer andere keer iets minder. Ik let er niet echt op maar zo is het meestal.

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik heb 500 per maand, en probeer 100 per week te gebruiken, met kind van 1 en 3 en 2 volwassenen, moet zeggen man eet 4 avonden niet thuis en we bijna nooit frisdrank in huis, gebruik kruidvat luiers, roken niet ...
    Moet zeggen, ik kan het ook met 75 doen!...maar dan moet ik een eet-weekplanning maken en de boodschappen daar voor uitschrijven...

Vaak als ik dus wat over hou dan is dat voor extra dingetjes, verjaardagen, kapper etc etc..of en benzine gaat er dan ook vanaf ( van het extra)

11. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Wij hebben 100 euro. 2 volw +1 van 2.Een tijdje terug pinde we iedere week 100 euro en dat was het. Maar het pinnen is er weer ingeslopen. We hebben nu een extra rekening speciaal voor boodschappen, kleding ed. Werkt ook goed. Voor drogisterij artikelen let ik altijd op aanbiedingen 1+1 ofzo. Ik kan er echt van balen als manlief zegt' m'n deo is op wil je even galen bij de supermarkt ....

12. fafa

fafa Niet meer actief

Ik kom elke week wel op 150,- uit.

Vind het belangrijk (en ja, het is een luxepositie om dat te kunnen vinden) om zoveel mogelijk biologisch en fairtrade te kopen... dan tikt het snel aan. Ook eten we (2 volwassenen en een peuter) veel: 800 gram groente en een kilo aardappels gaan schoon op.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier max 70,- per week. 2 kids. 1 en 4jaar. Hierin zitten ook de luiers bijv. Ene week geven we minder uit, en dan wat er over blijft van die 70,- gaat mee naar de week erop en dan kunnen we weer extra luiers ofzo halen. en andere week geven we meer uit en dan compenseren we dat in een andere week weer door minder snoep te halen ofzo. we kopen overigens 80% van de boodschappen dat in de aanbieding is. zelden een A-merk ook.

14. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (1 en 2 jaar)

hier is ons budget nu 60 euro per week. dit is voor de boodschappen, drogist artikelen, luiers, doekjes en shag van manlief.

benzine, kado's en uitstapjes zitten hier niet bij

15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier een max van €80,- per week voor 2 volw. en 2 kinderen van bijna 3 en 9 weken. Dit wordt gebruikt voor de boodschappen, drogistspul, luiers, billendoekjes, flesvoeding, kadeautjes enz. Alleen kleding en reiskosten zitten hier niet bij.
    Alles wat aan het einde van de week over is, gaat in een potje voor als we een keer wat extra nodig hebben, of sparen we voor wat leuks.

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    We zijn meestal rond de 60 euro kwijt. Wel exclusief luiers en billendoekjes, die halen we altijd eens in de zoveel tijd bij Bol, Wehkamp of uit Duitsland. We gebruiken wel Pampers en Zwitsal, dus tikt iets harder aan.

17. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier een max van 110euro per week.
    2volwassenen, 2ling ruim 4,5jr en baby 8 maanden.

18. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Wij hebben 3 kinderen ( 7 , 5 en 20 maanden) mijn man eet 6 dagen per week de avonden op zijn werk .
    Wij besteden per maand zeker wel rond de 500 euro!! aan boodschappen incl luiers , billendoekjes.
    Ik ga 1x per week boodschappen halen voor een hele week en dan nog een x Kruidvat voor de luiers en doekjes soms dan nog tandpasta, shampoo etc.
    Probeer wel op aanbiedingen te letten voor dat soort artikelen.
    Maar we besteden erg veel vind ik zelf aan voedingsmiddelen.
    Maar we zijn nogal van de lekkere dingen ;)
    Tanken komt er nog apart bij dat zal rond de 30 euro per week zijn .... een behoorlijk bedrag per maand dus

19. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Net berekend. De afgelopen maand € 600,- uitgegeven in de supermarkt. Drogist er niet bijgeteld.

Dit is een verbetering van 200,- t.o.v. voorgaande maanden. Ik probeer beter op te letten en het lijkt te werken (maar kan beter als ik de reacties hier zie).

De beste bezuiniging bij ons is: restjesdag. Niet zomaar eten weggooien, maar juist bewaren voor die dagen dat je geen zin/tijd hebt om te koken.

Ook maakte ik eerder een eetplanning voor de week en deed daarop boodschappen, maar vaak hield ik me er niet aan. Dat werkt dus niet. Daarom nu wat vaker boodschappen doen en goed kijken wat je nog in huis hebt.

Doel voor volgende maand: 500! :)

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij zijn teruggegaan van 400 naar 300 euro per maand (excl. luiers en tanken).
    Ik maak elke week een briefje en houdt me daar ook aan. Ik kijk ook naar aanbiedingen voor wasverzachters en douchespullen.
    Tanken moet ik ongeveer 1x per 1,5/2 wk. Dat is dan ongeveer nog 120 p/mnd.

Deel Deze Pagina