he dames, bij mijn knulletjes heb ik altijd 2 kruiken gebruikt. bij W zijn geboorte bleek dat op 1 de dop niet goed paste dus die hebben we weg gedaan. opzich konden we het prima redden met 1 kruik. nou zat ik te kijken voor een babywarmer. is een stuk veiliger en of ik nou een kruik moet kopen of een 2e hands belly is bijna dezelfde prijs. nou vraag ik me af moet je daar ook 2 van hebben? of is 1 voldoende, op mp staan veel enkele dus dan denk ik die mensen hebben ook maar 1 gebruikt voor hun kindje. wie heeft er ervaring mee
Je kan ook een nieuwe dop voor de kruik kopen.... De bellywarmer werd mij door diverse mensen afgeraden... Ook niet over getwijfeld want heb 2 gewone kruiken gekregen van iemand... Hoewel ik me ga afvragen of ik die wel nodig ga hebben als het weer zo blijft....
bellys zijn niet zo veilig als je denkt! er zit een stekker aan.en ze geven straling af.ze zetten er heel leuk bij dat het veilig is etc maar dit blijkt dus helemaal niet zo te zijn. het is natuurlijk je eigen beslissing hoor maar wilde je wel even waarschuwen.
dit bleek dus niet te werken. heb het wel geprobeerd maar hij bleef lekken. ik moet nog tot november dus ik denk dat ik ze wel nodig ga hebben.
de stekker haal je eraf. die blijft niet zitten dus daar zie ik het gevaar niet van in. straling heb ik nog niks over gelezen eingelijk. maar goed waar komt tegenwoordig geen straling van af. ze hebben wel een keurmerk dus denk dat het wel veilig is anders krijgen ze die niet toch?? dan sta je voor die keuze, de straling of heet water?
ik heb hier al eens eerder gelezen dat ze doorwarmen. dus wanneer je ze van de "lader"haalt en je denkt de juiste temperatuur te hebben ze nog net even heter worden. Ik heb ook getwijfeld maar toch gekozen voor kruiken!
Ik heb heel bewust voor een bellywarmer gekozen. Ook al bij de vorige trouwens. Nu heb ik net vanmorgen intake gehad van de kraamzorg en zij stonden helemaal achter mijn keus. Persoonlijk zou zij ook kiezen voor een oplaadbare kruik ipv een heet water kruik. In mijn omgeving heb ik zelfs 2 kinderen die brandwonden hebben door de heet water kruik.
nee haha ze zetten natuurlijk niks over straling dan zou niemand het kopen. je hebt gelijk waar is tegenwoordig geen straling. maar elk beetj ewat je kan voorkomen is meegenomen.maar goed hier denkt iedereen anders over. hetzelfde al flesje in magnetron. allemaal magnetische straling. het is puur gemakzucht van mensen om het in de magnetron te doen.is een voorbeeldje je zegt dat bellywarmers een keurmerk hebben. maar dat hebben sommige kruiken ook. en ook die zijn niet veilig blijkt. dus van het keurmerk zou ik niet te veel af laten hangen meid doe waar jij je goed bij voelt. ik zal echt niet oordelen ik wilde je alleen wat onfo geven
vraag zelf advies toch? dan moet je ook tegen een stootje kunnen om eens iets negatiefs te ontvangen maar dat was je in mijn ogen niet hoor. je hebt me alleen aan het denken gezet en er is momenteel al zoveel om over na te denken. bedankt muts, weer een slapeloze nacht (geintje)
Een bellywarmer geeft GEEN straling af. Wat wel klopt is dat hij na uit het stopcontact iets warmer wordt maar dat komt omdat dan de warmte verspreid over heel het ding . Ik vind het een ideaal en veel veiliger ding dan die metalen kruiken. Ik ken verhalen over kruiken die ''spontaan'' gingen lekken in bedje..... Ik vind hem trouwens ook voor mezelf ideaal als ik buikpijn of iets dergelijks heb!
hier werd hij afgeraden en had hem al in huis.. inderdaad ze warmen na en dan zijn ze te heet voor bij de baby in bed en een water kruik is heet als hij erin ligt en koelt later af.. daarom mochten we die niet gebruiken van de kraamhulp.. wel wat dagen later om alleen bed voor verwarmen omdat ze met slapen er geen meer nodig had.. en gebruikte hem voor de kinderwagen op te warmen was midden in de winter namelijk(januari)