Dapper stoel met maxi cosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Star880, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star880

Star880 Actief lid

1 aug 2011
    286
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

wie hebben er een dapper stoel en hebben deze de eerste maanden gebruikt i.c.m. een maxi cosi?

Passen alle maxi cosis er makkelijk op en is het ook echt handig?!

2. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb hem (nog) niet gebruikt maar hij staat hier al wel. De maxi cosi kan er alleen op als je onder zo'n ijzeren rand hebt wat ook voor de easybase/easyfix is geloof ik.

Je klikt hem er zo op! En ik vind het ideaal! Denk dat ons kleintje er veel in gaat zitten als hij er eenmaal is ;) Duurt natuurlijk nog even.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

jeetje ik wil niet veel zeggen maar een maxicosi is ene auto stoel en hoef je hem niet te gebruiken gebruik met dan ook niet het is gewoon wel niet goed voor een kindjes rug. ze mogen er niet voor niets maar 2 uur per dag in.

sowieso is het geen houding om überhaupt eten in te krijgen.

daarnaast in het begin liggen de kleintjes toch te slapen en anders liggen ze in de box dus waarom aan tafel?

4. adi

adi Niet meer actief

Maxicosi is een vervoersmiddel en mag helemaal niet veel gebruikt worden. Het is echt niet de bedoeling dat een baby thuis 'er veel in gaat zitten', omdat die lichaamshouding niet goed is voor de rug en heupen. Kleine babys horen gewoon vooral plat te liggen (rug of buik).

Het gebruik van mc als wandelwagen wordt door de fabrikant zelf al afgeraden, laat staan thuis.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ben dus niet de enige die hem niet snapte

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met adi en amf eens.
    Het wordt echt steeds gekker met al die dingen zeg:x nog even en kinderen zitten de hele dag voor het gemak in dat ding gesnoerd.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    TS: ik zou er absoluut niet aan beginnen.
    Ik zou me eerst even goed gaan inlezen als ik jouw was. Een maxi cosi is slecht voor ruggetje en heupjes. Het is een AUTOstoel. En niet een vervanger van een wip/kinderstoel of wandelwagenbak. Kinderen zitten er helemaal niet lekker in. Die kleintjesal helemaal niet. Ze hangen er een beetje dubbelgevouwen in. Zijn al verhalen bekend van kinderen die hierdoor ademhalingsproblemen krijgen. Zegt al genoeg denk ik. Ook wordt er aangeraden kinderen zo kort mogelijk erin te zetten. Max 2 uur per dag. Dus voor een enkele keer een lange autorit geen probleem maar liever dus minder en zeker niet dagelijks. Die 2uur per dag is dus zeker geen vrijbrief om een kind er dus maar even 2 uur per dag in te gaan zetten (wat veel mensen dus wel denken en ook doen). Mensen klikken hem op de wandelwagen, in de auto, tussendoor handig als slaapplekje en nu blijkbaar ook als een soort kinderstoel. Risico is dus erg groot dat zo n ding te aak gebruikt wordt omdat het "zo makkelijk" is. Baby' s horen zoveel mogelijk plat te liggen en moeten zich kunnen bewegen, omrollen en onwikkelen. Een kind in een maxi cosi stoel kan dit niet. Die zit vast gesnoerd met ws de bedoeling om "gezellig" met papa en mama aan tafel te kunnen zitten. Ik zou er niet aan beginnen. Leg kleine lekker in de box en tegen die tijd dat die kan zitten kan het in de kinderstoel. Desnoods even in de wipstoel erbij zetten in de ligstand.

8. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Zou zelf ook niet voor deze optie gaan wegens eerder genoemde redenen. ALs je toch een soortgelijk systeem wil zodat ze erbij kunnen bij de eettafel zou ik voor een Beaba wipstoel gaan die staat hoog op een poot.
    Of een stokke newborn set maar dan heb je dus wel ook een Stokke kinderstoel nodig dus weet niet of je de Dapper stoel wel al hebt aangeschaft.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Of bij een eerste; de wipstoel gewoon op tafel. Nu kan dat niet meer nu we met zn 3en aan tafel zitten maar dochter stond gwoon in de wipstoel op tafel tijdens het eten.

10. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Toen mijn kinderen hun 1e hapjes gingen eten heb ik ze dat gewoon in de maxicosi gegeven hoor.(met 6 mnd)
    Overdag zaten ze er verder nooit in, want ik gebruikt hem niet op het onderstel van mijn wagen en ik wandelde eigenlijk altijd ipv met de auto te gaan.
    Ik zie er dan echt geen kwaad in.

Maar ik zou het echt niet de 1e maanden als stoel gaan gebruiken. Als ze niet hoeven te eten kunnen ze toch gewoon lekker in de box liggen, waarom moeten ze er persé bij zitten aan tafel? Die tijd komt vanzelf wel.
    Ik zou ook nooit zo'n babyset voor de Tripp Trapp gaan kopen voor een pasgeboren baby. Laat ze maar lekker zoveel mogelijk plat liggen, dat is toch het beste!

11. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Sanne is inderdaad geen must zo'n newborn set van stokke of iets op eettafel hoogte.
    De reden dat ik deze set wel heb aangeschaft is omdat ik rugproblemen heb en zo dus mijn baby op een verantwoorde veilige manier op een voor mij goede hoogte bij de tafel kan zetten en zo dus niet elke keer als we aan het eten zijn op hoef te staan.
    Ben het met je eens dat plat liggen voor een baby het beste is en dat ze niet perse aan de tafel erbij hoeven te zitten. Overigens denk ik dat het geen probleem is als je je kindje tijdens de avondmaaltijd of als ze zelf wat mogen eten buiten de melk maximaal een half uurtje in de newborn set of in bijvoorbeeld een verhoogd wipstoeltjes zet.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Op de gebruiksaanwijzing van de wipstoel staat juist niet op de tafel zetten, je zult niet de eerste zijn en ook niet de laatste waarbij een baby met wipstoel en al opeens van de tafel valt.

13. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een lekkere doomoozitzak aangeschaft... vormt zich mooi naar het lichaampje en de zitzak beweegt niet mee itt een bewegelijk kind in een wipstoel

Deel Deze Pagina