Baby 12 maanden, vaal wakker snachts nog steeds

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo79, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hi
    al een hele tijd is Elise nog wakker snachts. Ze is vlg week zaterdag 1 jaar en dit speelt al sinds maand of 9-10.......ik probeer alles, ben gesloopt, kent iemand dit en heeft iemand tip?

we hebben geprobeerd op te lossen met aandacht, maar zolang ik er was was het redelijk goed soms, soms ook niet, maar kon uren blijven zitten maar ze bleef huilen...TOT ze de fles krijgt....Gelukkig accepteerd ze tussen 19-5.30 wel snachts water of koemelk, dus ben ik snachts water ( warm) gaan geven en na 5.30 wil ze wel melk.
    hiervoor gaf ik wel melk omdat ik dacht dat ze honger was, maar ben er achter dat ze geen honger heegy, want water om 2.30 vind ze ook goed

savonds eet ze heel goed, zelfs nog een pap fles, die was altijd 200cc, maar omdat die er vaak uitkwam beetje, ben ik geminderd naar 150, maar das pas de laaste week. Ze kreeg 180 melk met rijstebloedm voor 12+ maanden......dus honger was het niet, want avond eten gaat er heel goed in, en ook veel.

normaal komt ze 2-3 keer voor water........

ik ga volgende week proberen die hele zoete vol KCAL papjes te geven ( pyama papjes enzo) kijken of ze dan miss meer voldoening heeft ivm de kcal, maar vermoed gewoon geen jonger

koud of wamr heb ik ook al uigesloten.

wat kan ik doen dit patroon te doorbreken, want na 12 maanden zo vaak eruit ben ik beetje moe.

Dank je wel, en sorry ik heb alles over voor me dochter, als het gewoon zo is dat het normaal is, maar van mijn oudste ken ik dit niet.

Liefs

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Drinkt ze overdag voldoende? Het lijkt me eerder dorst?

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hi bedankt voor je reactie. naar mijn idee wel. Ze drinkt gewoon hele tuibekers achter elkaar weg:$....maar nu jij het zeg is het miss wel even aanachts puntje. overdag drinkt ze denk ik;

snachts: rond de 100cc
    5.30 : 200 cc
    tussendoor: 2 tuitbekers denk ik
    voor slapen gaan: 200 cc pap.

aan 600 komt ze zeker wel denk ik, niet veel meer, maar ook niet minder.

rond lunch tijd ook fles 200 met vocht ( melk, water, sap, thee e.d)
    na avond eten ook nog een fles van 150-200 cc

totaal tussendoor en tijdens de maaltijden denk ik dat ze wel 2 tuitbekers drinkt. Ik bied haar heeel vaak de tuitbeker aan. dus ze mag naar hartelust drinken.....savonds met avond eten lurkt ze gewoon een hele tuitbeker leeg.

ik zal eens proberen vanaf morgen ( ben nu op werk) haar elk uur even wat drinken ( water of melk) aan te bieden, buiten haar drink momenten om.

gekke is dat het heel erg wisselt per nacht, soms slaapt ze ineens paar nachten tot 5.00 door, andere keer komt ze 3 keer.

anyway thx voor aandachts punt.

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    gekke is wel, alles VOOR 5.00 mag water zijn

maar na 5.30 wil ze ALLEEN maar koemelk of opvolg melk.....als ik dan water geef dan word mevrouw WOEST:p

5. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoete pyjamapapjes lijkt me niet echt gezond? Zou ik zelf niet doen dus...

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    nee idd leek mij ook niet, daarom gaf ik altijd gewoon die gele pakken rijstebloem, naar leeftijd. Maar ik ben zoo aan het zoeken waarom ze wakker is. Een andere moeder gaf die papjes en toen was het kind rustiger.

Heb ook al zovaak tip gehad dat ze liefde wil, maar hoelang ik ook blijft knuffelen, handje vast houden, even zeggen dat mama er is, kiekeboe spellen spelen overdag, even me neus laten zien, niets zeggen en even een aai.....soms valt ze dan weg, maar als ik wegga is het meteen weer krijssen.........

me man zegt laten huilen, maar ik krijg dat niet over me hart, dan ligt ik vol stress in bed, want vind dat heel zielig.

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sleep separation methode van supernanny proberen?

8. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als ik zo tel, met de lunch en de fles bij/na het eten (of is dat dezelfde als de fles 'voor het slapen gaan'). Dan zit je al op ong een liter vocht.
    Dat is best veel voor zo'n kleintje.
    Kan het niet zijn dat ze eerder die aandacht rondom het drinken prettig vindt?
    Dat je eens kijkt wat er gebeurd als je het 's nachts niet geeft.
    Evt extra koolhydraten bij het avondeten om de hoger, calorieen op een goede manier aan te vullen? Dan weet je zeker dat je meisje niets tekort komt.
    Succes. Hier ook een hele slechte slaper, nadat de eerste dat zo goed deed... (De eerste heeft alleen een periode gehad, tussen 6 en 9 maanden, daarna sliep hij weer hele nachten, nooit achter gekomen wat het was, ik vermoed prikkelverwerking vanaf dat hij kon tijgeren, al die nieuwe input en ervaringen een plaatsje geven).

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Dank je wel!
    totaal drinkt ze

nacht 100
    ochtend 200
    lunch/tussendoor +/- 200
    voor slapen gaan 150-200

ja ze loopt wel sinds kort los, en staan los dus miss dat verwerken?

10. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja de hele wereld ziet er dan ineens anders uit. Dat kan ook angstig zijn. Plus alles bekijkt ineens letterlijk vanuit een andere ooghoek.

Een ander punt, gekeken vanuit de sensorische prikkelverwerking: diepe druk op het lijf heeft een prikkelregulerende werking. Wanneer je de druk van je lijf eerst met je onderbenen en handen kon verdelen (en zo meer drukpunten op de onderlaag hebt) heb je op meer plekken diepe druk die prikkels helpt reguleren.
    Nu op 2 voeten mis je veel van die drukpunten. Je kindje moet haar prikkels op een andere manier gaan verwerken.
    Kan ook meespelen!
    Door haar lekker strak in te stoppen, misschien tijdelijk weer in te bakeren, kan je bekijken of ze haar prikkels makkelijker kwijtraakt.

11. kili

kili Niet meer actief

Hoi,
    Mijn dochtertje is net 1 jaar.
    Die komt in de nacht ook nog regelmatig.
    Ik gaf wel eens een flesje, maar sinds ik dat niet meer doe, ligt ze ook rustig. Lijkt wel of ze even wakker moet zijn en dan slaapt ze weer door ( soms 45 min wakker)
    Helaas geen tip voor je, maar wel een herkenning.

Succes

12. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Killie: je bedoelt dat ze 45 min wakker is, huilt ze dan ook? en dan slaapt ze weer? ( ik doel niet op dat je laat huilen hoor, want blijkbaar werkt dat hier, meer dat ik het dan kan vergelijken met haar manier van huilen)

2debaby: zo had ik het nog helemaal niet bekeken////:D

13. kili

kili Niet meer actief

Soms huilt ze, maar ik laat haar geen 45 min huilen, als ik merk dat ze blijft huilen, ga ik met haar naar beneden, dan ligt ze stil bij mij en valt ze na 45 min in slaap op mijn schoot....

14. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    oke en ze slaapt dan beter dan toen je fles gaf. Top!

15. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hi
    Nu meerdere dingen geprobeerd.

Uitgebreidntroosten: zowel met als zonder praten en knuffelen, maar zodrabu ik wegbben....of als ik er ben.....huiktnze gewoonndoor

Even latennhuilen : maar dit gaatbvan kwaad tot erger en ze stopt niet.

Alleen water geven: accepteerd ze niet altijd, eerstenkeer maar uur later niet meer.

Geef haarbdus vaak fles melk of koemelk, maar dit kan natuurlijk ook averechts werken,

Ben het totaal kwijt

Sowieso overdag huilt ze ook vaak als ze dr zin niet krijgt of niet opgepakt word.......dus miss ben ik wel te soft en weet ze gewoon dat ze snachts dr zin nkrijgt als ze blijft huilen.

Moeilijk....

16. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Even een andere invalshoek; je geeft aan dat je echt niet denkt dat het honger is. Ze eet veel avondeten en krijgt nog een (flinke) papfles voor het slapen gaan. Als je het nu eens zonder papfles probeert? Misschien is het juist wel de pap die op volle gang aan het werken is in haar buikje en ze daarom wil drinken?? Ik denk even hardop mee hoor. Misschien het proberen waard om alleen melk te geven voor het slapen gaan. En dan niet een grotere hoeveelheid ter compensatie van de pap maar normale hoeveelheid alleen zonder pap

17. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Dit zou idd ook nog kunnen ja, thx, zal eens proberen :)

18. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hi we hebben vanacht even wat tips in achting genomen.
    Geen pap ( en ook geen fles) gegeven en ook wat meer laten huilen waarmee we duidelijk maken, geen fles te behoren snachts. het ging zo

rond 1.00 huilen, roosten en speentje, was niet genoeg, dus wat water gegeven en toen was goed...echt maar 2 slokken ofzo.

Daarna rond 3.00 huilen, schone luier en troosten, maar niets hielp, even 15 min laten huilen en toen wat water gegeven...ze vond het niet leuk maar de boodschap was denk ik wel duidelijk.

daarna geslapen en moest haar om 6.15 wakker maken, en heeft 700 fles pap gehad.

19. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hey wat goed! Dus 'maar' 2x gekomen vannacht?:)

20. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja eigenlijk wel ja, heeft die laaste fles dus niet nodig. Gisteren flink zitten bunkeren weer met haar bruine bonen en nog wat yogurth

ze was wel heel erg boos hoor rond 3.00, maar miss moet ze toch even leren dat mama niet meteen melk geeft.

Deel Deze Pagina