Haai haai ik ben bezig met mijn scriptie.... maar...... het wil maar niet lukken.. ik zit hele dagen te ploeteren en te woelen en lezen en stik inmiddels van de artikelen maar weet niet meer zo goed wat ik nu wil..... ik heb al wel een onderwerp.. onderzoeksvraag ook, maar daar twijfel ik nog over..... onze begeleidster is veel afwezig .... ziekte/overlijden/vakantie... dus ik word erg aan mijn lot over gelaten...... ik hoop dat iemand hier nog goede tips heeft!!!!! Liefs Muis
Misschien moet je dan beginnen met waarom je twijfelt over je onderzoeksvraag. Laat al je onderzoek even liggen en kijk naar WAT je wilt onderzoeken en waarom. Van daar uit kun je dan weer verder gaan.
ja dat weet ik ook eigenlijk wel zo'n beetje.... alleen ik loop ergens op vast.... en ik weet niet precies wat
Zoek eens op internet naar andere scripties en gebruik die als voorbeeld om verder te komen. Als ik vast zat dan deed ik dat ook en dan vertaalde ik de voor mij relevante dingen naar mijn eigen onderzoek. Soms helpt het al om de opbouw van een ander onderzoek te zien. Succes!
Herkenbaar maar gewoon beginnen als je bezig bent kom je erachter wat je mist of wat er anders moet. Heb ik destijds ook zo gedaan en dat werkte! Succes
je mag je onderwerp en onderzoeksvraag wel pben. Kijk ik wel even voor je. Leukste deel van de hele universiteit was voor mij de scriptie!!
Is het een literatuuronderzoek of echt een onderrzoek met proefpersonen etc? Mijn bachelorscriptie was literatuuronderzoek en dat was ook drama, achteraf door verkeerd gekozen onderwerp waar gewoon te weinig directe info over te vinden was. M'n masterscriptie zit eraan te komen, dat ga ik gewoon adners aanpakken Positieve energie
ik heb heel lang tegen het schrijven van een scriptie als afronding van mijn hbo-v opleiding aangehikt Mijn onderwerp ging uiteindelijk over snoezelen in de psychogeriatrie. de rol van de verpleegkundige bij het implenteren van snoezelen als methodiek in de zorg van de psycho-geriatrische patient . Voor mij was het belangrijk dat het een onderwerp is waar ik zelf enthousiast over was en al wat ervaring had door veel vakantiewerk en deeltijdbaantje in de psychogeriatrie. Dat is ook mijn tip zoek is waar je echt in geinteresseerd bent, maak een goede vraagstelling en zoek of er literatuur over is. Het schrijven van een scriptie was het allermoeilijkste van de hele opleiding! veel succes ermee
Onderwerp. Hoofdvraag. Deelvragen. Eventueel deze nog operationaliseren dus uitsplitsen in nog concretere vragen. Hiermee heb je meteen ook de opzet van je scriptie. Hoofdvraag - scriptie titel Deelvragen - hoofdstukken Subdeelvragen - paragrafen Eerst afbakenen en dan pas literatuur induiken. Maar eigenlijk is dit veel te beperkt. Je hebt duidelijl goede begeleiding nodig. Ik zou ook bij je hogeschool aan de bel trekken. Ik werk zelf in het hoger onderwijs en bjj ons is scriptiebegeleiding heel intensief.
Ik zou toch echt even bij je school aangeven dat je meer begeleiding wilt.. je docent moet er ook wel voor je zijn, en anders moet je gewoon een andere krijgen! Dit is zo'n belangrijk deel van je studie, daar kunnen ze je niet gewoon aan je lot overlaten... Trek aan de bel alsjeblieft, zou zonde zijn als je het hierdoor niet haalt! Succes!
Ja ik ben deze 2 jaar echt makkelijk doorgerold... (nouja wel keihard leren, maar het ging) maar ik vind dit ook het aller moeilijkste deel hoor..... vooral omdat mijn hoofd soms ook gewoon bij mijn kinderen zit, of bij de was die uitpuilt, of de boodschappen die ik nog moet doen, of de stofzuiger,
Ja?nou kijk dat mis ik dus.... er is nu al 2 keer tegen ons gezegd 'overleg maar met je groepje'. Maar goed mijn medestudenten zitten precies met hetzelfde en die weten er ook niet alles van af. Ik voel me echt aan mijn lot over gelaten. Maandag moet ik mijn plan van aanpak inleveren. Maar we hebben in deze 2 maanden tijd nog maar 2 keer contact gehad met onze profiel begeleidster. ik vind dat veel te weinig