Wij hebben eigenlijk voor n ander doel een beveiligingscamera gekocht. Omdat mn man die cam niet ophing, heb ik m bij Giulian op de kamer gezet. Nu een jaar (ofzo) later, staat ie daar nog. Ideaal. We hebben n kind dat niet gewend is dat we naast zn bed staan als ie roept of huilt en we slapen dus vrijwel alle nachten heerlijk door. Mocht ie wel huilen, dan kijken we op t scherm dat inmiddels naast ons bed n eigen plank heeft en zien we of we moeten ingrijpen. En het boek: in blijde verwarring. Supertip en moet door beide ouders gelezen worden, vind ik.
haha hoe moeilijk het ook is, laat je kind af en toe een dagje of 2 bij iemand anders en knijp er even tussenuit om bij te komen. Dat is mijn tip.
laat doe boel soms eens de boel (het huis hoeft niet altijd te glimmen......) en geniet van de kinderen het klinkt als een clichee, maar ze zijn zooooooo groot (en ik kan het weten.)
Als je kindje overdag niet wil slapen op de slaaptijden, terwijl hij wel moe lijkt. Observeer je kindje dan! Kijk wanneer het in de oogjes wrijft, gaapt en weg soest en leg het dan op bed!
Een tip die ik van Sabrina kreeg: Als je kleine ineens helemaal hyper is, dan kan t zijn dat ie juist heeeel erg moe is. Lekker ff tot rust laten komen bijv in bad en dan op bed leggen. Giul had om 7 uur 's avonds een hyper-bui, elke dag. Nu krijgt ie om 7 uur n warme fles pap en daarna naar bed.
Ja dat klopt, Steven gaat ook voor dirigent spelen als hij moe is. De tip: Genieten, veel foto's maken, rustig aan doen, nog een laatste vakantie met z'n tweeen boeken, geniet van je kraamtijd.
Dat je niet teveel kleertjes van te voren aanschaft van dezelfde maat, ze zijn er zo uit en de helft dragen ze helaas niet.
Als er tandjes doorkomen, en je kindje wil geen bijtring! Geef hem dan een tandenborsteltje om op te kauwen. Zo kan hij zelf het tandvlees masseren en komt het tandje vlotter door!
Laat de dag komen zoals hij komt en stel je niet in op een hele planning want het kan vaak anders lopen.. Ik heb gemerkt dat ik echt mee moet gaan in het ritme van Lotte om mezelf een hoop ergernis te besparen, dan is het huis maar even niet zo opgeruimd
Ik heb toch wel de tip om je kleintje goed te observeren als hij/zij erg veel huilt. Ons kindje heeft namelijk koemelkallergie en ik heb weken gestresst en erg verdrietig rondgelopen omdat ik niet meer wist wat er toch aan de hand was.. Heeft je kindje uitslag? Spuugt hij/zij erg veel? Laat meteen een checkup doen bij het cb of bel de wijkverpleegkundige zo kun je snel op andere voeding overgaan ;0 Toch wel erg belangrijk aangezien er steeds meer kindjes met voedselallergie worden geboren
Doe je middagdutje. Ook al zijn er duizend-en-één andere dingen die je in die tijd zou willen doen. Als je het niet doet, ben je kapot na een paar weken. En dat terwijl het al vermoeiend genoeg is mét dutje
Een handigheidje voor op warmere dagen bijvoorbeeld heb ik van mijn moeder geleerd. Als je twijfelt of je baby misschien wat extra vocht nodig heeft, kun je voelen aan de fontanel. Is het gewoon mooi vlak....niks aan de hand. Is het ingedeukt/ingevallen dan heeft je kindje even wat extra vocht nodig...
maak van eten geen obsessie maar een feestje. Als ze nee schudden of anders aangeven niet te willen eten/drinken. NIET TOCH FF AANDRINGEN!! Ik leer de kinderen de gekste dingen onder het eten. Zo leid ik ze af en hebben de dames het erg naar hun zin. Binnen no time heb ik dan 2 lege bordjes! BIj ziekte: goed (water/vocht) drinken is dan VOLDOENDE! Eten is dan echt ff minder belangrijk! Zorg erg GOED voor jezelf!! Alleen een goed gemutste mama heeft goed gemutste kleintjes! Zo sport ik regelmatig om goed en lekker in mijn velletje te zitten!! CIJFER JEZELF DUS NOOIT WEG!! Want dan gaat het bergafwaarts...