Ik heb even jullie mening nodig, en advies. Vrijdagochtend kreeg mijn zoontje opeens koorts, het begon met 38.2, maar na 1 uurtje was het al 39,8! In de middag heb ik dus de dokter even gebeld voor advies, omdat hij voor de rest niks had, maar wel een paar bultjes/vlekjes. Ik wilde dus dat daar even naar gekeken werd zo voor het weekend. Dus wij naar de dokter gegaan en de arts kon niks vinden en we gingen er weg met het gevoel alsof we overbezorgde ouders waren van een eerste kindje, want dat vroeg hij ook nog. De bultjes waren puistjes. Maar goed, het weekend ging op en af met koorts. Gister had hij nog wat verhoging. Ik wilde hem gister op een gegeven moment verschonen en zag dat hij allemaal rode vlekken had op zijn buik, borst, rug en wat bultjes op zijn kin en rond zijn mond. Dit heeft hij vandaag nog erger, maar de koorts is weg. Ik heb een paar jaar stage gelopen in kinderdagverblijven en heb de 6de ziekte gezien bij die kinderen en ik denk dat hij dit heeft. Alleen wat moet ik er nu mee doen? Hij heeft er geen last van. Alvast bedankt!
met de 6 de ziekte krijgen ze meestal een paar dagen hogekoorts en dan verschijnen er rode vlekjes zo is het hier gegaan je kan er verder niks aan doen gaat vanzelf weer over zolang je zoontje niet ziek er ook niks mee doen kan verder geen kwaad succes ermee
Mijn zoontje had afgelopen zomer ook de 6de ziekte. Ik hoefde er verder niets aan te doen na 3 dagen verdwenen de bultjes weer. Veel sterkte niet leuk als je kleine ziek is
klinkt wel typisch voor de 6e ziekte. Hoef je verder niks mee te doen. Aangezien het met de vlekjes ook alweer op zijn retour is.. Hoogstens dat je bijv even bij het KDV of andere plek waar hij recent geweest is het even meld.
mijn dochter heeft het pas gehad, inderdaad kun je er weinig aan doen. Na twee dagen begonnen de vlekjes alweer weg te trekken..
Bedankt voor jullie antwoorden! Hij heeft er voor de rest last van, dus we hopen dat het snel over is.