Welke luieremmer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Star880, May 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Star880

Star880 Actief lid

Aug 1, 2011
    286
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Er zijn zoveel luieremmers, met cassette, zonder cassette, gewone luieremmer, maar waar doe je goed aan om te kopen.

Ervaringen! :)

Thanx!

2. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik heb een gewone luieremmer bij de Hema gehaald. Werk wel met pedaalemmerzakjes maar ik vind die cassettes best prijzig.. Maar goed, ik vind dit prima zo. Succes met kiezen :)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier volstaat een gewone simpele luieremmer van de Hema nog.

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Gewone simpele luieremmer en geurzakjes van de Action. De poepluiers gaan gelijk in de container. Bevalt me goed.

De duurdere met cassette gaan vaak toch ook stinken. Dan maar een simpele (goedkopere)

5. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb een sangenic met casette. Deze : Hygiëne Luieremmer Inclusief 1 Navulling | Sangenic | Baby-Dump

En ik vind hem ideaal. De cassette was een keer op en had geen zin om nieuwe te halen ( 3st 18 euro bij baby-dump), dus ik gewoonn de luiers in een luierzakje gedaan en in de emmer, nou dat ging me toch een partij stinken. En in de emmer met cassete totaal geen last van.

De eerste maanden gebruiken ze veel meer luiers dus doe je niet zo lang met een cassette ( 3st in 2 maanden of zo) maar nu is het nog maar 5 luiers per dag, dus dan doe ik er wel 3 maanden of langer mee.

6. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Hier ook een simpele Hema luieremmer. De poepluiers gaan gewoon gelijk mee naar beneden en in de container, de rest in de luieremmer, en die legen we dagelijks even.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier geen luier-emmer gebruikt. vond het niet echt nodig en het staat er alleen maar te stinken. hier gaan luiers meteen in de vuilnisbak/kliko. kleine moeite. en anders hang ik even een action geurzakje aan de deur waar bijv. 's nachts de luiers in gaan. de volgende morgen meteen in de bak.

8. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb een diaberchamp en vind hem super. Nu heb ik tot nu toe alleen nog maar te maken met moedermelk luiers. Maar ik vind het een fijn aparaat.
    Voordeel is dat je geen aparte vuilniszakken hoeft te gebruiken. En dat is hier handig, want met speciale zakken van de gemeente, kan ik ze afgeven op het kdv en worden de luiers gerecycled.

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    Hema, lekker goedkoop en prima!

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Hier een diaperchamp voor beide kids. Ideaal! Met 1 hand te bedienen, niet veel vieze luchtjes (behalve bij verschonen van zak) en ook belangrijk, Jesse kan de luiers er niet weer uit vissen...

11. huggy

huggy Actief lid

Apr 10, 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik heb de Sangenic hygiëne plus, duurder in gebruik dan een standaard luieremmer, maar voor 1 kindje van ongeveer een half jaar gebruik je 1 casette per maand. Door het systeem blijft deze emmer altijd netjes schoon en absoluut geen luchtjes meer!

Met mijn werk als gastouder zou ik ook echt niet zonder meer kunnen, zoveel kindjes, zoveel poepluiers! En meteen de kliko in is hier geen optie, die hebben we bij gebrek aan een achterom niet in deze buurt!

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    absoluut diaper champ

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hebben ook de daiper champ. Wij vonden het voordeel van deze dat het wel een systeem is dat goed afsluit, terwijl je er toch een gewone vuilniszak in kunt doen. Je zit dus niet altijd vast aan bepaalde navulcassettes.

Wij vonden het dus wel te veel moeite om voor iedere luier naar de kliko te lopen. Onze kliko staat achter in de tuin (15m) en de commode in mijn dochter's slaapkamer (boven). Zeker in de winter zagen we dat onszelf niet 8 keer per dag doen. En ook nu het lekker weer is moet ik er niet aan denken. We kunnen de luier nu meteen kwijt naast de commode, zonder luchtjes. Zelfs als je er een nieuwe indoet ruik je het vrijwel niet, behalve als ie vol zit.

Luierzakjes heb ik ook (van de action), maar alleen in de luiertas voor als we weggaan. Ik gebruik ze thuis niet. Het is toch iedere keer weer een extra handeling, hoe klein ook, en met de daiper champ is het niet nodig.

Edit: wij hebben hem trouwens via mp gekocht voor maar 25 euro. Zou daar eens kijken, want even goed schoonmaken en hij is als nieuw.

14. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een gewone simpele en vanaf toen ze wat minder vaak een schone luier op een dag kreeg, gooi ik de plasluiers in prullenbakje in de badkamer. Als ze een poepluier heeft, leeg ik gelijk het prullenbakje.

15. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een pedaalemmer van de xenos als luieremmer. Elke dag legen en zakjes om de poepluiers. Werkt prima! Toen het voeden en het verschonen minder werd, namen we alle luiers gelijk mee naar beneden en deden ze in de otto/ container.

Share This Page